Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

معاون بانک مرکزی در حاشیه بازدید از تعدادی از شعب بانک آینده سابق با اشاره به اینکه فرآیند گزیر بدون هیچگونه انتقال ناترازی به بانک ملی ایران انجام شده است، گفت: برای اجرای درست این فرآیند طبق قانون مدیر و هیئت اجرایی گزیر تعیین شدند. هیات اجرایی گزیر هیئتی است که برای اجرای بهینه و بهتر فرآیند گزیر به محض اینکه بانک روز پنجشنبه وارد فرایند گزیر شد، انتخاب و شروع به فعالیت کرده است. از ویژگی های هیات اجرایی گزیر دارا بودن سوابق مرتبط در نظام بانکی و در حوزه های مرتبط با فرآیند گزیر است.

اصلی‌ترین طلبکار بانک آینده معرفی شد

بورس24 : معاون تنظیم گری و نظارت بانک مرکزی تاکید کرد : تمرکز کامل بانک مرکزی بر اجرای درست فرآیند گزیر است تا دارایی های بانک آینده ، به درستی ارزش گذاری شده و بدهی بدهکاران تسویه شود ، اصلی ترین طلبکاران بانک آینده در این سازو کار ،بانک مرکزی است.

محمدپور در حاشیه بازدید از تعدادی از شعب بانک آینده سابق با اشاره به اینکه فرآیند گزیر بدون هیچگونه انتقال ناترازی به بانک ملی ایران انجام شده است، گفت: برای اجرای درست این فرآیند طبق قانون مدیر و هیئت اجرایی گزیر تعیین شدند. هیات اجرایی گزیر هیئتی است که برای اجرای بهینه و بهتر فرآیند گزیر به محض اینکه بانک روز پنجشنبه وارد فرایند گزیر شد، انتخاب و شروع به فعالیت کرده است. از ویژگی های هیات اجرایی گزیر دارا بودن سوابق مرتبط در نظام بانکی و در حوزه های مرتبط با فرآیند گزیر است.

وی با بیان اینکه  اولین جلسه هیات اجرایی گزیر بانک آینده با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شده است گفت: در این جلسه راهبردها توسط رئیس کل بانک مرکزی بیان شد تا فرآیند اجرای کار با کیفیت و سرعت مناسب انجام شود. 

 وی ضمن تشکر از تمامی کارکنان، سهامداران و سپرده گذاران بانک اینده سابق در اجرای بدون حاشیه فرایند گزیر این بانک افزود: : طبق قانون سهامداران عضو فرآیند و هیات اجرایی گزیر نیستند و هیئت اجرایی گزیر را مدیر گزیر انتخاب می کند. بر اساس قانون از لحظه ای که فرآیند اجرایی گزیر شروع شده است، اختیارات و مسئولیت های هیات مدیره و هیات سرپرستی به هیئت و مدیر گزیر منتقل می شود.

 محمدپور در خصوص ارزش دارایی های بانک آینده گفت: کار ارزشگذاری دارایی ها به صورت جدی شروع شده و در اولین فرصت شناسایی و ارزش گذاری دارایی ها با یک سرعت مناسب اتفاق خواهد افتاد.

معاون تنظیم گری و نظارت بانک مرکزی در خصوص برنامه بانک مرکزی برای اصلاح یا تعیین تکلیف بانک های ناتراز گفت: اولویت اول بانک مرکزی انجام اقدامات اصلاحی برای بانک های ناتراز است. یعنی با اقدامات اصلاحی بانک هایی که ناتراز هستند رو به بانک های تراز تبدیل کنیم. همانطور که پیش از این اعلام شده است دو بانک که سال ها جزو بانک های ناتراز بودن با انجام اقدامات توسط مدیریت و سهامداران بانک و نظارت دقیق بانک مرکزی به جرگه بانک های تراز وارد شدند. در مورد چند بانک ناتراز دیگر نیز با پیگیری و انجام نظارت دقیق این بانک ها تلاش می کنیم به جرگه بانک های تراز وارد شوند. 

محمدپور تاکید کرد:بنابراین اولویت نخست بانک مرکزی پیگیری و برنامه رویزی برای ورود چند بانک ناتراز به سمت تراز شدن است ولی طبیعتا اگر با انجام همه تلاش ها بانک ناتراز در مسیر اصلاح قرار نگرفت، با استفاده از ظرفیت هایی که در قانون پیش بینی شده است شامل تعیین هیئت سرپرستی و فرآیند گزیر حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دغدغه اصلی بانک مرکزی در مورد بانک اینده سابق گفت: الان که وارد فرآیند گزیر شدیم تمرکز کامل ما بر اجرای درست فرآیند گزیر است تا دارایی ها درست ارزش گذاری شده و بدهی بدهکاران تسویه شود. اصلی ترین طلبکار این بانک بانک مرکزی یا به عبارت بهتر کل مردم کشور هستند. لذا اصل دغدغه ما ارزش گذاری درست و فروش دارایی هاست.

معاون تنظیم گری و نظارت بانک مرکزی در خصوص تاریخچه اقدامات بانک مرکزی در خصوص بانک آینده گفت: از سال 1395 برخوردهای انتظامی مختلف با مدیران و سهامداران این بانک در دستور کار بود و رای های مختلفی در هیئت انتظامی بانک مرکزی در این خصوص صادر شده است. در مورد بحث فرآیند قضایی موضوع در ماده بیست و دو قانون بانک مرکزی پیش بینی لازم انجام شده است. ما نهادهایی مانند هیئت انتظامی بدوی و هیات انتظامی تجدید نظر در بانک مرکزی برای حل این مسائل داریم و اگر موضوع در  هیات انتظامی بدوی و هیات تجدیدنظر به نتیجه نرسد به دادگاه ویژه ارجاع خواهد شد. لذا اقدامات براساس در فرایندی که در  قانون بانک مرکزی تعیین شده است انجام شده و در صورت لوزم انجام هم خواهد شد ضمن اینکه در کشور نهادهای دیگری با مسئولیت های خاص وجود دارد که در صورت لزوم اقدمات مورد نیاز را انجام خواهند داد.

 محمدپور در خصوص رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشتریان در این فرآیند نیز خاطرنشان کرد: مشتریان بانک آینده از روز شنبه مشتریان بانک ملی هستند. لذا طبیعتا اگر خدماتی که مشتریان انتظار دارند، ارائه نشد به بانک ملی و راه های ارتباطی که بانک ملی مشخص و اطلاع رسانی کرده است، مراجعه کنند.

منبع خبر: روابط عمومی بانک مرکزی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24