Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

محمود احمدی‌ نژاد - رئیس ‌جمهور - در مراسم شصتمین سال تاسیس سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: مهم ‌ترین ماموریت یک حکومت، اجرای عدالت است.  

به گزارش ایسنا، احمدی ‌نژاد با ابراز خرسندی از حضور در این جمع گفت: مهم‌ترین ماموریت یک حکومت، اجرای عدالت است و حکومت وظیفه دارد که ساز و کارها را به گونه ‌ای فراهم کند که آحاد مردم از فرصت‌ ها و ثروت عمومی بهره ببرند و همه بتوانند زندگی عزتمند، شرافتمند و سرشار از آرامش و رفاه داشته باشند.  

وی با بیان این ‌که از مهم‌ترین ماموریت ‌های یک حکومت در راستای استقرار عدالت، توزیع عادلانه‌ ثروت است، گفت: معمولا ساز و کارها وقتی با برخی خودخواهی ‌ها و زیاده‌ خواهی ‌ها عجین می‌شود، فاصله در جامعه زیاد می‌شود و برخی از محرومیت‌ ها در جامعه ایجاد می ‌شود.  

رییس ‌جمهور با تاکید بر این ‌که مسوولیت حکومت، بازتوزیع مکرر ثروت در جامعه و جلوگیری از تجمع ثروت و ایجاد دره‌ های فقر است، اظهار کرد: عدالت حقیقی در زمان استقرار عدالت جهانی و انسان کامل محقق می ‌شود اما ما نیز در وسع خودمان باید در این راه تلاش کنیم.  

وی در بخش دیگری از صحبت ‌های خود گفت: اگر اجازه داده می‌ شد و برخی از موانع وجود نداشت ما تمام ثروت کشور را به سهام عدالت تبدیل می‌کردیم و بین مردم توزیع می‌کردیم.  

احمدی ‌نژاد از دیگر وظایف حکومت را توزیع عادلانه بیت ‌المال در بین آحاد مردم عنوان کرد و گفت: حضرت علی (ع) بیت ‌المال را بدون توجه به مراتب اجتماعی، عنوان ‌ها و جایگاه ‌ها در بین آحاد مردم مساوی توزیع می‌کرد و اجازه نمی ‌داد که کسی به بیت ‌المال دست ‌اندازی داشته باشد.  

رئیس ‌جمهور افزود: بعضی اوقات به بهانه‌ ی مدیریت و هم‌ چنین سازماندهی امور، ساز و کارهایی را حاکم می‌کنیم که عده‌ ای بیشتر برخوردار می‌شوند و عده ‌ای کمتر و این نادرست است و امیدوارم به زودی زود به جایی برسیم که تمام بیت ‌المال و درآمد نفت و دولت منهای آن موقعی که به امنیت ملی بر می‌گردد و یا کارویژه‌ هایی که جز دولت نمی ‌تواند انجام دهد، بقیه درآمد به صورت مساوی بین همه‌ مردم توزیع شود. البته کسی که تلاش بیشتری می‌کند معادل آن نیز درآمد بیشتری داشته باشد.  

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تامین اجتماعی گفت: از آرزوهای من بوده و هست که سازمان تامین اجتماعی به جایی برسد که بازنشستگان و کارآزمودگان در حد مناسب تامین شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24