Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس اعلام کرد: گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ میدان پارس جنوبی وارد سایت پالایشگاه فاز ١٧ و ١٨ شده و تا دوهفته آینده گاز شیرین شده به شبکه سراسری کشور تزریق می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، از دو روز پیش گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ میدان پارس جنوبی وارد سایت پالایشگاه فاز ١٧ و ١٨ شده و به سمت مشعل هدایت می شود، هم اکنون مشکلات و موانع موجود در دستگاهها و تجهیزات این پالایشگاه درحال برطرف شدن است.
هم اکنون شمارش معکوس برای راه اندازی نخستین ردیف شیرین سازی گاز پالایشگاه فاز ١٧ و ١٨میدان مشترک پارس جنوبی آغاز شده و با توجه به آمادگی تاسیسات موجود حداکثر تا دوهفته آینده روزانه ١٠ میلیون متر مکعب گاز شیرین در این ردیف تولید و به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.
تعهد فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تا پیش از آغاز فصل زمستان امسال تولید ١٢,٥ میلیون متر مکعب گاز است، اما تلاش می شود تا پایان امسال این میزان از ٢٥ میلیون متر مکعب فراتر رود.
برپایه این گزارش ،‌پیشرفت کلی فاز 17و 18 پارس جنوبی هم اکنون ٩٦ درصد است، پیشرفت ساخت پالایشگاه 92.5 درصد و حفاری چاههای گازی سکوهای اصلی، خط لوله و دو سکوی اصلی این فاز ١٠٠ درصد است.
سکوهای اقماری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی و چاههای آنها پیشرفت ٦١ درصدی دارند.
اجرای ٢,٥ میلیون اینچ قطر خط لوله، ٣٥ هزار مترمربع ساختمان غیرصنعتی، ٥٠ هزار تن سازه فلزی و شش هزار کیلومتر کابل کشی و ابزار دقیق از جمله کارهای صورت گرفته در فازهای ١٧ و ١٨ است.
این درحالی است که 90 درصد از کارهای مهندسی ، ١٠٠ درصد کارهای اجرایی و ٥٠ درصد از متریال به کار رفته در این فاز از سوی شرکتها و پیمانکاران داخلی صورت گرفته است.
فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی بوسیله کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد بعنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) بعنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست.
طرح های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی در شرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر در دست اجراست.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24