Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز گذشته اعلام شد بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران، برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی اضافه شده اند.

اختصاص 200 میلیون یورو ارز ترجیحی به صنعت روغن نباتی

بورس24 : روز گذشته اعلام شد بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران، برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی اضافه شده اند. این موضوع با استقبال انجمن صنایع روغن نباتی مواجه شده است.

علیرضا شریفی دبیر انجمن صنایع روغن نباتی در گفت و گو با بورس24 در خصوص اقدامات ارزی برای تولید روغن نباتی گفت: بازگشت ارز ترجیحی به صنعت روغن نباتی تصمیمی است که می‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت مصرف‌کننده داشته باشد و به نظر می‌رسد که هدف از این تصمیم، حمایت از تولید داخلی و کنترل سطح قیمت‌ها در بازار برای مصرف‌کننده نهایی باشد.

وی ادامه داد: این اقدام نشان دهنده وجود تعامل سازنده بین دولت و صنعت روغن نباتی و همچنین تلاش برای حفظ ثبات در قیمت‌های مواد غذایی است که مورد نیاز روزمره مردم است. اختصاص حدود 200 میلیون یورو ارز ترجیحی به این صنعت نشان‌دهنده اهمیتی است که دولت به تأمین کالاهای ضروری و حمایت از صنایع دخیل در این زمینه قائل است.

دبیر انجمن روغن نباتی افزود: با ادامه این پشتیبانی‌ها، می‌توان انتظار داشت که تولید داخلی تقویت شود و مشکلی از بابت تأمین و قیمت کالاهای اساسی به وجود نیاید. این تصمیم می‌تواند به کاهش فشار بر مصرف‌کنندگان و حفظ ثبات اقتصادی کمک کند. به علاوه، این اقدام نشان از توجه دولت به تأمین نیازهای اساسی مردم دارد و می‌تواند به حفظ اعتماد عمومی به تداوم سیاست‌های حمایتی کمک کند.

شریفی بیان کرد: از سوی دیگر، این تخصیص ارز ترجیحی و حمایت مستمر از صنایع کلیدی مانند تولید روغن نباتی، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که تولیدکنندگان می‌توانند با ثبات بیشتری برنامه‌ریزی کرده و به تولید انبوه و باکیفیت ادامه دهند. این امر می‌تواند به بهبود وضعیت اشتغال و رشد اقتصادی مستمر در کشور کمک کند.

وی در پایان تصریح کرد: سال گذشته با تولید 000/289/1 تن انواع روغن نباتی، نسبت به سال 1401 رشد داشته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24