Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مهر: علی طیب نیا در جلسه مشترک کارآفرینان با دولت و مجلس با اشاره به اینکه وضعیت کنونی کشور خطیر و بی سابقه است، گفت: بروز این مشکلات به دولت قبل باز می ‌گردد و خوشحالیم که از سال گذشته این روند تغییر کرده و به طور حتم اگر روند گذشته ادامه پیدا می ‌کرد وضعیت غیر قابل تصوری در انتظار بود.

وزیر اقتصادی و امور دارایی اظهار داشت: وظیفه دولت این است که در این شرایط اقتصاد را سر و سامان دهد و خوشبختانه در این راستا تورم نقطه به نقطه 45 درصدی سال گذشته به 16 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: شکی نیست که تورم باعث بی ثباتی، افزایش نرخ ارز و بسیاری از مشکلات دیگر شده و تجربه جهانی نیز بیانگر آن است که رشد تولید تنها با ثبات اقتصادی ممکن است.

طیب نیا با اشاره به اولویت های دولت در بحث اقتصاد بیان داشت: خروج از رکود و مقابله با تورم تا زمان تک رقمی شدن آن اولویت اصلی دولت بوده و برای تحقق آن نیز تلاش های بسیاری صورت پذیرفته است.

وزیر اقتصاد رشد منفی اقتصادی را به معنی عدم استفاده کامل از ظرفیت های موجود دانست و در رابطه با دلایل رشد رکود نیز گفت: مسائل سیاسی یکی از دلایل رشد رکود است و مذاکرات و توفیقات کسب شده تا حدی در خروج از رکود تاثیرگذار خواهد بود، همچنین شکی نیست که سیاست های غلط سال های گذشته ما را به اینجا رسانده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم معضل دیگر واحدهای تولیدی را مشکل تامین منابع مالی لازم برای فعالیت های اقتصادی دانست و افزود: سیستم مالی همواره بانک محور بوده که وزارت اقتصاد برای حل این موضوع لایحه ای را در دست تنظیم دارد که به طور حتم می‌تواند گره گشای مشکلات باشد.

وی از موارد مطرح شده در این لایحه به افزایش سرمایه بانک ها، کم کردن بدهی دولت، فروش املاک بانک ها و تزریق منابع به تولید از طریق بورس اشاره کرد و گفت: این لایحه به زودی تقدیم مجلس خواهد شد.

طیب نیا همچنین در رابطه با میزان معوقات بانکی تصریح کرد: اکنون اعلام می‌ شود که معوقات بانکی 80 هزار میلیارد تومان است، در صورتی که در واقعیت این رقم حدود 150 هزار میلیارد بوده و دلیل آن نیز مصوباتی است که مجلس و دولت تصویب کرده و از بانک ها برای آن استمهال خواسته اند، از اینرو باید اعلام کرد که اکنون 150 هزار میلیارد تومان از منابع سیستم بانکی معوق است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین با اشاره به 530 بدهکار بزرگ بانکی بیان داشت: از یک طرف قوه قضائیه تقاضای ارائه اسامی را دارد و از سویی دیگر مجلس می‌گوید که به تولید کننده فشار نیاورید در صورتی که تمام این بدهکاران تولید کننده هستند و مجلس باید از دولت حمایت کند تا وزیر از جلسه با تولید کننده نترسد.

وی با اشاره به ظرفیت های بازار سرمایه برای رونق اقتصاد گفت: در گذشته بورس نقش چندانی در تامین سرمایه بنگاه ها نداشته و بخشی از لایحه در حال تنظیم نیز، مرتبط با همین موضوع است تا از این طریق صندوق هایی برای حمایت از واحدهای تولیدی تشکیل شود.

طیب نیا همچنین دریافت مالیات در شرایط رکود را مضر دانست و افزود: شکی نیست که هر مالیاتی برای رشد اقتصاد آسیب زا است اما از سوی دیگر کم زیان ترین شیوه برای تامین منابع دولت همین دریافت مالیات است. وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: باید به دنبال شیوه ای از مالیات بود که کم زیان ترین باشد و کم زیان ترین آن ها مالیات بر ارزش افزوده است، چرا که از مصرف کننده دریافت می‌ شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24