Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شرکت داروسازی شهید قاضی در تاریخ 1403.2.19 برای دوره منتهی به 1402.12.29 با حضور 90.19 از سهامداران برگزار شد.

مجمع «دقاضی» 70 درصد سود شرکت را تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شرکت داروسازی شهید قاضی در تاریخ 1403.2.19 برای دوره منتهی به 1402.12.29 با حضور 90.19 از سهامداران برگزار شد. در این مجمع به ازای هر سهم 2480 ریال سود تقسیم شد.

سعید باسمنجی مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی از وضعیت این مجموعه خبرداد: بیانیه چشم انداز شرکت در حال بازتدوین برنامه استراتژی خود تا پایان سال 1407 می باشد تا با ارتقاء کیفی و کمی محصوالت، در تولید انواع فرآورده های داروئی استریل تزریقی در بازار داخلی کماکان، پیشرو بوده و ضمن توسعه در بازار کشورهای همسایه و نفوذ در بازارهای جدید خارجی ، در تولید اشکال داروئی غیر تزریقی نیز به محصوالت خود تنوع بخشد.

مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی بیان کرد: سرمایه شرکت به مبلغ 1,700,000 میلیون ریال است. درآمدهای عملیاتی این مجموعه برای تاریخ منتهی به 1402.12.29 معادل  16,075,674  میلیون ریال وسود عملیاتی  آن به مبلغ 8,474,552 میلیون ریال است.

وی افزود: قوانین و مقررات موثر حاکم بر فعالیت شرکت شامل ضوابط و مقررات کار تامین اجتماعی، ضوابط و مقررات مبارزه با پولشویی ضوابط و مقررات سازمان حمایت از مصرف کنند گان ،ضوابط و مقررات وزارت صنعت و معدن و تجارت ضوابط و مقررات زارت بهداشت وضوابط و مقررات وزارت اقتصاد و دارایی قانون تجارت است.

مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی در خصوص فرصتها و تهدیدهای پیش روی شرکت گفت:  ریسک های عمده ای که احتمال مواجه شدن شرکت با آنها وجود دارد به شرح زیر قابل بررسی است:

 ریسک نوسانات نرخ ارز : شرایط ویژه اقتصادی در کشور، موضوع نرخ ارز، نوسانات آن و تاثیر تغییرات نرخ ارز بر روی فعالیت شرکت با توجه به حجم خرید خارجی و وابستگی به ماشین آلات خارجی همواره موضوع بسیار مهمی برا ی مدیریت شرکتهای داروئی خواهد بود لذا نوسانات نرخ ارز اثرات قابل مالحظه ای در عملکرد شرکت خواهد داشت.

ریسک تحریم بانکی : نظر به افزایش تحریم ها، ریسک تحریم بانکی و مشکل انتقال ارز به خارج از کشور جهت خرید مواد اولیه و ماشین آلات در عملکرد شرکت تاثیر خواهد داشت.

 ریسک تامین نقدینگی : با توجه به فروش مدت دار و همچنین خرید مواد و بسته بندی و قطعات یدکی بصورت نقدی، ریسک نقدینگی از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

ریسک تحریم فروش مواد اولیه و ماشین آلات و قطعات : که از آثار بسیار بارز تشدید تحریم ها در امکان خرید مواد اولیه و ماشین آلات از کشورهای تولید کننده بوده که بصورت مستقیم در میزان تولید شرکت تاثیر گذار است.

 ریسک ترانزیت : با توجه به تشدید تحریم ها و همچنین تحریم شرکتهای حمل و نقل بین المللی دریایی و زمینی در ارسال مواد اولیه و تجهیزات، تاثیر عمیقی در ادامه حیات شرکت خواهد داشت.

ریسک کیفی : یکی از بزرگترین دغدغه های شرکت، جاری سازی استانداردهای کیفی در تولید تمامی محصولات خود است. با توجه به فرسودگی ماشین آلات قدیمی و تحریم کشور در امکان واردات مواد اولیه و ماشین آلات با تکنولوژی بروز، این ریسک در عملکرد شرکت تاثیر جدی خواهد داشت.

ریسک عدم تخصیص ارز توسط بانک مرکزی: فرآیند تخصیص ارز از طرف بانک مرکزی به کندی انجام می پذیرد.

باسمنجی درخصوص مقایسه تکنولوژی تولید شرکت با تکنولوژی موجود در سطح کشور و جهان اظهار داشت :

تکنولوژی تولید محصولات در صنعت تولید سرم به صورت BFS و ISBM می باشد و این شرکت در تولیدات خود از ماشین آلات و تکنولوژی های روز محصولات تزریقی استفاده نموده و بصورت مستمر فرایند تولید و محیط تولید محصولات خود را بر اساس استاندارد های روز دنیا زیر نظر سازمان غذا و دارو به روزآوری می نماید.

وی در خصوص نحوه تامین و وضعیت بازار مواد اولیه شرکت خاطر نشان کرد:  انتخاب تامین کننده گان و تامین مواد اولیه در شرکت های دارویی یک فرایند مهم و حساس است که باید با دقت و استفاده از معیارهای مناسب انجام شود. برخی از معیارهای مورد نظر برای ارزیابی تامین کنندگان در این شرکت عبارتند از

کیفیت محصولات و خدمات ، زمان تحویل و رعایت مواعید ، هزینه خرید و تخفیفات ، توانایی تکنولوژیکی و نوآوری ،توانایی مالی و پایداری ، رعایت استانداردهای زیست محیطی و اجتماعی ، خدمات پس از فروش و پشتیبانی

و براساس آیین نامه معاملات و استفاده از سلسله مراتب، وزن دهی به معیارها و زیرمعیارها و سپس محاسبه نسبت تطبیق بین گزینه ها نسبت به انتخاب بهترین تامین کننده اقدام می گردد و با توجه به وضعیت و شرایط موجود این شرکت در مورد تامین مواد اولیه با توجه به چالش های سراسری موجود هم چون تخصیص  ارز از طرف بانک مرکزی و نیز تحریم های موجود و سیاست انقباضی بانک ها در خصوص ارائه تسهیلات، این شرکت توانسته است مواد اولیه داخلی و خارجی مورد نیاز خود را تاکنون تامین کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24