امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی ابوریحان با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد.

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی ابوریحان با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد.
این مجمع 639 ریال سود تقسیم کرد.
مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:
*این مجتمع تولیدی در سال ۱۳۴۳ فعالیت خود را آغاز کرد.
*دابور در سال ۱۳۷۰ به بازار سرمایه راه یافت.
*این شرکت رتبه ۲۷ را در صنعت به خود اختصاص داده است.
*شرکت بیش از بودجه تعیینشده فروش ریالی داشته است.
*موجودی انبار به صورت معناداری کاهش یافته است که نشانه مدیریت صحیح فروش و تولید کرد.
*افزایش صادرات به میزان ۳۰ درصد بیانگر موفقیت در بازارهای بینالمللی است.
*مدیریت فروش در بخش محصولات تاریخ نزدیک بهبود یافته و از انباشت محصولات جلوگیری شده است.
*رشدی ۳۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل در حوزه صادرات به ثبت رسید.
* درآمد عملیاتی دابور رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرد.
*سود خالص این شرکت رشد ۱۹ درصدی را شاهد شد.
*جمع دارایی ها نیز ۷ درصد رشد داشت.
*اقدامات انجام شده در حوزه صادرات و همکاریهای بینالمللی توسط داروسازی دابور طی دوره مالی سال ۱۴۰۳:
۱. رشد قابل توجه صادرات
رشد ارزش و حجم صادرات:
ارزش صادرات: رشد ۱۱۱ درصدی
حجم صادرات: رشد ۱۴۵ درصدی
مربوط به سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲
۲. توسعه فعالیت در کشورهای جدید
ثبت رسمی شرکت در کشورهای حوزه CIS و حوزه بالتیک (کشور قزاقستان).
ورود به بازار دارویی کشورهای رومانی و ونزوئلا با صادرات حدود یک میلیون دلار.
۳. بهبود فرآیندها و زیرساختها
بازنگری فرایند تامین و صادرات به سوی کشورهای همسایه:با هدف تسهیل زنجیره تأمین و برگشت وجوه صادراتی ایران.
۴. رشد صادرات به افغانستان
افزایش سهم صادرات به افغانستان:
رشد چشمگیر نسبت به دوره مشابه سال قبل
بر همین اساس
حضور رسمی در قزاقستان و آغاز صادرات به رومانی و ونزوئلا، چشمانداز بینالمللی شرکت را تقویت کرده است.
اصلاح فرآیندها و تثبیت کانالهای صادرات سبب تسریع برگرداندن ارز و رفع موانع مالی شد.
*برنامههای کلیدی داروسازی ابوریحان برای سال آینده برای سهامداران دابور تشریح شد:
۱. توسعه صادرات به بازارهای جدید
هدفگذاری کشورهایی نظیر قزاقستان، ارمنستان، بازارهای منطقهای و ونزوئلا با تمرکز ویژه بر شناسایی و ورود به بازارهای استراتژیک و کمرقابت، افزایش سهم صادراتی شرکت.
۲. توسعه فرصتهای فروش
تمرکز بر فروش محصولات جدید ورود به بازار محصولات نوآورانه و تنوع بخشی به سبد کالا، تقویت جایگاه شرکت در بازارهای داخلی و خارجی.
۳. تقویت واحد تحقیق و توسعه (R&D)
هدف: تولید محصولات دانشبنیان سرمایهگذاری و حمایت از تیم تحقیق و توسعه جهت تولید و تجاریسازی محصولات با فناوری بالا و ارزش افزوده بیشتر.
۴. اصلاح ساختار مالی و کاهش هزینهها
افزایش بهرهوری و اصلاح تامین منابع مالی شفافسازی فرایندهای مالی و کاهش هزینههای جاری برای دستیابی به سودآوری پایدار.
۵. استفاده از روشهای نوین تامین مالی
تنوعبخشی ابزارهای مالی و بهرهگیری از فرصتهای جدید بازار سرمایه جذب سرمایه و تأمین منابع از ابزارهای نوین جهت پشتیبانی از پروژهها و افزایش نقدینگی.
۶. خرید مستمر مواد اولیه
تأمین مستمر و ایمن مواد اولیه در راستای تحقق بودجه برنامهریزی جهت خرید مواد باکیفیت، مدیریت بهینه ذخایر و کاهش ریسک نوسانات بازار.
۷. افزایش منابع خرید و ارتقای کیفیت خرید مواد اولیه
توسعه منابع تامین و بهبود معیارهای کیفیت همکاری با تامینکنندگان جدید، پایش کیفی مواد و انعقاد قراردادهای بلندمدت برای تضمین تامین پایدار و باکیفیت.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.