Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رسانه های تخصصی موفق عمل کرده اند

علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین نشست کمیته رسانه بازار سرمایه  در سال 91 که با حضور علیرضا باغانی مدیر عامل پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 و دیگر خبرنگاران و بورس نویسان ارشد بازار سرمایه برگزار شده بود، در بیان اهمیت رسانه های خبری - تحلیلی در بازار سهام گفت: نقش این رسانه ها در معرفی بازار سهام به مردم و اطلاع رسانی و تحلیل درست و دقیق بازار سرمایه بسیار مهم است.

علي صالح آبادي كه البته كميته رسانه ها با حمايت او در بازار سرمايه شكل گرفته است، در اين نشست از مطبوعات، خبرگزاري ها و سايت هاي خبري - تحليلي به عنوان يكي از اركان مهم بازار سرمايه ياد كرد و افزود: توسعه كنوني بازار سرمايه مرهون تلاش هاي رسانه ها است، به ويژه رسانه هاي پرمخاطبي كه توانسته اند بورس و پتانسيل هاي آن را به خوبي به مردم معرفي كنند.

در اين نشست پيگيري رفع برخي محدوديت هاي رسانه اي در حوزه ارتباط با ناشران، گردآوري اطلاعات آماري قابل انتشار بازار و صندوق ها توسط شركت مديريت فناوري، برگزاري نشست هاي مداوم مديران بازار سرمايه با رسانه ها در كنار استفاده از نظرات كارشناسي روزنامه نگاران و اهالي رسانه در برخي از تصميمات بازار سرمايه از جمله مواردي بود كه صالح آبادي نسبت به آنها نظر مساعد داشت و قول پيگيري داد.

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار در اين نشست، رسانه ها را حلقه ارتباطي ميان مسوولان و دست اندرکاران بازار سرمايه با مردم و سهامداران دانست و اظهار كرد: خوشبختانه يکي از دستاوردهاي کميته رسانه بازار سرمايه، همفکري و تعامل دوسويه ميان مديران و خبرنگاران براي ارتقاي جايگاه اين بازار است.

سخنگوي سازمان بورس با بيان اين که بازار سرمايه، بازاري تخصصي و حرفه اي است، تصريح کرد: رسانه ها در بخش اطلاع رساني و فرهنگ سازي مي توانند نقش بسزايي را ايفا کنند.

در همین حال، علی صالح آبادی در اظهارنظری دیگر ایده راه اندازی و فعالیت سایت های خبری و تحلیلی همچون بورس24 که به تولید محتوای ارزشمند می پردازند و اطلاع رسانی ها و تحلیل آن ها فارغ از جهت گیری های خاص و مخرب صورت می گیرد را موفق ارزیابی کرد و خواستار توسعه دامنه فعالیت این گونه رسانه ها در بازار سرمایه شد.

شما مورد اعتماد هستید

در این حال، حسن قالیباف اصل مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران هم در اظهارنظری کوتاه درباره بورس24 گفت: این رسانه در مدت زمان فعالیت چند ساله خود توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند که بدون شک مهمترین دلیل آن اعتماد فعالان بازار سهام به این رسانه است.

او در عین حال گفت: بورس24 در تمام بخش ها ظرفیت توسعه را دارد و ارتقای محتوا باید مهمترین دغدغه دست اندرکاران این رسانه باشد.

مخاطب محور هستید

در همین رابطه، سعید مستشار مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که عملکرد بورس24 در سال گذشته چگونه بود؟ گفت: در سال گذشته مجموعه بورس24 توانست اطلاع رسانی های به موقعی برای اهالی بازار سرمایه انجام دهد که این موضوع جای بسی تشکر و قدردانی را از دست اندرکاران و سایر پرسنل این مجموعه دارد.

وی گفت: این رسانه با عملکردش در سال های گذشته توانست مخاطبان بسیاری را به سوی خود جذب کند و این موضوع  را می توان نشان دهنده مؤثر بودن بورس24 در بازار سرمایه دانست.

مستشار در پاسخ به این سوال که آیا بورس24 در خصوص عملکردش در سال گذشته نمره قبولی را دریافت می کند؟ پاسخ داد: بله، قطعاً این رسانه تخصصی نمره قبولی دارد و حتی می توان نمره بالایی را به بورس24 داد.

