نسل پنجم نیسان میکرا نقطه عطفی در تاریخ این خودرو است. با طراحی جذاب، تکنولوژیهای بهروز، کیفیت ساخت بالا و تمرکز بر رانندگی ایمن، این خودرو توانسته جایگاه خوبی در میان هاچبکهای شهری پیدا کند.

بورس24 : نیسان میکرا از یک خودروی شهری ارزانقیمت و ساده در نسلهای قبل، به یک هاچبک جذاب و مدرن در نسل پنجم تبدیل شد. این تحول ناشی از تغییر کامل استراتژی نیسان برای حضور در بازار اروپا و رقابت با رقبایی مانند فورد فیستا، پژو ۲۰۸ و فولکسواگن پولو بود.
طراحی ظاهری:
نیسان با این مدل، طراحی کسلکننده نسل چهارم را کنار گذاشت و با خطوط تیز، جلوپنجره V-Motion، چراغهای LED زاویهدار و رنگبندیهای دوگانه، شخصیتی اسپرت و جوانپسند برای میکرا ایجاد کرد. طراحی سقف شناور (با ستون C تیره) آن را از سایر رقبا متمایز میکند.
کابین و فضای داخلی:
فضای داخلی از نظر طراحی و کیفیت ساخت پیشرفت قابلتوجهی دارد. پلاستیکهای نرم در داشبورد، رنگبندیهای مختلف برای تریم داخلی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی با قابلیت اتصال به Apple CarPlay و Android Auto، همه نشاندهنده تمرکز نیسان بر ارتقای تجربه کاربر هستند.
راحتی و فضای سرنشینان:
فضای جلو برای راننده و سرنشین جلو مناسب است. اما در ردیف عقب، بهخصوص برای افراد بلندقد، محدودیت فضای سر و زانو احساس میشود. صندوق عقب با حجم حدود ۳۰۰ لیتر در رده متوسط قرار دارد و برای مصارف روزانه کافی است.
پیشرانهها و عملکرد فنی:
مدلهای اولیه با موتورهای زیر عرضه شدند:
موتور ۰.۹ لیتری توربوشارژ با قدرت ۹۰ اسببخار (مشترک با رنو)
موتور ۱.۰ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۱ اسببخار
موتور ۱.۵ لیتری دیزل با قدرت ۹۰ اسببخار
در ادامه نسخه ۱.۰ لیتری توربوشارژ سه سیلندر جدیدتر با قدرت ۱۰۰ و ۱۱۷ اسببخار نیز به بازار آمد که در کنار جعبهدنده دستی ۵ یا ۶ سرعته، عملکرد روانتری نسبت به مدلهای اولیه داشت.
سواری و هندلینگ:
نیسان با استفاده از پلتفرم CMF موفق شده تا هندلینگ خوبی برای میکرا فراهم کند. تعلیق تا حدی سفت است که در مسیرهای شهری ممکن است ضربات جاده را منتقل کند، ولی در جادههای پرپیچ، پایداری و چسبندگی خوبی دارد. سیستم "Intelligent Trace Control" به بهبود چسبندگی در پیچها کمک میکند.
ایمنی و تکنولوژی:
مدلهای بالارده (مانند Tekna) امکانات ایمنی پیشرفتهای دارند:
ترمز اضطراری خودکار با شناسایی عابر پیاده
هشدار خروج از خط و کمک به ماندن در مسیر
دوربین ۳۶۰ درجه
نوربالای خودکار
تشخیص تابلوهای راهنمایی
تجربه رانندگی:
مدلهای توربو، شتاب مناسبی در شهر دارند و صدای موتور کمتر از گذشته به داخل منتقل میشود. با این حال، هنگام فشار زیاد، صدای موتور سه سیلندر تا حدی شنیده میشود. فرمان سبک آن باعث مانور راحت در ترافیک شهری میشود ولی در سرعت بالا کمی احساس مصنوعی دارد.
نسل پنجم نیسان میکرا نقطه عطفی در تاریخ این خودرو است. با طراحی جذاب، تکنولوژیهای بهروز، کیفیت ساخت بالا و تمرکز بر رانندگی ایمن، این خودرو توانسته جایگاه خوبی در میان هاچبکهای شهری پیدا کند. تنها ایرادات عمده آن را میتوان در فضای محدود عقب و سواری نسبتاً خشک خلاصه کرد.
اخبار خودرو خبر خودرو مجله خودرو
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.