شیائومی YU7 با طراحی جذاب، تکنولوژیهای گسترده و قیمت رقابتی، پتانسیل بالایی برای موفقیت در بازار خودروهای برقی چین دارد. این خودرو پاسخی به نیاز مشتریانی است که امکانات پیشرفته و کیفیت بالا را با قیمتی معقول میخواهند.

بورس24 : شیائومی پس از سالها حضور در صنعت موبایل و گجتهای هوشمند، با معرفی خودروی تمامبرقی شیائومی YU7 وارد رقابت سنگین خودروسازان الکتریکی شد. YU7 نخستین سدان لوکس-اسپرت شیائومی بهشمار میآید که با امکانات پیشرفته، طراحی جذاب و قیمت رقابتی روانه بازار شده است.
با این خودرو، شیائومی قصد دارد نام خود را در کنار برندهای بزرگی مانند تسلا و BYD بهعنوان بازیگری جدی در بازار خودروهای الکتریکی ثبت کند.
طراحی خارجی شیائومی YU7
YU7 از زبان طراحی مدرن و الهامگرفته از فلسفه مینیمالیسم شیائومی بهره میبرد. طراحان این خودرو تلاش کردهاند YU7 را از نظر ظاهری ساده، اما در عین حال اسپرت و دینامیک نشان دهند.
چراغهای جلو: مجهز به LED ماتریسی تطبیقی که بهطور هوشمند نوردهی در پیچها و شرایط مختلف جاده را تنظیم میکنند.
چراغهای عقب: طراحی پیوسته با نوار LED سرتاسری که نمایی مدرن به خودرو بخشیده است.
جلوپنجره: حذف grille سنتی و جایگزینی آن با طراحی یکپارچه برای کاهش مقاومت هوا.
دستگیرهها: از نوع پاپآپ که بهصورت خودکار هنگام نزدیکشدن راننده باز میشوند.
رنگبندی: تنوعی از رنگهای مات و براق با الهام از گوشیهای پرچمدار شیائومی.
ابعاد و ویژگیهای آیرودینامیک
یکی از افتخارات شیائومی در YU7، دستیابی به ضریب مقاومت هوای بسیار پایین 0.195 Cd است که آن را در بین بهترین خودروهای برقی بازار از نظر آیرودینامیک قرار میدهد.
طول: ۴۹۰۰ میلیمتر
عرض: ۱۹۰۰ میلیمتر
ارتفاع: ۱۴۵۰ میلیمتر
فاصله محوری: ۲۹۵۰ میلیمتر
حجم صندوق عقب: ۵۲۰ لیتر
وزن: از ۱۹۳۰ کیلوگرم در نسخه تکموتوره تا ۲۱۵۰ کیلوگرم در دوموتوره
این ابعاد YU7 را در کلاس سدانهای متوسط به بزرگ (D-Segment) قرار میدهد و بهویژه فضای پای مناسبی برای ردیف عقب فراهم میکند.
مشخصات فنی و پیشرانه
شیائومی YU7 روی پلتفرم اختصاصی Modena EV توسعه یافته است. این پلتفرم قابلیت نصب سیستم تکموتوره (RWD) و دوموتوره (AWD) را دارد.
نسخههای YU7:
مدل تکموتوره (RWD): موتور الکتریکی ۲۲۰ کیلوواتی معادل ۲۹۵ اسب بخار، شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۵.۳ ثانیه.
مدل دوموتوره (AWD): مجموع قدرت ۳۵۰ کیلووات (حدود ۴۷۰ اسب بخار)، شتاب ۰ تا ۱۰۰ فقط ۳.۹ ثانیه.
باتری:
ظرفیت: از ۷۲ تا ۱۰۱ کیلوواتساعت (باتری LFP و NMC)
برد پیمایش: بین ۶۲۰ تا ۸۰۰ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC)
پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰۰ ولتی با امکان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه.