ظاهر و باطن خوبی دارید

اما در همین زمینه امیر هامونی مدیر عامل فرابورس ایران با اشاره به پیشرفت مناسب بورس24 نسبت به سال های گذشته تاکید کرد: بورس24 علاوه بر تغییر شکل ظاهری سایت که بسیار مناسب بود می توان گفت از لحاظ محتوایی نیز نسبت به سال های قبل پیشرفت چشم گیری داشته است.

هامونی ادامه داد: رسانه از ارکان اصلی بورس و مخاطبان تخصصی آن است و می توان در این میان بورس24 را یکی از مهمترین و پرمخاطب ترین رسانه ها در بورس دانست که فعالان حقیقی و حقوقی بازار هم اکنون به دلیل بالا بودن مخاطبان این رسانه، توجه ویژه ای به  این پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی دارند.

پیشرفتتان محسوس است

در همین حال، شاپور محمدی مدیر عامل بورس انرژی ایران نیز در خصوص عملکرد این رسانه گفت: بورس24 در سال گذشته به دلیل تعداد بالای تحلیل و خبر های به موقع و سریع، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

این مدیر ارشد بازار سرمایه با بیان این که بورس24 در زمان راه اندازی و تشکیل بورس انرژی نیز مؤثر بوده است، اظهار داشت: بورس24 با انتشار خبر های به موقع و تحلیل های مناسب در بازار سرمایه و حتی در بازار بورس انرژی ایران توانسته است اثر مثبت و خوبی بر بازار سرمایه بگذارد. اما در عین حال،توجه بیشتر این رسانه به اخبار و اطلاعات بورس نوپایی همچون بورس انرژی می تواند هم خلاء اطلاع رسانی در این حوزه را برطرف کند و هم برای مخاطبان این رسانه مفید واقع شود.

امتحان خود را پس داده اید

این در حالی است که مدیر آموزش بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به عملکرد مناسب بورس24 گفت: می توان پیشنهادی به بورس24 برای پیشرفت بیبش از پیش ارائه کرد که آن هم استفاده از تحلیل های اساتید و افراد معروف در سطح کلان اقتصادی کشور و یا استفاده از نظر اساتید دانشگاهی است.

همچنین هاشمی نژاد در اظهار نظری گفت: اگر بورس24 بتواند در زمینه مشاوره سرمایه گذاری هم فعالیت کند، تمامی اهالی بازار سرمایه به سمت بورس24 خواهند آمد و به چشم یک مرجعی که امتحان خود را در سال های قبل پس داده به آن نگاه می کنند.

او با بیان این که گستردگی تحلیل های بورس24 در زمینه های طلا، خودرو، مسکن، بورس کالا، بورس انرژی و ... بسیار مناسب بوده است و رسانه ای بوده است که به ترویج شایعات نپرداخته است، گفت: به طور کلی می توان بورس24 را رسانه مناسب بازار سرمایه دانست که قطعاً این رسانه نمره قبولی را اخذ می کند.

پیامک های لحظه ای خوبی دارید

در این بین، فضل الله معظمی عضو شورای عالی بورس نیز درباره بورس24 گفت: عملکرد بورس24 را می توان تا حدودی مطلوب دانست و گاها ارسال پیامک های خبری از سوی این مجموعه بسیار مفید بوده است.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت بورس24 را می توان همین ارسال پیامک های خبری به محض وقوع خبر دانست، که عضویت در بورس24 را برای مشترکین خود بسیار ارزشمند کرده است.

شما به بازار سرمایه کمک کردید

اما علی صحرایی، معاونت نظارت بر بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز با اشاره به عملکرد مناسب بورس24 بر کمک های این رسانه به بازار سرمایه تاکید و اضافه کرد: در سال گذشته پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 توانست با ارائه خدمات مناسب به اهالی بورس کمک شایانی کند.

معاون بورس اوراق بهادار تهران با بیان این که بورس24 در سال گذشته توانسته است نمره بالایی را کسب کند، ادامه داد: نمره بورس24 را در سال گذشته در سطح الف می توان دانست؛ زیرا در کنار ارائه خبرهای به موقع و سریع  از سوی این رسانه، از تحلیل ها، دیدگاه ها و گزارش های خوب این رسانه هم می شد استفاده کرد.

