Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاثیر نرخ ارز بر صنایع مختلف، متفاوت بوده و نیازمند تحلیل دقیقی است.

به گزارش سنا، محمود رضا خواجه نصیری در خصوص تاثیر نوسان نرخ ارز در بازار سرمایه افزود: در خصوص نوسان های نرخ ارز، سرمایه گذاران باید با دقت تحلیل کنند.

وی با اشاره به اینکه نوسان نرخ ارز در صنایع مختلف تاثیر یکسانی ندارد، گفت: به هر حال کاهش نرخ ارز مولفه ای نیست که به تنهایی در وضعیت شرکت ها تاثیر گذار باشد.

خواجه نصیری ادامه داد: افزایش نرخ ارز  در ابتدای سال 91 باعث رشد سودآوری در شرکت ها شد، اما از سویی دیگر تحریم ها، کاهش صادرات را به دنبال داشت که این دو موضوع یکدیگر را پوشش داده و مانع از افت حاشیه سود شرکت ها شدند.

وی با اشاره به این که کاهش نرخ ارز، این روند را برعکس می کند، گفت:  در صورت تحقق این امر، صادرات شرکت ها افزایش و هزینه های صادراتی آنها کاهش می یابد که این موضوع می تواند سودآوری شرکت های بورسی را بالا ببرد.

خواجه نصیری با تاکید بر اینکه کاهش نرخ ارز هیچ شوکی را در بازار و صنایع ایجاد نمی کند، گفت: علاوه بر این ها شرکت هایی که با بدهی ارزی مواجهند یا مصارف ارزی دارند از کاهش نرخ ارز منتفع خواهند شد.

وی اظهار داشت : برخی گروه ها نیز مزیت های رقابتی داشته و منافع آنها با کاهش واردات و افزایش نرخ ارز گره خورده است که این گروه ممکن است با کاهش قیمت ارز، مزیت رقابتی خود را از دست دهند.

خواجه نصیری در توضیح بیشتر این موضوع گفت: برخی صنایع ما در سال گذشته به دلیل افزایش نرخ هایی که داشتند با مزیت هایی ناشی از کاهش واردات مواجه شدند که به برخی شرکت های صنعت غذا، برخی تولید کنندگان لوازم خانگی، برخی تولید کنندگان لاستیک و برخی تولید کنندگان شوینده ها می توان اشاره کرد.

به گفته او تداوم رونق این گروه مستلزم کاهش واردات و افزایش نرخ ارز است. البته سهامداران این شرکت ها بدانند که به نظر می رسد تغییرات گسترده ای در نرخ ارز نخواهیم داشت که باعث نگرانی این گروه ها شود.

وی در تشریح مزیت های کاهش نرخ ارز گفت: با کاهش نرخ ارز و افزیش ارزش پول ملی، فضای کسب و کار پایدار می شود و شاهد بهبود مبادلات بین المللی، واردات و صادرات خواهیم بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24