Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264

 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی پارس خزر  با نماد بورسی «لخزر» با حضور بیش از ۸۹ درصد سهامداران امروز برگزار شد.

مجمع پارس خزر ۴۰۰ ریال سود تقسیم کرد

بورس24 :  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی پارس خزر  با نماد بورسی «لخزر» با حضور بیش از ۸۹ درصد سهامداران امروز برگزار شد.
در پایان مجمع به میزان ۲۴۹ میلیارد تومان سود یعنی به ازای هر سهم ۴۰۰ ریال سود تصویب و تقسیم شد.
بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی پارس خزر  با نماد بورسی «لخزر» با حضور بیش از ۸۹ درصد سهامداران امروز برگزار شد.
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی پارس خزر، موارد مهمی در خصوص وضعیت و عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۳ و همچنین اهداف آینده آن مطرح شد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم

سهامداران و وضعیت شرکت:

بیش از ۸۹ درصد از سهام شرکت پارس خزر متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه است.
بیش از ۶۶۲۶ نفر سهامدار حقیقی با در اختیار داشتن ۵.۵۷ درصد از سهام، در شرکت حضور دارند.
شرکت پارس خزر در سال ۱۳۷۴ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و وارد بورس شد.
فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید لوازم خانگی برقی و الکترونیکی و قطعات مربوط به آن‌ها است.
سرمایه اولیه شرکت ۶۵ میلیون ریال بوده است.
آخرین افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد انجام شد که سرمایه شرکت را از حدود ۴۱۵۸ میلیارد ریال به ۶۲۳۷ میلیارد ریال افزایش داد.

عملکرد مالی و فروش در سال ۱۴۰۳:

نرخ بازده دارایی ها  در سال مالی ۱۴۰۳ به میزان ۲۰ درصد بوده همچنین سود واقعی هر سهم در سال مالی ۱۴۰۳ به میزان  ۱,۱۸۳ ریال  به ثبت رسیده است.
میزان سود نقدی هر سهم  در سال مالی ۱۴۰۳ به میزان ۴۰۰ ریال بوده است.
به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها، قیمت فروش محصولات شرکت در دو مرحله افزایش یافت.
با برنامه‌ریزی برای کاهش زمان وصول مطالبات، تجدید نظر در تخفیفات و کاهش هزینه‌های مالی، شرکت توانست تا حدودی اثرات منفی تورم را جبران کند.
کل فروش ریالی شرکت در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲، ۲۵.۹ درصد رشد داشته است.
عملکرد نمایندگان فروش با ۱۳ درصد رشد ریالی نسبت به سال ۱۴۰۲، معادل ۲۲ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داد.
فروش از طریق کانال توزیع اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها با رشد ۶۱ درصدی ریالی مواجه بود.
۱۶ فروشگاه جدید (برند شاپ) افتتاح شد.

اهداف شرکت:

حفظ جایگاه رقابتی و اعتبار برند پارس خزر.
توسعه استراتژی کسب و کار و حفظ رقابت‌پذیری.
ایجاد رابطه مطلوب با سهامداران و بازار سرمایه.
تقویت حاکمیت شرکتی.
افزایش اعتماد و رضایت مشتریان از طریق خدمات پس از فروش با کیفیت.

ریسک‌ها و چالش‌ها:

رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و مقررات جدید مالیاتی، شرایط کسب و کار را در بازار رقابتی متفاوت می‌کند. شرکت با تکیه بر نقاط قوت و فرصت‌ها، در تلاش است تا توان رقابتی خود را حفظ و سهم بازارش را افزایش دهد.
افزایش هزینه‌های تامین مالی می‌تواند سود خالص و نقدینگی شرکت را کاهش دهد، به خصوص اگر بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش از طریق تسهیلات بانکی تامین شود.

سوالات سهامداران:

یکی از سهامدارن سوالی در خصوص برنامه شرکت برای تبلیغات و بازاریابی بیشتر مطرح کرد
مدیرعامل شرکت پارس خزر، در این خصوص گفت: هر خانواده ایرانی تاکنون حداقل از یک محصول پارس خزر را استفاده کرده است.
بهترین رسانه ای که ما در آن می توانیم تبلیغات داشته باشیم صدا و سیماست، اما  هزینه تبلیغات در آن شدیداً بالا است.
ما در حال تلاش هستیم که تبلیغات خود را در محلی انجام دهیم که منجرب به فروش شود و اکنون فعالیت تبلیغاتی خود را در فضای مجازی شروع کرده‌ایم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24