وی با ابراز خرسندی از افزایش سرعت و گسترش خدمات بورس24 نسبت به سال های گذشته نیز اضافه کرد: پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 با خدمات ارزنده خود توانسته به عنوان یک رسانه تخصصی در بازار سرمایه بیشترین امتیاز را در بین دیگر رسانه های بورسی کسب کند.

سرعت عمل بالایی دارید

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس نیز با اشاره به سرعت بالای اطلاع رسانی بورس24 ، گفت: سرعت بالا برای رسانه ها یک ویژگی بارز است که بورس24 این ویژگی را دارد.

محمودرضا خواجه نصیری با بیان این که نسبت به سال های گذشته بورس24 پیشرفت چشمگیری داشته است، اضافه کرد: بورس24 با داشتن ویژگی های لازم برای یک رسانه ایده آل تخصصی توانست در سطح بازار سرمایه به عنوان یک رسانه مؤثر عمل کند.

قلمتان مستقل است

افزون بر این، سردار حسین دقیقی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) درباره عملکرد بورس24 عنوان کرد: به نظر من علاوه بر این که در سال گذشته بورس24 برای توسعه فضای کسب و کار و همچنین فعالیت در بازار سرمایه کمک های فراوانی انجام داده است، باید به این موضوع نیز اشاره شود که بورس24 توانست در سال گذشته به صورت قوی اخبار و دغدغه های اهالی بازار سرمایه را هم به خوبی منعکس کند.

وی اضافه کرد: به روز بودن بورس24 باعث شده است تا این رسانه تا حد بسیار زیادی در بین سهامداران و مسئولان بازار سرمایه محبوب شود، اما پیشنهاد من به این مجموعه این است که در کنار همه این فعالیت ها کار فرهنگ سازی برای کسانی که می خواهند در بورس حضور داشته باشند نیز انجام شود.

سردار دقیقی با تاکید بر این موضوع که بورس24 عملکردش در سال گذشته بدون عیب و نقص و قابل اعتنا بود، گفت: پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 خبر ها و تحلیل هایی را منتشر می کرد که در آن قضاوتی نبود و این موضوع باعث جذابیت بیش از پیش این مجموعه شد.

دلیل تفاوت بورس24 با سایر رسانه ها

مدیرعامل سرمایه‌گذاری ملی ایران نیز با تحسین عملکرد این رسانه و با بیان این که در سال گذشته زمان اطلاع رسانی برای بورس24 معنا نداشت، اظهار داشت: به معنای واقعی بورس24 یکی از سریع ترین رسانه های تخصصی بورس محسوب می شود که این ویژگی باعث شده است که نسبت به سایر رسانه های بورسی متمایز شود.

عسگری مارانی گفت: این رسانه علاوه بر سرعت، از ویژگی کیفیت مناسب اخبار و تحلیل های کارشناسی نیز برخودار است.

تحلیل های عمیق تر ارائه کنید

از سوی دیگر مدیر پرتفوی سرمایه گذاری بوعلی هم به عملکرد مناسب بورس24 در سال های گذشته و به خصوص در سال 91 اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات مناسب اطلاع رسانی از سوی بورس24 توانسته این رسانه را در بین اهالی بازار سرمایه محبوب کند.

اسکندری با بیان این که تحلیل های این رسانه در سال گذشته مناسب بودند، اضافه کرد: تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال بورس24 باید کمی عمیق تر شود و این موضوع را می توان با افزایش تعداد تحلیل ها و افزودن به کیفیت آن ها دنبال کرد.

وی عنوان کرد: بورس24 در مقایسه با سال های گذشته خود پیشرفت مناسبی داشته است، اما به اعتقاد من برای گسترش کار اطلاع رسانی این رسانه گزارشات بیشتری از صنایع مختلف باید منعکس شود که به عنوان مثال می توان به ارائه گزارش 3 ماهه کلی از صنعت خودرو، سیمان، آلومینیوم، پتروشیمی و دیگر صنایع می توان اشاره کرد.

از شما راضی هستیم

اما صالحی، معاون بازاریابی و سرمایه گذاری بانک دی نیز با اشاره به این که بورس24 جزو بهترین رسانه های بورسی محسوب می شود، اظهار داشت: ما و کارشناسان ما از اطلاعات بورس24 استفاده های بسیاری انجام دادیم و این موضوع تنها به دلیل رضایت کامل مجموعه سرمایه گذاری بانک دی از پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 است.

