Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر تولید فولاد خوزستان: پیش بینی جهانی برای بازارهای فولاد برای ابتدا یا نیمه اول ۲۰۲۴ خوب نیست ولی برای نیمه دوم آن پیش بینی‌ها مثبت است. به نظر باتوجه به اینکه نرخ بهره در اروپا و آمریکا تغییر خواهد یافت کامودیتی‌ها تقویت خواهند شد. به نظر من ۶ ماهه دوم ۲۰۲۴ وضعیت بهتر خواهد شد.

پیش بینی بهبود وضعیت بازار فولاد جهانی در نیمه دوم 2024

بورس24 : احسان وکیلی مدیر تولید فولاد خوزستان در مصاحبه با بورس24 درخصوص عملکرد «فخوز» در سال 1402 گفت: سال گذشته عملکرد فولاد خوزستان برای بازارهای صادراتی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بلوم و اسلب  همچنین حدود ۳۰ هزار تن اسفنجی بوده است.

وی گفت: در بازار داخلی  شمش و اسلب حدود ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن فروش  داشته است و حدود ۲۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در بازارهای داخل به فروش رفته است.

وکیلی افزود: ️عملکرد فولاد خوزستان علیرغم محدودیت‌هایی که در تولید اتفاق افتاد مناسب بوده است. ما عرضه های گرید خاص، آر اس‌تی و گرید ۴۰ را که در روزهای خاص بورس کالا  رقم زده‌ایم و تناژ بسیار خوبی فروخته‌ایم. مجموع عرضه فولاد خوزستان در بازار‌های داخلی در بورس کالا اگر بررسی شود معادل ۲۰ درصد از کل عرضه‌ها است و به لحاظ قیمتی دقیقا در بالاترین رنج‌های فروش بورس بوده است که این عملکرد را نشان می‌دهد که درخشان است.

مدیر تولید فولاد خوزستان ادامه داد: سال ۱۴۰۳ در حوزه تولید بسیار خوب شده است،  فروش آهن اسفنجی مگامودول زمزم ۳ را به بازارهای داخلی و صادراتی  آغاز کرده‌ایم و حتی پیش فروش محصول آن را آغاز کردیم که بسیار دستاورد خوبی بود. امیدوارم که سال جدید سال بهتری باشد. کل درآمد فولاد خوزستان بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد بوده است و عدد مناسبی است.

وکیلی گفت: بازارهای هدف‌مان بازارهای منطقه خلیج فارس ، منطقه،  شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا و آسیای میانه است، تجربه صادرات به ۲۸ کشور را ما در کارنامه صادرات‌مان داریم و سال گذشته به بیش از ۱۱ کشور ما صادرات داشته‌ایم که این نشان از ارزش کالای ما و توانمندی فولاد خوزستان در این زمینه است که قطعا تلاش می‌کنیم در این زمینه باز هم بهبود‌های حاصل از این تلاش را داشته باشیم.

او ادامه داد: امیدواریم که محدودیت‌ها در سال جدید برای ما کمتر باشد. فولاد خوزستان بزرگترین تامین کننده محصولات میانی کشور محسوب می‌شود، آمار ۲۰ درصدی برای بیلت و ۳۵ درصدی برای اسلب را در عرضه‌های بورس کالا داشته‌ایم که این را تایید می‌کند.

وی در پایان گفت: پیش بینی جهانی برای بازارهای فولاد برای ابتدا یا نیمه اول ۲۰۲۴ خوب نیست ولی برای نیمه دوم آن پیش بینی‌ها مثبت است. به نظر باتوجه به اینکه نرخ بهره در اروپا و آمریکا تغییر خواهد یافت کامودیتی‌ها تقویت خواهند شد. به نظر من ۶ ماهه دوم ۲۰۲۴ وضعیت بهتر خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24