Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد فاراک و برترین عرضه از آن نماد بنیرو بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان؛ در اخبار حاشیه ای بازار، در اخبار اقتصادی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، به اول تیر ماه سال بعد موکول شد. دولت مکلف شده، حداکثر تا پایان خردادماه 1393 اقدامات قانونی لازم را برای اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها انجام و از ابتدای تیرماه 1393 به گونه‌ای عمل نماید که ضمن رفع نواقص اجرایی فاز اول، براساس قانون اصلاحی مذکور فاز دوم را اجرا کند.

در اخبار سیاسی صبح امروز همایش اقتصادی ایران و فرانسه برگزار شد. رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جمع هیئت فرانسوی گفته: همه کسانی که قصد همکاری با ایران را دارند باید افکار و سیاستهای گذشته خود را نسبت به ملت ایران تغییر داده و ذهنیت منفی گذشته را جبران کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه دو کشور ایران و فرانسه این پتانسیل را دارند تا حجم روابط را به 5 میلیارد دلار برسانند، وی گفته: به زودی ایران و فرانسه شرکای استراتژیک یکدیگر خواهند شد.

خزانه‌داری آمریکا انتقال نخستین سهم از پول ایران را تایید کرد. سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد انتقال این پول از 31 ژانویه آغاز شده و اوایل هفته جاری کامل شد.

پتروشیمی ها روند متعادلی در معاملات امروز داشتند و همچنان منتظر نرخ نهایی خوراک هستند. در این گروه امیدها به تصویب نرخ 10 سنتی همچنان وجود دارد. دیروز دبیر دوم کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نفت در جلسه‌ای که در کمیسیون انرژی حضور داشت، مخالفتی با نرخ ۱۵ سنتی خوراک پتروشیمی‌ها نداشته است. همچنین وزیر اقتصاد در خلال جلسه شورای عالی بورس پیرامون نرخ خوراک گازی پتروشیمی ها عنوان کرد که میزان افزایش قیمت خوراک به صورتی معقول تعیین خواهد شد.

در پالایشی ها رئیس سازمان خصوصی سازی گفته: بلوک 50 درصدی پالایشگاه لاوان دوباره تا پایان سال عرضه می شود و عرضه بلوک 45 درصدی شبندر هم باید قطعا تا آخر سال 92 انجام شود. او همچنین گفت که عرضه اولیه پالایشگاه کرمانشاه هم تا آخر سال انجام می شود.

در خودرویی ها شاهد افزایش تقاضا در نماد ها با توجه به مصاحبه مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر قطعیت معامله بلوک بانک پارسیان تا پایان سال در ابتدای معاملات بودیم که در ادامه انتشار گزارش 9 ماهه ایران خودرو، سهام گروه را با افزایش عرضه همراه کرد. شنیده شده در دقایق پایانی امروز کروز حدودا 30 میلیون سهم ایران خودرو را از ورنا به صورت بلوکی خرید.

بانکی ها روز نسبتا متعادل و منفی ای را پشت سر گذاشتند. در این گروه امروز نمایندگان مجلس با الحاق تبصره به ماده واحده لایحه بودجه 93 مقرر کردند بانکها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی فقط مجاز به دریافت سود و کارمزد براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار هستند.

خبر جدید در خصوص معامله بلوک بانک پارسیان اینکه مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر نیز از مذاکره این شرکت با ایران خودرو برای خرید بلوک بانک پارسیان خبر داد. بر این اساس غدیر از طرف ساتا برای خرید بلوک مذکور دست به کار شده است.

سنگ آهنی ها روز منفی داشتند. کچاد به صف فروش نیز رسید ولی در ادامه با مشخص شدن اثرات بهره مالکانه بر سود آنها متعادل شد. مدیرعامل کچاد گفته که بهره مالکانه 30 درصدی اثر منفی کمتری بر سود شرکت نسبت به سال قبل دارد.

قندی ها تحت تاثیر خبر افزایش تعرفه واردات به لحاظ جو روانی در بیشتر نمادها با اقبال روبرو هستند.

در برقی ها و نیروگاهی ها معاون وزیر نیرو از راه‌اندازی بازارهای خرید و فروش برق توسط بخش خصوصی خبر داده و اعلام کرده: با تدوین دستور العملی به زودی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بخش خصوصی به صورت مستقیم امکان خرید و فروش برق را در کشور پیدا می‌کنند.

ساختمانی ها همچنان یکی از گروه های بازار هستند که ریزش بی وقفه را تجربه می کنند. در این گروه معاون وزیر راه و شهرسازی از پیگیری افزایش تسهیلات مسکن مهر توسط آخوندی خبر داده و گفته‌: با توجه به عرضه بیش از تقاضای مسکن در بازار پیش‌بینی می‌کنیم قیمت‌ها تا پایان سال ۱۰ درصد دیگر کاهش یابد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24