خبرهای خوبی دارید

در این حال، مجتبی رحیمی، کارشناس ارشد سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها نیز درباره بورس24 گفت: تحلیل ها و خبرهای بورس24 آن قدر مناسب و خوب بوده است که در تمامی شرایط بازار من و همکارانم از تحلیل ها و خبرهای این رسانه تخصصی استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: در زمان هایی از سال که تخفیفات ویژه ای برای مشترکین قرار می دهید، این موضوع برای ما بسیار مناسب است و در همین زمان ها ما نیز از تخفیفات استفاده کرده و عضویت ویژه خود را تمدید می کنیم.

لحظه ای بودنتان مطلوب است

اما امینیان، مدیر سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا از استفاده همیشه و روزانه مطالب بورس24 در این شرکت خبر داد و گفت: عملکرد مجموعه بورس24 به حدی مناسب بوده است که محبوبیت این رسانه در سال گذشته دو چندان شده است.

وی با اشاره به این که اقدامات بورس24 فراتر از انتظار بوده است، اظهار کرد: اطلاع رسانی ها و خبرهای بورس24 به خصوص لحظه به لحظه بودن آن ها برای سهامداران و حتی مسئولان شرکت های بورسی مطلوب است.

همیشه در انتظار اطلاعات خوب شما هستیم

اما در میان این اظهار نظرها، سعید یاسینی، مدیر عامل سرمایه گذاری اقتصاد نوین نیز درباره بورس24 گفت: سایت بسیار خوب و وزینی دارید،به ویژه این که این سایت به دلیل ارائه خدمات رسانه ای مناسب توانسته است مخاطبان بسیاری را جذب کند.

یاسینی ادامه داد: علاوه بر این که من از این سایت به صورت روزانه استفاده می کنم، همکارانم در شرکت نیز همواره به دنبال دریافت خبرها و تحلیل های روزانه و لحظه به لحظه از بورس24 هستند.

می توانید عمیق تر باشید

از سوی دیگر علی محمد بد با اشاره به این که عملکرد بورس24 به طور نسبی خوب است، عنوان کرد: بعضی از خبرها و تحلیل های بورس24 عمیق هستند، اما برخی از این اطلاعات هم از عمق لازم برخودار نیستند.

وی گفت: بهترین راه برای تأثیر بیشتر بر مخاطب عمیق بودن مطالب وکیفیت بالاست. اما از این ها که بگذریم عملکرد بورس24 در سال گذشته مناسب بوده است.

تازه اول راه هستید

همچنین مدیر عامل هلدینگ توسعه صنایع معدنی امید(امیدکو) با اشاره به این که سال به سال بورس24 پیشرفت مناسبی دارد و این پیشرفت را می توان به عینه دید ، اضافه کرد : بورس24 مورد قبول و اعتماد فعالان بازار سرمایه است و خیلی از سهامداران به این رسانه اعتماد کرده اند.

محمد علی احمد زاد اصل عنوان کرد: هنوز بعد از این همه پیشرفت مناسب، بورس24 باز هم جای پیشرفت و توسعه دارد و می توان گفت که این رسانه تازه اول راه است و می تواند به جایگاه خیلی بالاتری در بازار سرمایه دست یابد.

ورود درستی به بازار سرمایه داشتید

صابر فیضی، مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین (سهامدار عمده مخابرات ایران) هم در خصوص عملکرد این رسانه گفت: بورس24 از ابتدا به درستی پا به عرصه رسانه های تخصصی بورسی گذاشت و مسیر مناسبی را هم طی کرد.

عضو هیات مدیره تالیا با اشاره به این که بورس24 در سال گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داد، تأکید کرد: اعضای پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 باید به این نکته توجه کنند که خبر ها و تحلیل های آن ها نباید به صورت مقایسه ای باشد و این موضوع باعث برداشتن قدم های بزرگتر و بلندتر از سوی بورس24 خواهد شد.

وی در این اظهار نظر عنوان کرد: بورس24 هر ساله کارهایی نو و جدید انجام می دهد که این امر سبب شده است تا به یکی از مطرح ترین رسانه های تخصصی تبدیل شود.

پیشنهادی هم برای توسعه فعالیت ها

اما دکتر علی اصغر عارفی یکی دیگر از مدیران ارشد شرکت های بورسی، در پاسخ به این سوال که تا چه حد اخبار بورس24 صحت دارد، گفت: بیش از 90 درصد از اخبار این سایت بورسی صحت دارد و من همیشه حداقل روزی یک بار به این رسانه سر می زنم تا از اخبار و تحلیل های آن استفاده کنم.

