Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

موسو گرند خان با قیمت 40 هزار یورویی وارد ایران شد؛ اما خدمات محدود، مونتاژ محل تردید و افت شدید بازار دست‌دوم، آینده آن را مبهم کرده است.

موسو گرند خان وارد می‌شود؛ پیکاپ میلیاردی با ریسک افت قیمت و خدمات محدود

بورس24 : هشتم مهرماه ۱۴۰۴، معاون بازاریابی و فروش صنایع خودروسازی ایلیا از تحویل اولین سری پیکاپ‌های موسو گرند خان به مشتریان خبر داد.

عقیل مصطفایی گفت : این خودرو پس از گذراندن تست‌های فنی و انتظامی و ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان شرکت، سرانجام در دفتر مرکزی ایلیا تحویل خریداران شد.

به ادعای او، موسو گرند خان تنها پیکاپ کره‌ای بازار ایران است و در دو تیپ سیگنیچر و ساهارا مونتاژ و عرضه می‌شود.

گرچه این خودرو در کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند و اسپانیا و همچنین بازارهایی چون استرالیا و آمریکای لاتین به فروش می‌رسد و قیمت آن بین ۴۰ تا ۵۰ هزار یورو است، اما کارشناسان داخلی می‌گویند برچسب قیمتی میلیاردی در ایران برای محصولی که برند سانگ‌یانگ روی آن قرار دارد، محل تردید جدی است.

سانگ‌یانگ جایگاهی هم‌سطح تویوتا یا فورد در ذهن مصرف‌کننده ایرانی ندارد و بازار دست‌دوم آن به‌طور ذاتی محدود است.

ریسک افت ارزش در بازار دست‌دوم

بازار دست‌دوم به معاملات خودروهای کارکرده گفته می‌شود؛ جایی که ارزش واقعی یک محصول در زمان فروش مجدد آشکار می‌گردد. خودروهای با برند ضعیف‌تر یا خدمات پس از فروش محدود، معمولاً خریدار کمتری در این بازار دارند و افت قیمت شدیدتری تجربه می‌کنند. موسو گرند خان با فروش محدود و شبکه خدمات کوچک، به‌طور طبیعی با ریسک بالای افت قیمت در این بازار روبه‌روست.

خدمات پس از فروش محدود و کیفیت مونتاژ محل تردید

علاوه بر این، تجربه مدل‌های قبلی سانگ‌یانگ در ایران نشان داده است که قطعات یدکی به سختی یافت می‌شود، هزینه تعمیر بالاست و گارانتی‌ها همیشه به‌طور کامل اجرا نشده‌اند. مونتاژ CKD در ایران نیز گاه با افت کیفیت رنگ، عایق‌بندی و دقت سرهم‌بندی همراه بوده است.

وزن زیاد و سیستم دو دیفرانسیل دائمی، مصرف سوخت بالاتری نسبت به برخی رقبا ایجاد می‌کند، در حالی که طراحی بدنه و کابین آن نسبت به پیکاپ‌های روز دنیا قدیمی‌تر به نظر می‌رسد.

هرچند موسو گرند خان فهرستی بلند از امکانات رفاهی و ایمنی مانند ۷ نوع سیستم کمکی رانندگی، سانروف برقی، صندلی‌های برقی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دارد، اما دوام و عملکرد بلندمدت این تجهیزات – به‌ویژه بخش‌های برقی و مالتی‌مدیا – هنوز ثابت نشده و در صورت خرابی می‌تواند هزینه‌های سنگینی روی دست خریداران بگذارد.

به همین دلایل، برخی تحلیلگران بازار خودرو، ورود موسو گرند خان را بیشتر یک نمایش مونتاژ و عرضه محدود می‌دانند تا عرضه یک پیکاپ رقابتی با دوام و آینده روشن در بازار ایران.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24