به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت بیسکوییت گرجی در خصوص تفاوت صورتهای مالی حسابرسی شده با حسابرسی نشده توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت بیسکوییت گرجی در خصوص تفاوت صورتهای مالی حسابرسی شده با حسابرسی نشده توضیحاتی به شرح زیر ارائه نمود:
صورت سود و زیان:
1- درآمدهای عملیاتی: درآمدهای عملیاتی در صورت مالی حسابرسی شده ۴٬۸۵۰۸۸۸ میلیون ریال و در صورت مالی حسابرسی نشده ۴۸۲۹،۱۱۹ میلیون ریال میباشد که تفاوت آن ۲۱,۷۶۹ میلیون ریال بابت فروش سایر محصولات غیر از تولید انواع بیسکویت) می باشد. که به دلیل اینکه این محصولات غیر از محصولات اصلی تولیدی شرکت میباشد در صورت مالی حسابرسی نشده پس از کسر بهای تمام شده آن سود حاصله از هزینههای فروش اداری و عمومی کسر گردیده بود ولی یا نظر حسابرس جزء درآمدهای عملیاتی محسوب گردیده است.
2- هزینه های فروش اداری و عمومی: بخشی از هزینه هایی که مربوط به سال مالی قبل بوده در صورت مالی حسابرسی نشده در حساب تعدیلات سنواتی ثبت گردیده بود ولی طبق نظر حسابرس از حساب تعدیلات سنواتی کسر و به حساب هزینه های فروش اداری و عمومی منظور گردیده است.
3- سایر هزینه ها: با توجه به اینکه طبق نظر حسابرس محترم از ظرفیت تولید به طور کامل استفاده نشده است مبلغ ۳۷۰۳۸۵ میلیون ریال که در صورت مالی حسابرسی نشده بخشی از بهای تمام شده کالای ساخته شده بود در صورت مالی حسابرسی شده از بهای تمام شده کالای ساخته شده کسر و به حساب هزینه های جذب نشده منظور گردیده است.
4- سایر درآمدها: که در صورت مالی حسابرسی شده ۲۹۱ میلیون ریال بابت اضافات انبارگردانی لحاظ شده است در صورت مالی حسابرسی نشده در بخش هزینه های فروش اداری و عمومی لحاظ گردیده بود.
صورت وضعیت مالی:
1- پیش پرداختها دریافتتی های تجاری و سایر پرداختنی های تجاری و سایر: طبق نظر حسابرس محترم برخی از طرف حسابها شرکتها و اشخاص که هم در حساب پیش پرداخت ها و حساب های دریافتنی و هم در حسابهای پرداختنی دارای مانده حساب بودند اصلاح طبقه بندی انجام و مانده حساب آنها تهاتر گردیده است.
2- سود انباشته: با توجه به تغییرات انجام شده در هزینه های فروش اداری و عمومی طبق بند ۲ صورت سود و زیان) سود انباشته نیز تغییر یافته است.
کاهش سود عملیاتی:
دلیل اصلی کاهش سود عملیاتی نسبت به سال مالی قبل افزایش قابل ملاحظه در هزینه های ترویج و بازاریایی می باشد که طبق یادداشت ل صورتهای مالی حسابرسی شده هزینه های ترویج و بازاریابی از مبلغ ۴۳۰،۵۹۶ میلیون ریال به ۸۷۹۸۵۹ میلیون ریال افزایش یافته و این هزینه ها مربوط به هزینههای شلف پروموشن ،تخفیفات و ... فروشگاههای زنجیره ای و نمایندگان فروش می باشد که جهت حفظ مشتریان ناچار به انجام هزینه های فوق می.باشیم همچنین یکی دیگر از دلایل عمده کاهش سود عملیاتی نسبت به سال قبل درآمد و هزینه های غیر عملیاتی می باشد که با مقایسه یادداشت ۱۰ صورت مالی مهمترین عوامل آن سود (زیان) حاصل از فروش مواد اولیه و ضایعات درآمد حاصل از اجاره ساختمانها و درآمد حاصل از اجاره وسائط نقلیه می باشد.
برنامه برون رفت از وضع موجود:
1- افزایش حجم تولیدات: با توجه به اینکه بخشی از هزینه های شرکت از قبیل حقوق و دستمزد استهلاک و ... هزینه های ثابت می باشند با افزایش حجم تولید تاثیر قابل توجهی در میزان سود حاصل خواهد شد. بدین جهت در نظر است حجم تولیدات این شرکت حدود ۴۰٪ نسبت به سال گذشته افزایش یابد و با توجه به اینکه تقاضای محصولات این شرکت در ۶ ماهه دوم بیشتر است تاثیر آن در سود و زبان ۶ ماهه دوم افزایش خواهد یافت.
2- افزایش قیمت محصولات: افزایش قیمت محصولات شرکت در ابتدای شهریور ماه اعمال گردیده است و امیدواریم در صورت تثبیت قیمت های خرید مواد اولیه در شش ماهه دوم شاهد افزایش سود باشیم.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.