Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی در کشور همواره بر دوش بازار پول بوده که در سال های اخیر به دلیل محدودیت های نظام بانکی در ارائه تسهیلات، شرکت ها با مشکل تامین مالی رو به رو شده اند.

به گزارش سنا، در این بین بازار سرمایه توانسته است، با تنوع و توسعه در ابزارهای مالی، قسمتی از بار تامین مالی روی دوش بانک ها را بردارد که به اعتقاد کارشناسان این روند در ماه ها و سال های آینده با سرعت بیشتری پیش می رود تا بازار سرمایه رفته رفته به جایگاه واقعی خود در حوزه تامین مالی برسد.

در همین راستا، یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت های فعال در حوزه صنعت فولاد بورس کالای ایران و معاملات سلف فولاد در رینگ صنعتی و معدنی است. به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان فولاد کشور هر هفته با محموله های سنگین خود به تالار نقره ای می آیند و با عرضه های سلف، تامین مالی آسان و بدون دغدغه ای را برای واحد تولیدی خود رقم می زنند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته بورس کالا 14 هزار میلیارد تومان و در سه ماهه نخست امسال حدود 4 هزار میلیارد تومان در تامین مالی شرکت های فولادی از طریق معاملات سلف نقش آفرینی کرده است .

مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید در این رابطه گفت: از زمان راه اندازی بورس فلزات و بعد از آن شرکت بورس کالای ایران، معاملات سلف فولاد از رونق خاصی برخوردار بوده و همیشه با استقبال شرکت ها روبه رو شده است.

علی اصغر بهرامی افزود: یکی از عوامل اصلی حضور عرضه کنندگان بزرگ فولاد در معاملات بورس کالا ، تامین مالی از طریق عرضه های سلف بوده به نحوی که عمده معاملات غول های بزرگ فولادی کشور مثل ذوب آهن اصفهان در این بورس به صورت سلف انجام می شود.

این کارگزار در خصوص چگونگی نحوه تامین مالی فولادسازان در بورس کالا گفت: فولادسازانی که در بورس عرضه های سلف دارند، محصولاتشان را بسته به شرایط روز بازار در موعدهای یک ماه، دو ماه و یا سه ماه عرضه می کنند و به خریداران متعهد می شوند در زمان مقرر کالای فروخته شده را تحویل دهند، اما در مقابل خریداران موظفند، حداکثر ظرف سه روز وجه معامله را به عرضه کننده پرداخت کنند. به عبارت بهتر تولیدکنندگان امروز وجه کالایی را دریافت می کنند که هنوز تولید نشده است که این گونه نحوه معاملات، تامین مالی به شیوه ای آسان و مناسب است.

به گفته بهرامی، در این شیوه خریدار مطمئن است که کالای خریداری شده را در موعد مقرر دریافت  می کند و اگر در این مدت قیمت آن کالا با نوسان روبه رو شود، دغدغه ای نخواهد داشت، زیرا او محصول را به همان نرخ چند ماه قبل از طریق بورس خریده است که این موضوع نیز از مزایای معاملات سلف در بورس کالاست.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24