Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر با تشریح روند پرداخت خسارت به مشترکانی که دچار آسیب یا خسارت ناشی از برق شده‌اند، اعلام کرد: حق بیمه‌ای که ماهانه از مشترکان دریافت می‌شود، پشتوانه‌ای برای جبران این خسارت‌هاست و مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه و ارائه مدارک لازم، خسارت خود را پیگیری کنند.

مشترکان چگونه خسارت ناشی از قطعی برق را دریافت کنند؟

بورس24 : مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر با تشریح روند پرداخت خسارت به مشترکانی که دچار آسیب یا خسارت ناشی از برق شده‌اند، اعلام کرد: حق بیمه‌ای که ماهانه از مشترکان دریافت می‌شود، پشتوانه‌ای برای جبران این خسارت‌هاست و مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه و ارائه مدارک لازم، خسارت خود را پیگیری کنند.

عبدالامیر یاقوتی با اشاره به مبنای قانونی دریافت مبالغی تحت عنوان "حق بیمه خسارت مشترکان" گفت: مطابق ماده ۱۲ قانون الحاق ۲، شرکت‌های خدمات‌رسان برق و گاز موظف هستند برای جبران خسارات ناشی از حوادثی مانند برق‌گرفتگی، آتش‌سوزی یا انفجار که ناشی از آسیب به شبکه یا تأسیسات برقی هستند، از طریق قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر، این خسارات را جبران کنند.

او ادامه داد: برای این منظور، مبلغی به‌عنوان حق بیمه در قبوض برق مشترکان درج می‌شود. در سال ۱۴۰۳، این مبلغ برای هر مشترک خانگی ۳۰۰ تومان در ماه و برای مشترکین تجاری ۳۰۰۰ تومان تعیین شده است. این مبلغ به‌صورت ماهانه در قبوض برق درج می‌شود و به‌طور کامل در حساب خزانه‌داری کل کشور ذخیره شده و از طریق فرآیند مناقصه به شرکت بیمه‌گر منتخب اختصاص می‌یابد.

به گفته مدیرکل امور مشترکان توانیر، تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، مبلغی نزدیک به ۲۷۰ میلیارد تومان به حساب زیان‌دیدگان واریز شده یا آماده پرداخت بوده است که برخی از آن‌ها در انتظار نهایی شدن شماره شبا و مدارک بانکی هستند. این پرداخت‌ها مستقیماً از محل حساب خزانه‌داری انجام می‌شود و هیچ‌گونه گردش مالی در شرکت توانیر یا شرکت‌های برق منطقه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

فرآیند ثبت خسارت چگونه است؟

یاقوتی با تشریح مراحل اقدام مشترکان پس از بروز حادثه گفت: اگر حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی یا انفجار در ملک مشترک رخ دهد و منشأ آن برق باشد، نخستین گام جمع‌آوری مدارک و مستندات شامل گزارش رسمی آتش‌نشانی، تصاویر حادثه و سایر شواهد است. این مدارک باید از طریق سامانه bime.tavanir.org.ir بارگذاری شود.

او تأکید کرد: اگر حادثه‌ای مانند سوختگی وسایل برقی یا سایر آسیب‌ها رخ داده باشد، مشترک باید ابتدا به اداره برق محل مراجعه و حادثه را گزارش کند. پس از بررسی کارشناسی، در صورتی که تأیید شود منشأ حادثه از سمت شبکه بوده، فرآیند ثبت و رسیدگی به پرونده از سوی شرکت بیمه‌گر آغاز می‌شود.

یاقوتی گفت: در مواردی که چندین مشترک در یک منطقه دچار آسیب شده باشند، احتمال نقص در شبکه بسیار بالا می‌رود در این شرایط نیز باید به اداره برق مراجعه شود و حادثه را ثبت کنند که پس از بررسی کارشناسان علت حادثه مشخص نمی‌شود و اگر علت شبکه باشد خسارت پرداخت می‌شود. هدف ما این است که با ساده‌سازی روند، مشترکان بتوانند سریع‌تر خسارت خود را دریافت کنند. البته برخی شرکت‌های توزیع برق نیز برای سرعت‌دهی به کار، بررسی اولیه خسارت را خودشان انجام می‌دهند.

منبع خبر: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 270

پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24