Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فارس نوشت: روزنامه وال ‌استریت ‌ژورنال، به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داد، دولت باراک اوباما به دنبال برقراری ارتباط با رئیس ‌جمهور جدید ایران است و هماهنگی‌ های آن از طریق کاترین اشتون انجام خواهد شد.

به گزارش وال استریت ژورنال، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که دولت باراک اوباما به دنبال برقراری ارتباط با رئیس جمهور جدید ایران است و خواهان مذاکرات مستقیم درباره برنامه هسته ‌ای این کشور طی هفته ‌های آتی است.

وال استریت ژورنال نوشت: حسن روحانی از زمان انتخابش به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران در ماه ژوئن سیگنال‌ های مثبتی به جامعه بین ‌المللی ارسال کرده است.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی ابراز شده که قرار است، نمایندگان کشورهای 1+5 سه‌ شنبه هفته جاری در بروکسل با یکدیگر ملاقات و درباره برنامه هسته ‌ای ایران گفت ‌و گو کنند و برنامه های خود را در قبال دولت جدید ایران هماهنگ کنند. به گفته این مقام ارشد کاخ سفید، دولت اوباما مایل است هر چه سریعتر آقای روحانی را ارزیابی کند و روندهای دیپلماتیک با این روحانی و سیاستمدار ایرانی را تست کند.

بر اساس این گزارش و به گفته این مقام آمریکایی، ارتباطات لازم از طرف واشنگتن از طریق کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که رئیس تیم مذاکره کننده گروه 1+5 با ایران نیز است در زمان مقتضی انجام خواهد شد. یک مقام آمریکایی دیگر که قرار است در نشست بروکسل شرکت کند هم گفت: ما برای مذاکرات مستقیم آماده هستیم و این مساله را از راه‌های مختلف پیگیری می ‌کنیم.

وی افزود: ما به دنبال حرف‌ های تازه ای از طرف ایران هستیم، اما هنوز مشخص نیست که چه پاسخی دریافت خواهیم کرد. از سوی دیگر مذاکرات ایران و گروه 1+5 نیز قرار است با روی کار آمدن دولت جدید در ایران پیگیری شود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24