Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عصر خبر: محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور محمد جواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی گفت: در جلسه امروز قرار بود که وزرای پیشنهادی دفاع و امور خارجه حضور داشته باشند که به‌ دلیل طولانی شدن جلسه وزیر پیشنهادی امور خارجه، حضور وزیر پیشنهادی دفاع به جلسه فردا موکول شد.

وی افزود: در این جلسه آقای ظریف تأکید داشت: در حوزه سیاست خارجی یک نفر باید سیاست ‌گذار باشد که آن هم مقام معظم رهبری است و ما از ایشان تبعیت می ‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ظریف در این جلسه گفت: شاید از نظر تحلیلی نظرات متفاوتی داشته باشم، اما از نظرات رهبر معظم انقلاب تبعیت می‌ کنم و هر چه به من گفته شود، طبق قانون عمل می ‌کنم.

جوکار همچنین تصریح کرد: یکی از نمایندگان از آقای ظریف سؤال کرد: آیا شما به سفارت آمریکا رفته و به ‌دنبال گرفتن گرین‌ کارت بودید؟ که ظریف این موضوع را تکذیب کرد و گفت: "گرین‌ کارت ندارم”.

وی ادامه داد: ظریف همچنین در این جلسه در پاسخ به سؤالی درباره عدم حضورش در جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان در آمریکا به‌ عنوان نماینده انقلاب اسلامی حضور داشتم و با توجه به اینکه اگر به ایران بر می‌ گشتم، دولت کارتر اجازه نمی ‌داد که مجدداً به آمریکا باز گردم، لذا نتوانستم به ایران بیایم و در جبهه حضور پیدا کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: محمد جواد ظریف در این جلسه گفت که رشته‌ تحصیلی ‌اش در ابتدا کامپیوتر بوده و سپس تغییر رشته داده است؛ وی معتقد بود که آن زمان، با توجه به اینکه کشور به دیپلمات نیاز دارد، باید در عرصه روابط خارجی تحصیل کند.

جوکار همچنین گفت: یکی دیگر از نمایندگان درباره ارتباط ظریف با "جورج سوروس” سؤال کرد که وی وجود این ارتباط را تکذیب کرد و گفت: می‌گویند من و آقای خاتمی در هتلی در نیویورک با جورج سوروس دیدار کرده‌ایم، چنین هتلی در نیویورک وجود ندارد؛ وی در این جلسه گفت که رابط ارتباط خاتمی و سوروس نبوده و اصل این دیدار را تکذیب کرد و حتی اصل دیدار خاتمی و سوروس را نیز رد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: محمد جواد ظریف در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط با حسین موسویان نیز تأکید کرد: اصلاً ارتباطی با وی "نداشته و ندارم”. همچنین ظریف تاکید داشت که ارتباطی با حوادث 88 نداشته و ورود به حوادث آن زمان پیدا نکرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24