Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت تأمین سرمایه نوین و مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی درخواست راه اندازی صندوق های قابل معامله خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرده اند.

به گزارش سنا، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق گفت: بعد از تدوین دستورالعمل صندوق های قابل معامله در بورس و ارسال آن به تمامی صندوق های سرمایه گذاری، تاکنون دو شرکت از این طرح استقبال کردند.

ایوب باقر تبار افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی درخواست این دو شرکت برای صدور موافقت اصولی است.

صندوق قابل معامله در بورس یا ETF ، ابزاری برای سرمایه گذاری به حساب می آید که دربرگیرنده سبدی ازسهام به صورت زیر مجموعــه ای از یک شاخص معین، نظیر شاخص Standard & Poors 500 است. این نوع صندوق ها تنها از طریق کارگزاران به سرمــایه گذاران حقیــقی ارائه می شود و همانند سهام عادی در بورس قابل معامله هستند. صندوق های قابل معامله در بورس ممکن است مانند سهام، به صورت استقراضی به فروش بروند (Short Selling) - به امید آنکه که ارزش شاخص در آن افت کند - و یا به طور اعتباری خریداری شوند(Buying on Margin) .

صندوق قــابل معامله در بورس ابــزاری رایج در میان سرمــایه گذاران نهادی به شمــار می رود که به آنها این امکان می دهد، معاملات بزرگ و سریعی را در بخش هایی گوناگون و تخصصی نظیر نفت، طلا، مدیریت پسماندها و تولید محصولات نیمه رسانا انجام دهند. این قبیل سرمایه گذاران، همچنین از ETF ها برای پوشش ریسک معاملات سهام، اوراق قرضه، کالا و دیگر انواع اوراق بهـــادار استفاده می کنند.

گفتنی است، این صنـدوق ها، در مقـایسه با صندوق های سرمایه گذاری مشترک، مجموعه وسیع تری از شاخص ها را در اختیار سرمایه گذاران حقیقی قرار می دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24