Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

وقتی دلار نیما با سرعت لاک‌پشتی حرکت می‌کند و از آنجا که هنوز برخی ریسک‌های ریز و درشت از نرخ سود گرفته تا موارد دیگر بالای سر بازار سنگینی می‌کنند، احتمالا به مرور سمت تقاضا در سهم‌های کوچکتر تقویت شود و در ادامه هر چه نرخ نیما به دلار آزاد نزدیک‌تر شود، گرایش بیشتر بازار به سمت سهام بزرگ و بنیادی را داشته باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 اردیبهشت 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه در فضای آرام‌تری آغاز کرد و در تلاش بود تا کمی از عرضه‌های جدی بازار دوشنبه فاصله بگیرد. اما طبق روال عادی برنامه، این تلاش‌ها تنها برای نیم ساعت کارگر بود و باری دیگر معامله‌گران و سهامدارانی که هر یک با یک تحلیل و امید پا به میدان گذاشته بودند، از ترس تحمیل زیان بیشتر و بواسطه کلافه شدن از روند فرسایشی فعلی در مسیر فروش قرار گرفتند و در همین راستا فضای عرضه به کلیت بازار سرایت کرد و شاخص کل با یک افت دیگر (بیش از 7 هزار واحد) تا ارتفاع دو میلیون و 231 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات کماکان ضعیف بوده و حول محور 3 تا 3.5 همت در نوسان است و از آنجا که خبری از تزریق پول نیست، شاهد تداوم خروج پول از بازار (دیروز 135 میلیارد تومان) هستیم. انصافا چه روزهای سخت و تلخی را پشت‌سر می‌گذاریم. همچنان جو ناامیدی و بی‌انگیزگیِ جریان پول به چشم می‌خورد و این موضوع چند روزی است خود را در حجم و نحوه معاملات نشان داده است. ناامیدی به بازار و عدم ایجاد جو مثبت موجب فاصله گرفتن جریان پول از بازار شده و اگر هم تحرکی باشد، احتمالا در نمادهای کوچکتر باشد.

بدون تعارف، فعالین بورسی و سهامداران، بزرگترین بازنده‌های اقتصادی سالهای اخیر به ویژه در یکسال گذشته بوده‌اند. در این کویر بی‌خبری و ناامیدی بازار منتظر یک پدیده بنیادی و خبری است تا بتواند از این شرایط فاصله بگیرد. برخی هم معتقدند رشد آرام دلار نیمایی را باید به فال نیک گرفت. روز گذشته دلار نیمایی با یک رشد 180 تومانی دیگر به سطوح 41.815 تومانی رسید. رشد نیما از انتهای فروردین تا امروز 2.9 درصد بوده است. با توجه به روند رو به رشد دلار نیما، انتظار می‌رود کندل ماه جاری این بزرگوار، رکورددار بیشترین نرخ رشد ماهانه از اردیبهشت سال 1402 شود.

و البته در نبود تحولات و اتفاقات قوی بنیادی، جریان گزارش‌های 12 ماهه می‌تواند موج‌های کوتاهی را ایجاد کند. به نظر بازار در کوتاه‌مدت این دو پتانسیل را دارد و منطقا باید روند فرسایشی بازار تبدیل به یک فضای نوسانی جهت کف‌سازی قیمت‌ها شود. بنابراین وقتی دلار نیما با سرعت لاک‌پشتی حرکت می‌کند و از آنجا که هنوز برخی ریسک‌های ریز و درشت از نرخ سود گرفته تا موارد دیگر بالای سر بازار سنگینی می‌کنند، احتمالا به مرور سمت تقاضا در سهم‌های کوچکتر تقویت شود و در ادامه هر چه نرخ نیما به دلار آزاد نزدیک‌تر شود، گرایش بیشتر بازار به سمت سهام بزرگ و بنیادی را داشته باشیم.

روز گذشته هم به این نکته اشاره شد که "در صورت تثبیت شاخص در سطوح کمتر از دو میلیون و 260 هزار واحدی، روند اصلاحی این نماگر می‌تواند تا یکی از محدوده‌های 2.180 الی 2.200 هزار واحد یا 2.140 الی 2.150 هزار واحد ادامه داشته باشد. هر دو سطح یاد شده، حمایت‌های مهمی محسوب می‌شوند. نکته مهم اینکه اگر قرار به برگشت بازار از نخستین محدوده حمایتی باشد، بین 2 تا 3 هفته زمان برای تکمیل فرایند اصلاح نیاز است و چنانچه قرار به اصلاح عمیق‌تر تا محدوده حمایتی دوم باشد، مدت زمان بیشتری درگیر روند فرسایشی خواهیم بود." بنابراین اگر قرار بر این باشد که به مرور سمت تقاضا در سهام کوچکتر سر و شکل بهتری بگیرد، منطقا اصلاح بازار معطوف به سناریوی نخست خواهد شد و بازار باید در بدترین حالت مرز کانال 2.2 میلیون را به عنوان کف جدید به رسمیت بشناسد.

اگرچه این روزها تقریبا همه (از فعالین بورسی گرفته تا افراد عادی و غیرمطلع از فضای بازار سرمایه) اشراف به بالایی که طی یکسال اخیر بر سر بورس آمده، دارند اما شاید نگاهی به بازدهی نقطه به نقطه بازارها (از انتهای اردیبهشت 1402 تا امروز) در طول این دوره خالی از لطف نباشد. در گراف زیر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24