Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد ادله محکمی وجود دارد که نشان می دهد نظام حاکم سوریه مسئول حمله شیمیایی در غوطه شرقی است.

کاترین اشتون در سخنانی در جمع خبرنگاران رسانه ها در ویلنیوس پایتخت لیتوانی گفت: امیدوارم که ما بتوانیم  در اجلاس ماه دسامبر حمایت قوی سران اتحادیه ی اروپا را در پیشبرد سیاست های امنیت مشترک و دفاعی  کسب کنیم.

وی افزود:صبح امروز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به ما ملحق شد. ما بحث های مختلفی داشتیم. من  بیانیه ای را برای شما قرائت خواهم کرد که منعکس کننده موضع مورد توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

وی افزود:در بیست  و یکم اوت حمله ی شیمیایی گسترده ای در حومه دمشق رخ داد که باعث کشته شدن صدها نفر از جمله زنان و کودکان بسیاری شد. این حمله ناقض آشکار قانون بین الملل و جنایتی جنگی و جنایتی ضد بشری بود. ما با اکثریت قاطع و با شدید ترین لحن این حمله وحشتناک را محکوم کردیم. اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف تائید می کند که چنین حمله ای رخ داد و به نظر می رسد که نشان دهد مدرکی قوی وجود دارد، مبنی بر اینکه نظام سوریه مسئول این حمله است، چون فقط نظام سوریه است که تسلیحات شیمیایی و ابزارهای به کارگیری آنها در مقادیر کافی را در اختیار دارد.

کاترین اشتون ادامه داد:در پی بکارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه جامعه بین المللی نمی تواند بی تفاوت بنشیند. پاسخی روشن و قوی ضروری است تا روشن شود که چنین جرائمی غیر قابل پذیرش است و هیچ مصونیتی برای آن وجود ندارد. ما باید از ایجاد یک سابقه ی وحشتناک در زمینه ی به کارگیری تسلیحات شیمیایی و تکرار آن در سوریه یا هر جای دیگر جلوگیری کنیم. اتحادیه  اروپا درعین حال برضرورت  پیشبرد و حل  بحران سوریه از طریق روند سازمان ملل متحد تاکید می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه از تصمیم فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در خصوص این که قصد دارد منتظر گزارش سازمان ملل پیش از هرگونه اقدامی در سوریه شود، استقبال کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24