Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار امروز در شرایطی آغاز به کار کرد که میل به عرضه در بیشتر نمادها مشهود بود هر چند در دقایق ابتدایی صف نشینان همیشگی بازار به امید ادامه روند صعودی خرید های خود را در محدوده های قیمتی مثبت و بعضاً در آستانه بالا انجام دادند ولی در ادامه شاهد فروکش کردن تقاضا بودیم که منجر به افت قیمت در بسیاری از نمادها شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری بانک ملی ،با توجه به افزایش ریسک سیستماتیک بازار از جمله ابهام در بودجه 94 ، کاهش قیمت نفت و کسری احتمالی دولت و چگونگی جبران کسری ، ابهام در خصوص صنایع پتروشیمی به دلیل عدم اعلام نرخ خوراک سال آتی ، ابهام در صنعت پالایشگاهی در خصوص نحوه کیفی سازی و برآیند آن بر سودآوری صنعت و همچنین افت 50 درصدی قیمت نفت طی چند ماه اخیر که قطعاً باعث کاهش سودآوری شرکت ها خواهد شد. همچنین ابهام در صنعت معدنی و بهره مالکانه و افت 50درصدی قیمت سنگ آهن طی سال جاری و احتمال ادامه دار بودن روند ، ابهام در نرخ سود سپرده بانکی که به نظر با اعلام نرخ های سود سپرده جدید تغییری در سیاست های بانک مرکزی و دولت در این بخش اتفاقی نخواهد افتاد لذا می توان اولویت دولت را کنترل تورم و حفظ پول و نقدینگی در بانک هادانست تا ایجاد رونق در بازار سرمایه. از دیگر ابهامات نرخ ارز می باشد که تغییرات آن هم می تواند صنایع بورسی را دستخوش تغییرات مثبت یا منفی نماید. لذا نمی توان افزایش ریسک های سیاسی و هسته ای را نادیده گرفت و انتظار رشد قیمت سهام و بهبود شاخص های بورسی را در چند ماه آتی داشت و باید منتظر روند فرسایشی توأم با کاهش حجم و ارزش معاملات بود.

اخبار :

قیمت نفت برای بودجه سال آینده 72 دلار در نظر گرفته شده است؛ این در حالی است که قیمت نفت در شرایط فعلی زیر 60 دلار است که احتمال کسری بودجه از این منظر را افزایش می دهد و سمت عرضه را تضعیف می کند.

بانک مرکزی روز شنبه در حالی از توافق با بانک های کشور درباره نرخ های جدید خبر داد که نگاهی به نرخ های جدید نشان می دهد، فقط نرخ سود سپرده های شش و نه ماهه آن هم به میزان 2 درصد افزایش یافته است.

وزیر صنعت و معدن و تجارت در مراسم افتتاح کارخانه شمش منیزیم ایران و خاورمیانه، اظهار کرد: هدف دولت در انجام امور اقتصادی سپردن کار به دست مردم است و دولت در این زمینه بسترسازی لازم را انجام می دهد.محمدرضا نعمت زاده گفت: راه اندازی کارخانه شمش منیزیم کار بسیار ارزندهای است چرا که از سنگ معدن به محصول نهایی منیزیم دست می یابیم که این محصول در صنایع هواپیماسازی و خودروسازی مفید است.

نبض بازار :

گروه فلزات اساسی ؛ در این گروه به جز چند نماد از جمله فلوله ، میدکو ، فنوال و فزرین سایر نمادها در محدوده منفی قرار داشتند. فنوال ، فوکا و فزرین نمادهایی بودند که با صف های خرید کم حجمی به کار خود پایان دادند. نماد معاملاتی ذوب بعد از ارائه اطلاعات 6 ماهه در جریان معاملات روز جاری بازگاشایی شد که 3.5 درصد منفی پیشروی کرد.

گروه خودرو و ساخت قطعات ؛ در این گروه در ابتدای بازار تمامی نمادها به جز چند نماد از گروه قطعه سازان سایر نمادها در محدوده های مثبت معاملاتی و حتی با صف خرید نیز همراه بودند ، اما در اواسط بازار و با فروکش کردن جو مثبت حاکم بر بازار از هیجان این گروه نیز کاسته شد. خودرو که در آغاز به کار بازار با استقبال خریداران مواجه شده بود حتی به صف خرید نیز رسید اما با عرضه این صف نماد تنها در محدوده مثبت و در تعادل قرار گرفت. در این گروه خساپا ، خبهمن و خکاوه نمادهای منفی امروز بودند ، خگستر نیز با صف فروش کم حجمی به کار خود پایان داد. خکار و خنصیر با صف فروش و ختوقا و خریخت با صف خرید به کار خود پایان دادند.

گروه بانک و مؤسسات اعتباری ؛ این گروه نیز همانند بسیاری از گروه دیگر بازار با بهبود قیمت و سبز شدن اکثر نمادهای موجود در این گروه کار خود را آغاز کردند اما در اواخر بازار تعدادی از نمادها قرمر پوش شدند. دی در ابتدا بازار تا محدوده قیمت 185 تومان پیشروی کرد اما با تغییر روند به محدوده های منفی وارد شد ، وبصادر و وبملت نیز روندی مشابهی داشتند. وخاور با صف فروش کم حجمی به کار خود پایان داد.

گروه انبوه سازی ؛ این گروه در چند هفته گذشته از جمله گروه هایی بود که تمامی نمادهای آن در محدوده مثبت و بعضا با صف خرید همراه بودند ، اما در حال حاضر با تغییر روند همراه شده است و به جز سه نماد کرمان ، آ س پ و وتوس سایر نمادها در محدوده منفی و حتی با صف فروش به کار خود پایان دادند. کرمان و وتوس با صف خرید کم حجمی روز را به پایان رساندند و آ س پ دیگر نماد مثبت این گروه در محدوده مثیت در تعادل قرار گرفت. ثاباد که مشمول دستور رفع گره معاملاتی شده بود تا 11 درصد منفی نوسان را تجربه کرد و با صف فروش 9 میلیونی به کار خود پایان داد. ثنوسا همچنان با صف فروش و افت قیمت همراه است.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با 59 واحد رشد به مرز 70 هزارو 153 واحد رسید. بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل امروز را فارس ،وبملت و کگل و بیشترین تأثیر مثبت را رمپنا ، پارسان و شپدیس داشتند.ارزش کل معاملات نیز به 160 میلیارد تومان رسید. شاخص فرابورس هم با افت ناچیز بر مدار 808واحد ایستاد. میدکو ، مارون و وگردش بیشترین تاثیر مثبت و زاگرس ، پترول و ذوب بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. ارزش کل معاملات فرابورس هم بهمراه اوراق مشارکت، صکوک و تسهیلات مسکن به 59 میلیارد تومان رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24