سیستم تعلیق:
جلو: مکفرسون
عقب: مولتیلینک
قابلیت تنظیم ارتفاع در نسخههای مجهز به تعلیق بادی
کابین ؛ ترکیبی از تکنولوژی و سادگی
داخل کابین YU7 تلاش شده همان حس محصولات دیجیتال شیائومی به راننده و سرنشین منتقل شود:
نمایشگر مرکزی: ۱۶.۱ اینچی با رزولوشن ۳K
پنل دیجیتال راننده: ۷.۱ اینچی
هدآپ دیسپلی: نمایش اطلاعات حیاتی رانندگی روی شیشه جلو
سیستم صوتی: ۲۵ اسپیکر با فناوری صدای فضایی و توان ۷۰۰ وات
صندلیها: برقی، دارای گرمکن، سردکن و ماساژور
نورپردازی داخلی: LED محیطی با قابلیت انتخاب ۶۴ رنگ
متریال کابین از چرم مصنوعی ضدخش با دوخت ظریف و استفاده از تزئینات فلزی برسخورده در داشبورد و کنسول مرکزی است.
امکانات رفاهی و کمکراننده
YU7 به مجموعهای از فناوریهای ایمنی و کمکراننده پیشرفته (ADAS) مجهز است که شامل:
کروز کنترل تطبیقی با توقف و حرکت خودکار
سیستم حفظ خودرو بین خطوط
تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک پشت خودرو
سیستم ترمز اضطراری خودکار
پارک خودکار در انواع جای پارک عمودی و افقی
سیستم رانندگی نیمهخودکار در بزرگراهها
فناوریهای ارتباطی و نرمافزاری
شیائومی YU7 از سیستمعامل HyperOS Auto بهره میبرد که ارتباط کامل خودرو با اکوسیستم شیائومی (IoT) را فراهم میکند:
کنترل از طریق اپلیکیشن Mi Home برای روشن/خاموشکردن خودرو، مدیریت شارژ، تهویه از راه دور
ارتباط خودرو با گوشی، تلویزیون و سایر دستگاههای شیائومی
پشتیبانی از بهروزرسانی OTA
مجهز به 5G و Wi-Fi 6 برای اتصال پرسرعت
هوش مصنوعی اختصاصی Mi AI Assistant برای کنترل صوتی امکانات
تجربه رانندگی با شیائومی YU7
نقدهای اولیه از رسانههای چینی نشان میدهد YU7 در نسخه دوموتوره خود شتاب بسیار مهیج و پایداری مناسبی در پیچها دارد. سیستم تعلیق تطبیقی آن ضربات مسیر را بهخوبی جذب کرده و هندلینگ خودرو نسبت به کلاس قیمتیاش فراتر از انتظار ارزیابی شده است.
صدای کابین در سرعتهای بالا نیز بسیار پایین گزارش شده که نشان از عایقبندی مناسب دارد. تنها نقطه ضعف تجربه اولیه، حساسیت بیشازحد پدال ترمز در نسخه AWD بوده که شیائومی وعده داده با آپدیت نرمافزاری برطرف میشود.
قیمت و زمان عرضه
شیائومی YU7 در بازار چین از حدود ۲۱۵ هزار یوان (۳۰ هزار دلار) آغاز میشود. تحویل اولین سری این خودرو از ماه ژانویه ۲۰۲۵ در چین آغاز شده است. شیائومی قصد دارد از اواسط ۲۰۲۶ صادرات این خودرو به اروپا را شروع کند. برنامه عرضه در خاورمیانه یا آمریکای شمالی هنوز اعلام نشده است.
شیائومی YU7 با طراحی جذاب، تکنولوژیهای گسترده و قیمت رقابتی، پتانسیل بالایی برای موفقیت در بازار خودروهای برقی چین دارد. این خودرو پاسخی به نیاز مشتریانی است که امکانات پیشرفته و کیفیت بالا را با قیمتی معقول میخواهند.
اگر شیائومی بتواند در خدمات پس از فروش و توسعه شبکه شارژ نیز عملکرد خوبی داشته باشد، YU7 میتواند مسیر آینده خودروسازی شیائومی را هموار کرده و سهم بازار بزرگی را از رقبایی چون تسلا و BYD بگیرد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.