Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران، از پذیره نویسی اوراق مشارکت شرکت سینا دارو از روز 29 تیر در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد و گفت: این دومین اوراق مشارکتی است که در بورس تهران پذیرفته شده است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی شرکت تأمین سرمایه سپهر، بهروز زارع، مدیر عامل این شرکت، اظهار داشت: شرکت سینا دارو برای تأمین مالی بخشی از مخارج طرح توسعه و بازسازی خطوط تولیدی خود مبلغ 200 میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر می کند که این اوراق از روز شنبه از طریق کلیه کارگزاری‌ های بورس اوراق بهادار به مدت زمان 7 روز پذیره نویسی خواهد شد.

مدیر عامل تأمین سرمایه سپهر تأکید کرد: مبلغ اسمی این اوراق یک میلیون ریال است. وی  مدت اوراق را 4 ساله اعلام کرد و گفت: این اوراق با نام و قابل معامله در بورس است که سود آن با نرخ 20 درصد هر سه ماه یک بار پرداخت می ‌شود.

زارع در خصوص ارکان این اوراق اینگونه توضیح داد: ضمانت این اوراق بر عهده سرمایه گذاری خوارزمی و کارگزاری تأمین سرمایه نوین عرضه این اوراق را برعهده گرفته است. همچنین متعهد پذیره نویسی، بازار گردان و مشاور عرضه این اوراق را تأمین سرمایه سپهر برعهده دارد.

مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر در ادامه افزود: امین این اوراق موسسه حسابرسی شاهدان و عامل پرداخت آن شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهاداراست.

وی لزوم خرید اوراق را داشتن کد معاملاتی فعال دانست و یاد آور شد: معاملات دست دوم اوراق، پس از پایان پذیره نویسی در بازار اوراق مشارکت بورس اوراق بهادار تهران آغاز می ‌شود و دارندگان با مراجعه به کارگزاری عضو بورس می ‌توانند این اوراق را خرید و فروش کنند.

وی تصریح هار کرد: خریداران اوراق باید شماره حساب بانکی متمرکز که به نام شخص دارنده است را برای واریز سود و اصل اوراق اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه این اوراق قابلیت تبدیل به سهام را دارند، پاسخ داد: این اوراق قابل تبدیل نیستند و پس از پایان عمر اوراق اصل آن بازخرید می شود، اما تأمین سرمایه سپهر در حال طراحی اوراق قابل تبدیل به سهم برای یکی از شرکت‌ های بورسی است.

مدیر عامل تأمین سرمایه سپهر در خصوص علت انتشار این اوراق تصریح کرد: به دلیل رعایت استانداردهای صنعت دارو و همچنین حفظ و G.M.P خطوط تولید و ماشین آلات و به منظور انطباق با الزامات افزایش ظرفیت تولید در سال های آتی، سینا دارو در نظر دارد تا به این روش  نسبت به خرید و تجهیز خطوط تولیدی جدید اقدام کند؛ این امر موجبات تولید داروهای جدید و افزایش توان انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی جهت تولید محصولات جدید تحت لیسانس را فراهم خواهد آورد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24