Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تسنیم: داور بین ‌المللی فدراسیون جهانی IFBB گفت: ۹۴ درصد مکمل‌ های ورزشی زیرزمینی و تقلبی است و سوء استفادکنندگان پودرهای تقلبی را در قوطی ‌های اورجینال می‌ فروشند.

اکبر خزایی در تشریح روند توزیع و عرضه مکمل‌ های ورزشی در کشور اظهار داشت: متاسفانه 94 درصد مکمل ‌های ورزشی زیر زمینی و تقلبی است و سوء استفاد کنندگان پودرهای تقلبی را در قوطی‌های اورجینال می ‌فروشند، به طوری که قوطی‌ های خالی مکمل‌ های اورژینال را از کسانی که این مکمل‌ ها را استفاده کرده ‌اند خریداری می ‌کنند و بعد پودرهای تقلبی را داخل این قوطی‌ها می‌ ریزند و در نهایت قوطی را پملپ می ‌زنند و به هیچ عنوان خریدار متوجه این سوء استفاده نمی‌ شود.
 
وی ادامه داد: این قوطی ‌های اورجینال مکمل سریال‌ های خاصی دارند و حتی برخی‌ ها که این شماره سریال‌ ها را به شرکت تولیدکننده برای صحت محصول ایمیل می ‌کنند شرکت تولید کننده هم متعاقبأ شماره آن سریال را تایید می ‌کند ولی آن شرکت اطلاع ندارد که از این قوطی ‌های اورژینال مکمل این گونه سوء استفاده شده و مصرف کننده هم به خیال خودش فکر می ‌کند که این مکمل ‌ها اصل است، در حالی که ما بارها مشاهده کرده‌ ایم که ورزشکاران که اغلب هم جوان و کم تجربه هستند از این مکمل‌ های زیر زمینی تهیه کرده اند و وقتی این مکمل‌ ها را نزد ما می ‌آورند، آن زمان ما براساس تجربه، مدارک، شواهد و در نهایت کیفیت نامطلوب به تقلبی بودن این مکمل‌ها پی می ‌بریم.
 
خزایی ادامه داد: من با جرائت عنوان می‌کنم می‌توان هر لحظه که مسئولان امر اراده کنند به محض انجام اقدامات بازرسی در همین تهران حداقل بالغ بر 4 کانتینر مکمل تقلبی کشف کرد ولی متاسفانه بازرسی ‌ها مستمر نیست و همیشه هم بگیر و ببندهای مقطعی نیز پاسخ نداده است. مثلأ ما شاهد آن هستیم که هر چند وقت یک بار نیروی انتظامی با همراهی مسئولان مرتبط در این زمینه به محل‌ های فروش این مکمل ‌ها که بیشتر آن در کوچه (م) است اقدام می‌کنند ولی این پایان کار نیست و بار دیگر آن افراد سودجو از فردا کار خودشان را دوباره شروع می‌کنند و باید مانند برخوردی که با فروشندگان مواد مخدر می‌شود در زمینه توزیع و عرضه مکمل‌ های زیرزمینی و تقلبی با سوء استفادکنندگان برخورد جامعی صورت پذیرد.
 
داور بین ‌المللی فدراسیون جهانی IFBB بیان داشت: در برخی از این مغازه‌ های فروش به اصطلاح مکمل ‌های ورزشی می ‌توان یک نیسان مکمل تقلبی پیدا کرد. البته ما منکر عرضه مکمل ‌های ورزشی سالم توسط برخی فروشندگان نیستیم ولی متاسفانه بازار عرضه مکمل بیشتر از این که سالم باشد، آلوده به فروش مکمل ‌های تقلبی و ساخت زیر زمین ‌های اطراف تهران است که متاسفانه نیز تشخیص مکمل اصل و تقلبی هم بسیار سخت تر شده است و فقط افراد با تجربه و کارشناس می ‌توانند به این تفاوت ‌ها پی ببرند.
 
خزایی در پاسخ به این پرسش که خریداری کردن مکمل‌ ها در داروخانه‌ ها به چه صورت است، تصریح کرد: البته در یکی دو سال اخیر عرضه مکمل ‌ها در داروخانه بهتر شده است، زیرا در گذشته عرضه مکمل‌ های مفید و با برندهای معروف بسیار کم بود که با اقدامات مسئولان و سازمان ‌های ذی ‌ربط این مسئله بهتر شده است ولی کافی نیست و باید بیشتر گسترش یابد تا بازار فروش مکمل ‌ها اشباع شود.
 
داور بین ‌المللی فدراسیون جهانی IFBB در توصیه به ورزشکاران خاطر نشان کرد: به افرادی که قصد استفاده از مکمل ‌های ورزشی دارند توصیه می ‌شود بدون گرفتن راهنمایی از افراد مطلع به هیچ‌ وجه اقدام به خریداری و در نهایت مصرف مکمل نکنند زیرا استفاده از مکمل ‌های تقلبی که امروزه هم در کشور بسیار رواج پیدا کرده است، می ‌تواند برای سلامتی این افراد بسیار خطرناک و زیان ‌آور باشد و مسئولان امر نیز نظارت‌ های خود در این عرصه مستمر و گسترش دهند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24