Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

سهام «گروه صنعتی پاکشو» با عبور دیرهنگام از سقف قیمتی سال 1399 و رشد تنها 20 درصدی تا محدوده 575 تومان، نتوانسته زیان خواب پنج‌ساله سهامداران را جبران کند. سود خالص نیمه نخست سال با رشد 217 درصدی گزارش شده اما هزینه‌های عمومی و اداری با افزایش 105 درصدی، اثر مثبت سود را خنثی کرده است. افت نرخ فروش پودر و شامپو در مهر ماه و ضعف مدیریت هزینه‌ها، تصویر سهم را همچنان کم‌جان و زیر فشار تورم نشان می‌دهد.

پنج سال رکود و فقط 20 درصد بازدهی؛ «پاکشو» با جهش سود روی کاغذ، زیر سایه انفجار هزینه‌های اداری گرفتار ماند!

بورس24 : سهام «گروه صنعتی پاکشو» بالاخره پس از 5 سال توانست به سهامداران بلندمدت خود اندک سودی برساند! 

ماجرا از این قرار است که در 5 سال اخیر، سهام «پاکشو» در بورس تهران در محدوده قیمتی زیر سقف سال 1399 معامله می شد و اخیرا توانست با شکست این سقف توانسته 20% سود به سهامداران بدهد؛ از سقف قیمتی دوره 1399 یعنی 478 تا 575 تومان در روز 18 آبان 1404. (چارت روزانه- تعدیل شده).

عملا سهامداران بلندمدت «پاکشو»، کسی که در آذر 1399 وارد سهم شده، نزدیک به تقریبا 5 سال خواب سرمایه داشته و در این مدت، نه تنها سود بازارهای موازی را نتوانسته بگیره، بلکه حتی از تورم محیط اقتصادی در این 5 ساله نیز جامانده و افت ارزش سنگینی بر سرمایه اش وارد شده است. 


یببا آن که در صورت های مالی 6 ماهه نخست 1404 جامپ 217% سود خالص دیده می شود، اما یک ضعف بزرگ نیز در صورت سود و زیان شرکت وجود دارد و آن نیز رشد افسارگسیخته هزینه های عمومی اداری است! در این مدت 6 ماهه 972 میلیارد تومان هزینه های اداری تشکیلاتی گزارش شده که نسبت به دوره مشابه رشد 105% را ثبت کرده! یعنی بیش از دو برابر متوسط نرخ رشد تورم محیط اقتصادی! 

مسلما اگر تیم مدیریتی این هزینه ها را بهتر مدیریت کند، رشد های سنگین تری در سرفصل های کلیدی نظیر همین سود خالص و سود عملیاتی مخابره خواهد شد. 

گروه «پاکشو» سه مجرای درآمدی اصلی دارد؛ فروش پودر و مایعات ظرفشویی، فروش شامپو و نرم کننده و فروش شوینده ها. 

در دو قسمت، فروش پودر و شامپو نرخ های فروش در مهر ماه نسبت به متوسط نرخ فروش ماه های قبل، نه تنها رشدی نداشته، بلکه نزولی نیز بوده! آمار مقایسه ای به شرح زیر است:

-    نرخ فروش گروه محصولات پودر و مایعات ظرفشویی در مهر ماه نسبت به متوسط ماه های قبل، 4% افت داشته؛ از 52.7 به 50.6 میلیون تومان در هر تن. 

-    نرخ فروش محصولات شامپو و نرم کننده موی سر نیز با افت 1% نسبت به متوسط نرخ فروش ماه های قبل، از 102.5 به 102 میلیون تومان در هر تن رسیده است. 

-    نرخ فروش شوینده البسه در 6 ماه نخست به طور متوسط 62.1 میلیون تومان بوده! در مهر ماه به 66 میلیون تومان رسیده و رشد 7% را ثبت کرده است. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24