به گزارش کدالنگر بورس ۲۴، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با نماد معاملاتی غگلپا، یکی از شرکتهای زیرمجموعه صنایع شیر ایران (پگاه) و از تولیدکنندگان باسابقه محصولات لبنی در کشور، گزارش عملکرد مردادماه سال ۱۴۰۴ خود را در سامانه کدال منتشر کرد

به گزارش کدالنگر بورس24 ، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با نماد معاملاتی غگلپا، یکی از شرکتهای زیرمجموعه صنایع شیر ایران (پگاه) و از تولیدکنندگان باسابقه محصولات لبنی در کشور، گزارش عملکرد مردادماه سال ۱۴۰۴ خود را در سامانه کدال منتشر کرد. این شرکت با تکیه بر ظرفیتهای تولیدی متنوع، محصولات لبنی شامل انواع پاستوریزه و استریل را به بازار داخلی عرضه میکند و از صادرکنندگان فعال به برخی کشورهای همسایه نیز به شمار میآید.
بر اساس اطلاعات منتشرشده، غگلپا طی ۸ ماه منتهی به مردادماه سال جاری، موفق به تحقق ۱,۸۰۱ میلیارد تومان درآمد فروش شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱,۲۵۸ میلیارد تومان بوده است. مقایسه این ارقام نشان میدهد فروش سال جاری ۴۳ درصد رشد داشته است؛ رشدی که نشاندهنده تقاضای پایدار برای محصولات این شرکت و احتمالاً توسعه بازارهای هدف است.
از نظر مقدار تولید، دوغ با حدود ۹,۵۰۰ تن بیشترین حجم تولید را در ۸ ماهه نخست سال مالی به خود اختصاص داده است؛ محصولی که جزو نوشیدنیهای لبنی سنتی و پرمصرف بازار داخلی محسوب میشود.
در مردادماه ۱۴۰۴ نیز، درآمد شرکت به ۲۳۷ میلیارد تومان رسیده که انواع پنیر با مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان بیشترین سهم را در فروش ماهانه داشته است. پنیر بهعنوان یکی از محصولات استراتژیک سبد تولید پگاه گلپایگان، هم در بازار خردهفروشی و هم در بخش صنایع غذایی کاربرد گسترده دارد و ارزش افزوده بالایی ایجاد میکند.
با توجه به رشد فروش و تنوع سبد محصولات، به نظر میرسد غگلپا در حال بهرهبرداری بهتر از ظرفیتهای تولیدی خود و تثبیت جایگاه رقابتی در صنعت لبنیات کشور است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.