عضو هیات مدیره بانک اقتصاد نوین ادامه داد: تاکنون بورس24 نو آوری های زیادی داشته است و همین امر باعث شده است تا در بین فعالان بازار سهام مطرح شود، همچنین امیدوارم روند نوآوری های بورس24 ادامه داشته باشد و همچون هر سال پیشرفت کند.

عضو هیات مدیره سرمایه گذاری ساختمان ایران در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای بورس24 دارید، اضافه کرد: بورس24 می تواند به عنوان یکی از نوآوری های سال جاری، بخشی را با عنوان خلاصه ای از تغییرات EPS شرکت ها ایجاد کند تا کاربران این سایت، به روز بتوانند استفاده بیشتری از این پایگاه اطلاع رسانی داشته باشند.

بازار سرمایه به بورس24 نیاز دارد

از سوی دیگر، ولی نادی قمی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه نوین با اشاره به این که رسانه ها باید بر دو نکته توجه ویژه داشته باشند که یکی از آن ها قابل اتکا بودن و نکته دیگر مربوط بودن اطلاعات منتشره است، افزود: بورس24 از جمله رسانه هایی بود که رسالت خودش را بر مبنای شفافیت مطالب منتشره قرار داد و در همین موضوع نیز موفق بوده است.

وی ادامه داد: بورس24 وظیفه رسانه ای خود را به خوبی انجام داد، اما گزارشات تحلیلی این رسانه باید بیش از پیش افزایش یابد، زیرا تعداد این گزارشات در حال حاضر مناسب بازار سرمایه نیست و باید جامعیت اخبار نیز افزایش یابد.

وی با بیان این که بورس24 نسبت به سال گذشته 100 درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: به نظر من بازار سرمایه به بورس24 نیاز دارد و اگر روزی این رسانه نباشد، قطعاً نبود این رسانه آن روز احساس خواهد شد.

خبرهایتان را بیشتر کنید

اما سیدرضا علوی مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران نیز با بیان این که از این رسانه و عملکردش در سال های گذشته راضی هستیم و پیشرفت آن بسیار مناسب و قابل توجه بوده است، در عین حال گفت: به اعتقاد من در گذشته بورس24 خبرهای ویژه بیشتری را منتشر می کرد و به نظر می رسد که این مجموعه به نسبت افزایش تعداد شرکت های بورسی باید تعداد خبرهای ویژه خود را نیز افزایش دهد.

روی ریل خود حرکت کردید

از سوی دیگر هادی مهری، مدیر عامل کارگزاری مفید بر حرکت بورس24 بر روی ریل رسالت خود یعنی صرفاً اطلاع رسانی درست، مهر تایید زد و افزود: به طور کلی اطلاع رسانی می تواند کمک های بسیاری به بازار سرمایه کند و در همین راه نیز بورس24 نیز می تواند به بازار سرمایه کمک کند.

درخواست افزایش تعداد تحلیل ها

در این بین، دکتر زرگر، مدیر عامل شرکت توسعه اعتماد جم و از حقوقی ها فعال بازار سرمایه هم با بیان این که عملکرد بورس24 نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر و قابل قبول تر بوده است، گفت: اما به اعتقاد من اگر تعداد تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال افزایش یابد، یا حداقل به صورت موردی گسترده شود می تواند تأثیر بسیار بیشتری بر مخاطبان بگذارد.

قدم های محکم تری بردارید

اما منصور ثابت پور عضو هیات مدیره شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد نیز با اشاره به این که از همه نظر بورس24 را می توان به عنوان یک رسانه کامل در بازار سرمایه تلقی کرد، گفت: من به طور منظم هر روز به این رسانه مراجعه می کنم و از اطلاعات منتشره در این مجموعه استفاده می کنم.

وی اظهار کرد: به نظر من اگر بورس24 بتواند بیش از پیش بر پایه مستندات محکم تر اطلاعات خود را منتشر کند، پیشرفت بزرگی است. زیرا تاکنون خبرهای بورس24 بیشتر بر روی نقل قول بوده است.

