به گزارش «کدالنگر بورس ۲۴»، شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با نماد «چکاپا» که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کاغذی در بازار سرمایه ایران به شمار میرود، گزارش عملکرد تیر ماه ۱۴۰۴ خود را در سامانه کدال منتشر کرد

به گزارش «کدالنگر بورس24 »، شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با نماد «چکاپا» که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کاغذی در بازار سرمایه ایران به شمار میرود، گزارش عملکرد تیر ماه ۱۴۰۴ خود را در سامانه کدال منتشر کرد. با توجه به این که سال مالی شرکت منتهی به پایان آبان ماه است، گزارش فعلی عملکرد هشتماهه نخست سال مالی جدید چکاپا را پوشش میدهد که از منظر تحلیلگری حائز اهمیت ویژهای است.
مطابق اطلاعات منتشرشده، شرکت چکاپا در هشت ماه منتهی به تیرماه، موفق به ثبت درآمد ۹۱۵ میلیارد تومانی از محل فروش محصولات خود شده است. این رقم در مدت مشابه سال مالی قبل معادل ۸۴۳ میلیارد تومان بوده که رشد ۹ درصدی درآمد را برای چکاپا در سال جاری نشان میدهد. این افزایش درآمد، موفقیت شرکت را در استمرار فروش و تثبیت جایگاه خود در صنعت کاغذ کشور برجسته میکند.
گروه صنایع کاغذ پارس در حوزه تولید و فروش محصولات متنوع کاغذی منجمله «خمیر ویرجین»، «کاغذ رول سفید»، «کرافت لاینر» و «رول فلو تینگ» فعالیت دارد. طبق گزارش عملیاتی هشتماهه، عملکرد تولیدی چکاپا شامل تولید ۸,۳۴۳ تن خمیر ویرجین بوده است که از این میزان، ۸,۲۶۹ تن آن به فروش رفته است — نشاندهنده تناسب قابل قبول بین تولید و فروش شرکت است.
در تیر ماه امسال نیز چکاپا توانست ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود ثبت کند که ۱۴۹ میلیارد تومان آن مربوط به فروش داخلی و تنها یک میلیارد تومان آن مربوط به فروش صادراتی بوده است. در بخش فروش داخلی، خمیر ویرجین با ثبت فروش ۲۹ میلیارد تومانی و کاغذ رول سفید با ۹۴ میلیارد تومان، بیشترین سهم را در میان محصولات اصلی شرکت داشتهاند که این ارقام سهم بالای این محصولات را در سبد درآمدی چکاپا نشان میدهد.
همچنین در بخش فروش صادراتی، عمده مبلغ صادرات تیر ماه نیز به خمیر ویرجین اختصاص داشته است که با حدود یک میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش به ثبت رسیده است. این امر، ظرفیت شرکت را برای حضور فعال در بازارهای بینالمللی نیز تأیید میکند.
در مجموع، بررسی گزارش عملکرد هشتماهه گروه صنایع کاغذ پارس حاکی از استمرار روند رو به رشد درآمدی و تثبیت موقعیت این شرکت در صنعت محصولات کاغذی است. انتظار میرود با حفظ رویکرد فعلی در تولید و فروش، شرکت بتواند در ماههای باقیمانده تا پایان سال مالی نیز عملکرد مطلوب خود را تداوم بخشد و جایگاه خود را در بازار داخلی و صادراتی ارتقا دهد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.