معتمدی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به درخواست اپراتورهای همراه برای افزایش ۷۵ درصدی تعرفه خدمات اینترنت، گفت: اگر افزایش تعرفهها در حد ۳۰ تا ۴۰ درصدی باشد، معقول و طبیعی است؛ اما اگر تعرفهها ثابت بماند یا افزایش غیرمنطقی و بدون محاسبه داشته باشد، شرکتها ناچار میشوند برای جبران این کسری درآمد، از کیفیت خدمات بکاهند، در چنین شرایطی نه تنها اپراتورها زیان میبینند، بلکه کاربران نیز خدمات مناسبی دریافت نمیکنند؛ لذا نرخ نهایی باید به گونهای تعیین شود که نه به کاربران فشار بیاید و نه شرکتها مجبور به کاهش کیفیت خدمات شوند.

بورس24 : معتمدی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به درخواست اپراتورهای همراه برای افزایش ۷۵ درصدی تعرفه خدمات اینترنت، گفت: اگر افزایش تعرفهها در حد ۳۰ تا ۴۰ درصدی باشد، معقول و طبیعی است؛ اما اگر تعرفهها ثابت بماند یا افزایش غیرمنطقی و بدون محاسبه داشته باشد، شرکتها ناچار میشوند برای جبران این کسری درآمد، از کیفیت خدمات بکاهند، در چنین شرایطی نه تنها اپراتورها زیان میبینند، بلکه کاربران نیز خدمات مناسبی دریافت نمیکنند؛ لذا نرخ نهایی باید به گونهای تعیین شود که نه به کاربران فشار بیاید و نه شرکتها مجبور به کاهش کیفیت خدمات شوند.
سیداحمد معتمدی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درخواست اپراتورهای همراه برای افزایش 75 درصدی تعرفههای خدمات اینترنت، اظهار کرد: در حال حاضر هنوز افزایشی رخ نداده، اما صحبتهایی در این زمینه وجود دارد؛ چراکه تعرفهها نمیتواند ثابت باقی بماند، همانطور که قیمت کالاهای مصرفی روزمره نیز پیوسته در حال افزایش است.
معتمدی با اشاره به افزایش حقوق کارگران و کارمندان توسط مجلس، ادامه داد: هر سال حقوقها افزایش پیدا میکند که اقدامی درست است، زیرا با تورم مواجه هستیم و این طبیعی است که هزینههای شرکتها نیز بالا میرود و در نتیجه قیمت خدمات نهایی نیز باید افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: اگر افزایش تعرفهها در حد معقول مثلاً ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد، موضوع غیرطبیعیای نیست؛ اما اگر تعرفهها ثابت بماند یا افزایش غیرمنطقی و بدون محاسبه داشته باشیم، شرکتها ناچار میشوند برای جبران، از کیفیت خدمات بکاهند؛ در چنین شرایطی نه تنها شرکتها زیان میبینند، بلکه کاربران نیز خدمات مناسبی دریافت نمیکنند.
وزیر پیشین ارتباطات در ادامه گفتوگو تصریح کرد: قیمتگذاری باید منطقی و کارشناسیشده باشد، اگر تعرفهها با منطق تعیین شود، کیفیت خدمات حفظ میشود و کاربران نیز متضرر نخواهند شد، اما اگر این اتفاق نیفتد، هم شرکتها و هم مصرفکنندگان آسیب خواهند دید. در زمانی که در کمیسیون تنظیم مقررات حضور داشتم همواره تأکید بر حفظ منافع کاربران بود، اما شرکتها نیز بارها اعلام میکردند که تعرفههای فعلی با هزینههای آنها همخوانی ندارد.
معتمدی با تأکید بر لزوم حفظ توازن میان منافع کاربران و ارائهدهندگان خدمات، گفت: امیدوارم نرخ نهایی به گونهای تعیین شود که نه به کاربران فشار بیاید و نه شرکتها مجبور به کاهش کیفیت خدمات شوند.
وی همچنین درباره تأثیر قطعیهای برق بر خدمات ارتباطی و زیرساختهای فناورانه، گفت: خوشبختانه امروز استفاده از تکنولوژی سادهتر شده است، کاربران معمولی با استفاده از لپتاپ و پاوربانک میتوانند تا حدی قطعی برق را مدیریت کنند؛ در مراکز بزرگتری مانند مراکز داده یا ابررایانهها نیز تمهیدات لازم پیشبینی شده است؛ از جمله استفاده از دو پست برق، ژنراتورهای پشتیبان و UPS که میتواند نیازهای اولیه را تأمین کند.
وزیر پیشین ارتباطات در پایان گفت: بر اساس وعده وزارت نیرو، قطعیهای برق بیش از دو ساعت در روز نخواهد بود و برنامهریزی منظمی برای آن صورت خواهد گرفت، اگر قطعیها برنامهریزیشده و با زمان محدود باشد، مشکلی جدی ایجاد نخواهد شد، با این حال، امیدوارم این مسئله به شکل ریشهای حل شود.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.