شرکت فرآوردههای نسوز پارس با نماد «کفپارس»، گزارش عملکرد ۷ ماهه منتهی به تیر ۱۴۰۴ را در سامانه کدال منتشر کرد. بر اساس این گزارش، فروش تیرماه شرکت به حدود ۴۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به خردادماه روندی صعودی نشان میدهد.

شرکت فرآوردههای نسوز پارس با نماد «کفپارس»، گزارش عملکرد ۷ ماهه منتهی به تیر ۱۴۰۴ را در سامانه کدال منتشر کرد. بر اساس این گزارش، فروش تیرماه شرکت به حدود ۴۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به خردادماه روندی صعودی نشان میدهد. مجموع درآمد عملیاتی شرکت طی ۷ ماه نخست سال مالی (که پایان آن آذرماه است)، به رقم ۲۷۸ میلیارد تومان رسیده؛ در حالی که این رقم در دوره مشابه سال گذشته تنها ۲۰۴ میلیارد تومان بود. بنابراین، کفپارس طی این مدت رشد ۳۶ درصدی را در درآمد خود به ثبت رسانده است.
با این حال، بررسی جزئیات فروش نشان میدهد که بخش عمده درآمد شرکت یعنی حدود ۴۱ درصد از کل فروش، مربوط به محصول آجر منیزیت اسپینل بوده است. این شرکت در مجموع ۱,۹۴۸ تن از این محصول را با میانگین نرخ ۵۸۹ میلیون ریال به فروش رسانده است. آجر منیزیت اسپینل به عنوان محصول اصلی شرکت، نقش کلیدی در درآمدزایی کفپارس ایفا میکند و این موضوع حاکی از تمرکز و وابستگی قابل توجه درآمد شرکت به یک محصول خاص است ـ موضوعی که میتواند در صورت تغییر شرایط بازار این محصول، پایداری درآمد آتی شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.
در مجموع، گرچه رشد درآمد کفپارس نسبت به سال قبل چشمگیر است، اما پایداری این روند ، محل تردید بوده و شرکت همچنان برای توزیع ریسک درآمدی نیاز به اصلاح یا توسعه سبد محصولات خود دارد. در شرایط بازار رقابتی و نوسانات قیمتی مواد اولیه، تمرکز بالای درآمدی بر یک محصول میتواند شرکت را در معرض ریسکهای تجاری قابل ملاحظهای قرار دهد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.