Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز به كار فعالیت صندوق های قابل معامله از ماه آینده در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش گروه بورس پول نیوز
، ایوب باقر تبار با اشاره به جذابیت نوع عملكرد صندوق های قابل معامله اظهار كرد: شركت بورس و فرابورس آمادگی خود را برای پذیره نویسی و آغاز به كار صندوق های قابل معامله اعلام كرده اند و با توجه به ساختار صندوق های قابل معامله (یا همان ETFها) كه هم سهام بورسی و هم فرابورسی را در بردارد، می تواند در هر كدام از این بازارها یا به طور همزمان در هر دو بازار فعال باشد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر سازمان بورس برنامه فشرده ای را برای عملیاتی شدن ساز و كار این ابزار فراهم كرده و از سوی دیگر اساسنامه و امیدنامه آنها نیز نهایی شده ، همچنین مقدمات دیگری برای پشتیبانی و حمایت از سیستم جدید معاملات این صندوق ها در حال پیگیری است.

باقرتبار ادامه داد: نرم افزاری مخصوص برای این معاملات درنظر گرفته شده كه مراحل اجرایی آن توسط شركت مدیریت فناوری با همكاری شركت های نرم افزاری در دست بررسی است.

وی تاكید كرد: صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس گرچه مانند صندوق های سرمایه گذاری هستند اما مانند یك سهم در بازار سرمایه، معامله و قیمت آن در نتیجه عرضه و تقاضا مشخص می شود و چون NAV (نسبت قیمت به عایدی ) آنها به صورت لحظه ای بروزرسانی می شود از شفافیت بالاتری نسبت به دیگر صندوق ها برخوردار است.

باقر تبار افزود: چنانچه قیمت خرید و فروش وارد شده، توسط معامله گران انحراف زیادی با NAV داشته باشد، بازارگردان وارد معامله شده و بررسی های لازم را انجام می دهد تا تخلفی صورت نگیرد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان كرد: تاكنون چند تن از مدیران فعلی صندوق های سرمایه گذاری درخواست خود را برای راه اندازی این صندوق های جدید به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال كرده اند كه پس از بررسی های لازم و مشخص شدن ساز و كار رسمی صندوق ها، فهرست آنها اعلام خواهد شد.

باقرتبار تصریح كرد: در این میان اولویت با آن دسته از صندوق هایی است كه تجربه موفقی در مدیریت و سودآوری داشته اند.

قابل معامله بودن در بورس، عدم مراجعه به صندوق‌‌ها برای صدور و ابطال واحدها، برخورداری از شفافیت بالا و برخورداری از هزینه‌‌های پایین از جمله مواردی بود كه باقرتبار به عنوان مزیت‌‌های این نوع از صندوق‌‌ها نام برد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24