به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت پخش البرز در خصوص دلایل افزایش بیش از 30 درصدی سود عملیاتی در دوره مالی منتهی به 31 شهریور 1404 نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت پخش البرز در خصوص دلایل افزایش بیش از 30 درصدی سود عملیاتی در دوره مالی منتهی به 31 شهریور 1404 نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل توضیحاتی به شرح زیر ارائه داد:
1- مدیریت بهینه جریان نقدینگی و تقویت روابط با تامین کنندگان:
شرکت با برنامه ریزی دقیق در مدیریت جریان نقدینگی و انجام به موقع تعهدات مالی نسبت به تأمین کنندگان، ضمن جلب رضایت حداکثری از تأمین کنندگان موجود موفق به جذب تأمین کنندگان جدید و گسترش دامنه تنوع کالاهای در دسترس شده است. این امر نقش مؤثری در تقویت سبد کالای شرکت و افزایش حجم فروش داشته است.
2- بهینه سازی سبد خرید و تمرکز بر محصولات پرطرفدار:
با توجه به شناخت دقیق تر نیازهای بازار و تقاضای مشتریان شرکت در انتخاب انواع محصولات تمرکز لازم را داشته و با بهینه سازی سبد خرید موفق به افزایش چشمگیر فروش و سود آوری شده است.
3- افزایش حجم فروش به میزان ۴۰ درصد:
در این دوره، حجم فروش شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد قابل توجهی به میزان ۴۰ درصد مواجه شده است. این افزایش حاصل تلاشهای مستمر در توسعه شبکه فروش، بهبود خدمات پس از فروش و تقویت روابط با مشتریان است.
4- افزایش نرخ فروش به میزان ۵۳۹ درصد:
افزایش نرخ فروش برخی از داروها و مکملها طی دوره گذشته بوده است که تحت تأثیر تصمیمات معاونت غذا و دارو و شرایط بازار قرار گرفته است.
5- بهینه سازی هزینه های عملیاتی و کاهش ضایعات:
شرکت با اجرای طرحهای بهره وری و مدیریت دقیق موجودی کالا موفق به کاهش قابل توجهی در هزینه های انبارداری حمل و نقل و ضایعات فساه کالا شده است. این موضوع نقش مهمی در بهبود حاشیه سود داشته است.
6- توسعه شبکه فروش و دسترسی به مشتریان جدید:
با گسترش شبکه توزیع در مناطق جدید و افزایش پوشش جغرافیایی ،خدمات شرکت موفق به جذب مشتریان بالقوه و افزایش حجم فروش شده است. این توسعه ضمن افزایش فروش به تثبیت موقعیت رقابتی شرکت در بازار نیز کمک کرده است.
7- استفاده از فناوری اطلاعات در بهبود فرآیندهای داخلی:
پیاده سازی سیستم های یکپارچه مدیریت منابع (BI) و خود کارسازی فرآیندهای عملیاتی، منجر به کاهش خطاهای انسانی صرفه جویی در زمان و افزایش دقت در برنامه ریزی و تصمیم گیری شده است.
لازم به ذکر است شرکت پخش البرز در راستای تحقق اهداف بلندمدت خود و تداوم رشد و توسعه با برنامه ریزی های دقیق و مدیریت مناسب در زمینه های عملیاتی مالی و استراتژیک ادامه روند خود را در راستای افزایش ثروت سهامداران و بهبود فرآیندهای داخلی در دستور کار قرار داده است.

















نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.