Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد دزهراوی و برترین عرضه از آن نماد وبیمه بودعلی صحرایی معاون بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری های داخلی، در پاسخ به این سوال که آیا طی روزهای آینده شرکتی برای عرضه در بورس تهران آماده دارید یا خیر؟، اظهار داشت: فعلا برنامه‌ای برای عرضه نداریم.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،وی درباره زمان عرضه اولیه شرکت‌ها در بورس تهران، گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۳ ، شرکتی برای عرضه اولیه در بورس تهران نداریم و عرضه‌ها قطعا پس از اردیبهشت‌ماه خواهند بود.

همچنین در حالی که در هفته گذشته رئیس ادارۀ نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان خبر از استرداد وجوه پذیره نویسان بانک آریا خبر داده بود، امروز مشخص گردید که این فرآیند از روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

پروشیمی ها  با توجه به اینکه در مجامع تقسیم سود خوب مناسبی دارند همچنان روزهای نسبتا منفی را پشت سر می گذارند.

معاون پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفته: فاز نخست شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس سال آینده وارد مدار خواهد شد که علاوه بر بنزین، روزانه 4.5 میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو 4 تولید خواهد داشت. همچنین تامین مالی و اجرای فیزیکی طرح در ماه های اخیر با مشکلی مواجه نبوده و طبق برنامه پیشرفت داشته است.

پالایشی ها امروز با روند متعادل و نسبتا منفی ای روبرو بودند. در این میان شراز تنها نمادی بود که همچنان به روند مثبت و ملایم خود ادامه می دهد.

خودروسازان در قیمت های مثبت با افزایش عرضه ها روبرو شدند. بحث تخصیص ارز مبادله ای به آنها و افزایش تولید در فروردین ماه از جمله اخبار مثبت گروه می باشد. مدیرعامل ایران خودرو گفته: با توجه به ارز مبادلاتی اختصاص یافته به خودروسازان، امسال سالی خواهد بود که می توانیم نسبت به مشتریان خوش قول باشیم . وی در خصوص تاثیر ارز مبادلاتی بر قیمت خودرو تاکید کرده: تا پیش از این، قیمت تمام شده خودرو زیر قیمت شورای رقابت بود در حالی که ارز مبادلاتی نیز تخصیص نمی یافت، بنابراین حال که ارز مبادلاتی تخصیص داده شده، کمک زیادی به تثبیت قیمت خودرو خواهد شد؛ به خصوص اینکه تیراژ تولید امسال نسبت به سال گذشته، 67 درصد رشد داشته است؛ بنابراین امسال تثبیت قیمت را خواهیم داشت.در لیزینگی ها افزایش تولید در خودرویی ها شرکت های گروه را نیز مورد توجه قرار داده است.

در قطعه سازان نیز با وجود افزایش تولید امید به آینده آنها بیشتر شده است. عضو هیات رییسه انجمن قطعه سازان خودرو، نیاز ارزی خودروسازان کشور را حدود 2 میلیارد دلار عنوان کرده و گفته: اثرات عملیاتی شدن ارز مبادله ای به خودروسازان، در نیمه دوم سال نمایان خواهد شد.

در بانکی ها به منظور اجرا و اعمال نرخ های جدید سود سپرده های بانکی تمامی بانک های خصوصی و دولتی از امروز اقدام به افتتاح سپرده با سود ۱۰ الی ۲۲ درصدی کردند. علت عدم واکنش سریع سهامداران به این تغییر این است که سود های قبلی برای سپرده گذاران همچنان پابرجاست و کسی که قبلا سرمایه گذاری کرده است با سود های بیش از 20 درصد اقدام به خارج کردن سرمایه خود نمی کند.

در سیمانی ها ،عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان ،از افزایش قیمت سیمان در خرداد ماه خبر داده است. شرکتهای این گروه که در ابتدای معاملات با صف فروش در اکثر نمادها روبرو بودند با انتشار این خبر با اقبال روبرو گشته و رشد قیمتی را تجربه کردند.

در ساختمانی ها این روزها کارشناسان معتقدند که ابلاغ نرخ های جدید سود سپرده باعث ورود بخشی از نقدینگی ها به بازار مسکن می شود و این موضوع باعث توجه به نمادهای گروه ساختمانی می شود ولی باید در نظر داشت که نوسان گیران در این گروه فعال هستند. در این گروه روز 16 اردیبهشت نماد شرکت ثشرق برای انتقال از بازار فرابورس به بازار بورس متوقف خواهد شد.

در گروه سنگ آهن معاون وزیر صنعت اعلام کرده که موضوع قیمت گذاری سنگ آهن و آزاد سازی نرخ آن از طریق وزارت صنعت در حال انجام است و پیشنهاداتی نیز در مورد عوارض سنگ آهن شده است که امید است نهایی شود. در این گروه کنور به دلیل انتقال از بازار فرابورس به بورس روز 16 اردیبهشت متوقف می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24