این رسانه قابل اعتماد است

در همین شرایط، محمود نوریان، مدیر عامل چادرملو نیز نمره قبولی به عملکرد بورس24 داد و اظهار کرد: این رسانه نسبت به سایر سایت ها و رسانه های بورسی، عملکرد مناسب تری داشته است و قابل اعتماد است.

پیامک هایتان خوب است، اما...

در این بین، عیسی حسین پناه مدیرعامل سابق سرمایه گذاری سایپا و از چهره های شناخته شده بازار سهام نیز عملکرد پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 را بسیار مناسب ارزیابی کرد.

مدیر عامل سابق سرمایه گذاری سایپا با بیان این که اقدامات بورس24 همچون پیامک های خبری بسیار مؤثر و مفید بوده است، تأکید کرد: لازم است متن پیامک های خبری بورس24 کمی عمیق تر شود.

نیاز به توسعه دارید

از سویی دیگر، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر نیز در اظهار نظری گفت: با توجه به نوسانات اقتصادی در سال 91 و تغییرات بسیار زیادی که انجام شد، اطلاع رسانی رسانه ها بسیار مهم و ارزشمند بوده است.

مصطفی امید قائمی اضافه کرد: بورس24 نیز در این شرایط عملکرد بسیار مناسبی داشت، اما افزایش اطلاع رسانی ها و گزارشات در این پایگاه خبری - تحلیلی می تواند به توسعه این رسانه در همه بخش ها کمک کند.

به روز تر باشید، لطفاً...

مدیر عامل تأمین سرمایه بانک ملت نیز با تأکید بر مناسب بودن همه خدمات سایت بورس24 عنوان کرد: عملکرد این رسانه در فضای مجازی، اقدام نو و جدیدی بوده است، همچنین بورس24 تحلیل های خوبی را منتشر می کند اما این تحلیل ها باید تا جایی که می شود به روز شود، همچون خبرهایی که بورس24 با سرعت منعکس می کند.

حرفه ای هستید...

در این حال، عطا الله سیدان مدیر عامل سیمان تهران عملکرد بورس24 را ستود و افزود: این رسانه عملکرد مناسبی داشته است و خبرها گزارشات و تحلیل های آن به نحوی حرفه ای بوده است تا مخاطبان این سایت به این رسانه پایبند باشند.

پیشرفت خوبی داشته اید

از سوی دیگر کریم قاری زاده، مدیر عامل سرمایه گذاری سپه نیز با تأکید بر این که تعداد تحلیل های بورس24 باید بیشتر و به روزتر شود، اظهار داشت: بورس  24 پیشرفت مناسبی داشته است.

احمد علی محصصی معاون سرمایه گذاری سپه نیز با اشاره به این که در سال های گذشته پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 به نوعی فعالیت کرد که مورد قبول اهالی بازار قرار گرفت، ادامه داد: سال گذشته نیز تغییرات خدمات، طراحی سایت و بالا رفتن کیفیت بورس24 باعث شد تا این رسانه به اهداف خود نزدیک تر شود.

تکیه خیلی ها به بورس24 است

اما امید کیان ارثی مدیر پرتفوی سرمایه گذاری سعدی نیز در این باره گفت: بورس24 قابل مقایسه با سایر رسانه های تخصصی بورسی نیست.

وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس ایران یکی از پرسرعت ترین رسانه های تخصصی در جمع رسانه های بورسی و تخصصی است که این موضوع باعث شده است تا تعداد بسیاری از فعالان بازار سرمایه به بورس24 روی بیاورند و به این رسانه تکیه کنند.

دقیق تر شوید...

ابوالفضل شهرآبادی، معاون شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان هم عنوان کرد: دامنه فعالیت بورس24 باید گسترش یابد و همه خدماتش همچون تحلیل ها و خبرها، پیامک ها، گزارش ها و ... باید عمیق تر و دقیق تر از قبل شود.

او گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در این رسانه انجام شد و می توان گفت عملکردش از هر سال بهتر بود، اما نباید به این صورت بماند، زیرا همچنان باید به کار خود ادامه دهد و پیشرفت کند.

این گونه می توانید پر مخاطب تر باشید

در همین حال، علیرضا امیدی، مدیر امور سهام و مجامع شرکت گل گهر نیز عملکرد بورس24 را تائید کرد و گفت: این رسانه پیشرفت مناسبی داشته است، البته این نکته را نباید فراموش کرد که امروزه با شرایط فعلی پیشرفت به این میزان بسیار سخت است، پس این موضوع مشخص می کند که کار و تلاش بسیاری در این مجموعه انجام می شود.

