Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مشترکان برای دریافت خسارت برق تا ۱۵ روز پس از حادثه فرصت دارند تا با بارگذاری مدارک موردنیاز در سامانه برای دریافت خسارت اقدام کنند

فرصت ۱۵ روزه مشترکان برای ثبت درخواست دریافت خسارت برق

بورس24 : مشترکان برای دریافت خسارت برق تا ۱۵ روز پس از حادثه فرصت دارند تا با بارگذاری مدارک موردنیاز در سامانه برای دریافت خسارت اقدام کنند.

نوسانات برق و خسارت به لوازم مشترکان

نوسانات و قطعی‌های اخیر برق به وسایل برقی برخی مشترکان آسیب زده است. این در حالی است که در قبوض برق مبلغی با عنوان «بیمه برق» برای جبران چنین خساراتی دریافت می‌شود و توانیر اعلام کرده بیش از ۹۰ درصد خسارات سال گذشته پرداخت شده و روند امسال نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

افزایش مصرف برق در تابستان و ناترازی میان تولید و تقاضا، سبب بروز نوسانات و قطعی‌های مکرر در برخی مناطق کشور شد؛ نوساناتی که خسارت‌های قابل‌توجهی به لوازم برقی برخی از مشترکان وارد کرد. پرسش اصلی بسیاری از مردم این است که «با وجود درج مبلغ بیمه در قبوض برق، خسارات ناشی از نوسانات چگونه و چه زمانی جبران می‌شود؟»

جزئیات بیمه برق و نحوه جبران خسارات

بر اساس اعلام شرکت توانیر، طرح بیمه خسارات برق با هدف حمایت از حقوق مشترکان همچنان در حال اجراست و در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد خسارات ثبت‌شده از محل این بیمه جبران شده است. مبلغ بیمه درج‌شده در قبوض برق برای مشترکان خانگی ماهانه ۳۰۰ تومان و برای مشترکان تجاری ۳۰۰۰ تومان است.

مبالغ جمع‌آوری‌شده در اختیار شرکت بیمه‌گری قرار می‌گیرد که در مناقصه رسمی برنده شده است تا خسارات ناشی از نوسانات یا آتش‌سوزی‌های مرتبط با برق را پرداخت کند.

عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان توانیر، اعلام کرد که مبلغ بیمه در سال ۱۴۰۴ بدون تغییر باقی مانده و شرکت بیمه آرمان به‌عنوان بیمه‌گر جدید انتخاب شده است. وی از مکانیزه شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد و افزود: مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه bime.tavanir.gov.ir اطلاعات و مدارک خود را ثبت کنند تا پس از ارزیابی فنی، مبلغ خسارت مستقیماً به حسابشان واریز شود.

آغاز پرداخت خسارات از ماه آینده

فرآیند پرداخت خسارات سال جاری از حدود یک ماه آینده آغاز می‌شود و تا پایان دی‌ماه تمام پرونده‌های معوق تعیین‌تکلیف خواهد شد. پرونده‌های خسارت مربوط به سال ۱۴۰۳ که با بیمه دانا در حال رسیدگی است، در مراحل پایانی قرار دارد.

برای ثبت درخواست جبران خسارت، مشترکان باید شناسه قبض و مدارک مرتبط با خسارت شامل فاکتور تعمیرات یا خرید وسایل، تصاویر محل حادثه، مدارک پزشکی یا قانونی و سایر مستندات لازم را بارگذاری کنند. مشترکان تا ۱۵ روز پس از بروز حادثه یا نوسان برق فرصت دارند موضوع را به شرکت توزیع برق منطقه خود اطلاع دهند.

منبع خبر: خبر آنلاین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24