Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بانک مرکزی در بخشنامه جدیدی، تمامی بانك های تجاری غیر دولتی را موظف کرد تا حداكثر ظرف مدت 4 ماه با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده نسبت به انطباق اساسنامه خود با اساسنامه نمونه بانك های تجاری غیر دولتی بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار اقدام کنند.

به گزارش مهر، در بخشنامه جدید بانک مرکزی به مدیران عامل كلیه بانك های تجاری غیردولتی آمده است: وفق بند ج ماده 30 قانون پولی و بانكی كشور "تأسیس بانك در ایران موكول به تصویب اساسنامه آن به وسیله شورای پول و اعتبار و صدور اجازه از طرف بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران" است.

به رغم مستند قانونی مذكور، تاكنون اساسنامه نمونه مصوب شورای پول و اعتبار برای بانك های غیردولتی كه علاوه بر ویژگی های شركتهای سهامی، مختصات خاص بانكها را هم ملحوظ نظر قرار داده باشد و در عین حال ملاحظات و منویات نظارتی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران را نیز تأمین کند، وجود نداشته است و لذا تدبیر مقتضی و بلادرنگ در خصوص آن ضروری می نمود.

بنا به همین ضرورت، شورای پول و اعتبار با استناد به اختیارات قانونی مزبور و با هدف انتظام بخشی، به سامان کردن و ضابطه مند ساختن اساسنامه بانك های غیردولتی و ایجاد ساختار و چارچوبی یكسان و استاندارد برای آن و جلوگیری از تشتت، تعدد و بعضاً ناهماهنگی هایی كه در این خصوص وجود داشت، در یك هزار و یكصد و شصت و سومین جلسه مورخ 18 تیرماه امسال «اساسنامه نمونه بانكهای تجاری غیردولتی » را به تصویب رساند كه به موجب آن، تمامی بانك های تجاری غیر دولتی موظف شدند، حداكثر ظرف مدت 4 ماه از تاریخ ابلاغ آن، نسبت به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و انطباق اساسنامه خود با اساسنامه نمونه مذكور اقدام کنند.

بانک مرکزی از این بانک ها خواسته است ضمن ابلاغ این بخشنامه به هیأت مدیره، سهامداران و بازرس آن بانك، اقدامات لازم برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و اعمال تغییرات و اصلاحات لازم در اساسنامه آن بانك‌ مطابق با اساسنامه نمونه ابلاغی ظرف مهلت مقرر، را به عمل آورند.

بانک مرکزی در پایان این بخشنامه متذکر شده است: با ابلاغ این مصوبه، "نكات لازم الرعایه در اساسنامه بانك غیردولتی" مصوب نهصد و پنجاه و پنجمین جلسه مورخ 30 اردیبهشت ماه 1380 شورای پول و اعتبار و "الحاقیه به نکات لازم الرعایه در اساسنامه بانكهای غیردولتی" منسوخ می شود.
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24