به گزارش کدال نگر بورس24، شرکت پارس خودرو در خصوص اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری اعلام کرد

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت پارس خودرو ، پیرو نامه شماره 967-04-19-ص مورخ 1404.05.26شورای رقابت در خصوص اصلاح "دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری" اعلام کرد قیمت گذاری فروش محصولات تولیدی بر اساس ماده 3 دستورالعمل فوق انجام خواهد شد .
ماده 3 دستورالعمل مربوط به شرح ذیل می باشد:
1- مبنای تنظیم قیمت خودروهای مشمول این دستورالعمل ضوابط قیمت گذاری هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها است. عرضه کنندگان ،خودرو قیمت را با رعایت کلیه احکام این دستورالعمل محاسبه و اعمال نموده و موظفند کلیه مستندات مربوط به محاسبه قیمت را به سازمان حمایت ارسال نمایند سازمان حمایت وظیفه نظارت بر حسن انجام محاسبات را برعهده دارد و قیمت خودروها را بر اساس ضوابط فوق الذکر مستقلا محاسبه مینماید. در صورتی که قیمت اعمال شده توسط عرضه کنندگان خودرو بیشتر از قیمت محاسبه شده توسط سازمان حمایت باشد، عرضه کنندگان خودرو مکلف به تمکین از قیمت محاسبه شده توسط سازمان حمایت میباشند. در صورت تخلف، سازمان حمایت موظف است متخلفین را جهت رسیدگی به مراجع قانونی مربوط معرفی نماید.
تبصره ۱: قیمت محاسباتی در این بند قیمت عرضه کننده خودرو و بدون لحاظ هزینه های مصرف کننده (مانند مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث عوارض شماره گذاری و هزینه های پست و فراجا و غیره است.
تبصره ۲: عرضه کنندگان خودرو موظفند در یک سال مالی حداقل دو صورت مالی حسابرسی شده در مقاطع شش و پایان دوره مالی داشته باشند.
۲- با هدف نهادینه سازی فضای رقابتی برای هر یک از خودروهای مشمول این دستورالعمل، بر اساس ترازیابی (Benchmarking) با قیمت حداقل سه خودروی رقیب (مشابه خارجی هم رده از نظر ،کلاس، کیفیت و استاندارد؛ شاخصی با عنوان شاخص رقابت پذیری (CI) مطابق فرمول ،زیر قبل از اعمال قیمتهای جدید محاسبه می گردد. وزارت صمت موظف است خودروهای رقیب خارجی را برای هر یک از خودروهای مشمول این دستورالعمل مشخص نموده و به همراه قیمت ارزی آنها به سازمان حمایت اعلام نماید سازمان حمایت قیمت رقابتی (P) و شاخص رقابت پذیری را محاسبه و رتبه رقابت پذیری هر خودرو را مطابق جدول شماره ۱ مشخص مینماید. این رتبه را در بررسی قیمتهای اعلام شده توسط عرضه کنندگان خودرو موضوع بند (۳-۱) این دستورالعمل) لحاظ نماید. برچسب رقابت پذیری هر خودرو که بیانگر رتبه رقابت پذیری آن است توسط سازمان حمایت اعلام میشود و عرضه کنندگان خودرو موظفند اطلاعات مربوط به رتبه و برچسب رقابت پذیری هر یک از انواع محصولات خود را به صورت شفاف به اطلاع کلیه مشتریان برسانند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.