Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری شفادارو  با حضور بیش از ۸۹ درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع «شفا» 150 تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری شفادارو  با حضور بیش از ۸۹ درصد سهامداران برگزار شد.

این مجمع به ازای هر سهم ۱۵۰ تومان سود تقسیم کرد.

مهم ترین نکات مطرح شده در طول جلسه شفا به این شرح است :

* سالانه ۳۸۸ میلیارد دلار هزینه کرد در کشور برای دارو صرف می شود و سرانه تولید سالانه دارو در کشور ۴٫۳۸۸ دلار است .

* سهم فروش ریالی شفادارو در ۷ ماهه در بین ۷ هلدینگ دارویی برتر  ۶ درصد و ۱۲ ماهه ۸ درصد بوده است .

* نسبت تولید به واردات در کشور پیشی گرفته است و ۹۲ درصد داروهای تولیدی  کشور در داخل تولید می شوند که این خود پیشرفت بالایی است.

* در آذر ماه ۱۴۰۲ به سبد دارویی دانا که از شرکت های زیر مجموعه شفادارو است، خط سرم سازی را اضافه کردیم که در کشور کمبود تولید سرم داریم و این افتتاح خط می تواند از واردات سرم به کشور کم کند.

* سال مالی تمامی شرکت های هلدینگ به ۰۹/۳۱ تغییر کرده است و صورت های مالی  شرکت ها به صورت ۹ ماهه گزارش شده است که اگر کاهش در عملکرد در صورت های مالی نسبت به سال گذشته دیده می شود به این دلیل است .

خبر تکمیلی...

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری شفادارو برگزار شد.

کاظم پور، مدیر عامل شرکت گفت : سالانه ۳۸۸ میلیارد دلار هزینه کرد در کشور برای دارو صرف می شود و سرانه تولید سالانه دارو در کشور ۴٫۳۸۸ دلار است .

او گفت : نسبت تولید داخلی به واردات در کشور پیشی گرفته است و ۹۲ درصد داروهای تولیدی کشور در داخل تولید می شوند که این خود پیشرفت بالایی است.

وی در ارتباط با پروژه های در حال اجرا در زیر مجموعه های شفادارو گفت : احداث خط سافت ژل هازارد، پروژه انبار سرم ، پوکه آمپول ، پروژه پوکه کپسول، تولید مکمل گامی، پروژه تولید آمپول و آمپول های پری فیلد این پروژه ها از مهم ‌ترین پروژه‌ های در حال اجرا در هلدینگ شفادارو هستند.

کاظم پور گفت: سهم فروش ریالی شفادارو در ۷ ماهه در بین ۷ هلدینگ دارویی برتر  ۶ درصد و ۱۲ ماهه ۸ درصد بوده است . وی افزود:  سال مالی تمامی شرکت های هلدینگ به 09.31 تغییر کرده است و صورت های مالی  شرکت ها به صورت ۹ ماهه گزارش شده است، سود خالص شفا در سال گذشته معادل ۴۰۳ میلیارد تومان بوده است که دلیل کاهش آن همان تغییر سال مالی شرکت های زیر مجموعه و گزارش مالی 9 ماهه  آنها بوده است که اگر محاسبه صورت های مالی شرکت های زیر مجموعه ۱۲ ماهه لحاظ شود این رقم معادل ۷۲۸ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیر عامل گفت : در آذر ماه ۱۴۰۲ به سبد دارویی دانا که از شرکت های زیر مجموعه شفادارو است، خط سرم سازی را اضافه کردیم که در کشور کمبود تولید سرم داریم و این افتتاح خط می تواند از واردات سرم به کشور کم کند که بیش از ۵۰ درصد سرم مورد نیاز کشور در داروسازی دانا تأمین خواهد شد.

او در ارتباط با برنامه های آتی شرکت در سال 1403 گفت: اصلاح ساختار مالی شرکت های تابعه از طریق افزایش سرمایه ، اقدامات لازم جهت پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت داروسازی راموفارمین در بازار فرابورس، واگذاری شرکت های غیر بورسی (داروسازی راموفارمین، فرآیند شیمی حکیم و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی سلامت تهران ) ، تکمیل و راه اندازی پروژه های در دست اجرا شرکت های تابعه از برنامه های آتی شرکت در سال جاری است .

این مجمع 105 تومان سود تقسیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24