وی تصریح کرد: برای گسترش سطح نفوذ بورس24 اگر امکان استفاده از سایت در برخی مواقع رایگان شود، این رسانه بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. با این اقدام می توان گفت درصد بسیار بالایی از مخاطبان بورس را به سمت خود جذب می کنید، هر چند هم اکنون نیز عملکرد این رسانه آن قدر مناسب بوده است که هزاران مخاطب را به سمت خود جلب کرده است.

واقعا ویژه هستید

در این بین حسین خزلی خرازی مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک تات در حال تبدیل به بانک آینده نیز اظهار داشت: من در بورس24 عضو هستم و سرعت بالا در انتقال اخبار و کیفیت بالای آن باعث شده است تا بتوان به اخبار و تحلیل های این رسانه تکیه کرد.

وی تصریح کرد: بورس24 به دلیل تعداد مخاطبان بالا باعث شده است تا مجموعه ای از کارهای حرفه ای و ویژه را در بازار سرمایه انجام دهند.

نمره قبولی می گیرید

این در حالی است که ایرج اکبریه، مرد خصوصی سازی صنعت معدن و فولاد و همچنین مشاور ارشد ایمیدرو، نمره قبولی را به بورس24 داد و در پاسخ به این سوال که سطح کیفیت تحلیل های این رسانه چقدر است؟ گفت: نمره ممتاز را به تحلیل های بورس24 می دهم، اما باید سطح تحلیل ها و اخبار بالاتر هم برود.

معاون سابق رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد : در حال حاضر یکی از سایت هایی که خبر بورسی و تحلیل های مناسبی ارائه می دهد، بورس24 است ،اما باید سطح کار آن از هر سال هم بالاتر رود.

به شما علاقه مندیم

محمد جابری مدیر امور مالی شرکت آذراب نیز با بیان این که این شرکت علاقه فراوانی به استفاده از مطالب بورس24 دارد، تصریح کرد: قطعاً عملکرد شما مناسب است، زیرا اگر مناسب نبوده باشد مخاطبان خود را از دست می دادید.

جای خالی تحلیل شرکت های کوچک

حسن بالازاده مشاور ارشد شركت سرمايه گذاري دانايان پارس نیز درباره بورس24 گفت: در بازار سرمایه یکی از مشکلات عمده برای سهامداران، مشکل تحلیل است، اما بورس24 توانسته است تا حدودی این مشکل را برای اهالی بازار سرمایه حل کند.

وی ادامه داد: بورس24 توانسته است در سال های حضور خود در بورس بسیاری از خلاهای موجود برای سهامداران و کارشناسان را برطرف کند که این موضوع را می توان یکی از ارزشمند ترین کارهای بورس24 دانست.

بالازاده با اشاره به این که گستردگی و عمق تحلیل ها باید بیشتر شود و تمامی شرکت های کوچک و بزرگ تحلیل شوند، اضافه کرد: تحلیل ها نباید صرفاً برای شرکت های تأثیرگذار باشد، به طور مثال در بورس24 تحلیلی از شرکت تراکتورسازی وجود ندارد، بورس24 که ترکیبی از تمامی خدمات مناسب یک رسانه تخصصی است بایستی جای خالی نبود این تحلیل ها را نیز پر کند.

جهش بورس24 در سال 91

از سویی، دیگر محمدرضا حیدری کردزنگنه، معاون مالی و اقتصادی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو گفت: بورس24 در سال های گذشته عملکرد خوبی داشته است، اما در سال 91 یک جهش بسیار مناسب داشت که این جهش برای تزریق فرهنگ بورس توسط این رسانه است.

وی تصریح کرد: خبرهای به موقع و مناسب، تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال قوی و گسترش سطح اطلاع رسانی مسائل مربوط به بورس از جمله اقدامات مؤثر و خوب بورس24 در سال گذشته است.

مخاطبان خود را اقتاع می کنید

اما مدیر مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز با بیان این که بورس24 باید تمامی سطوح بورس ایران را تحت پوشش قرار دهد، گفت: این رسانه در سال گذشته تا حدودی این کار را انجام داد.

مرتضی علی اکبری در ادامه تصریح کرد: قطعاً روزانه من از این پایگاه اطلاع رسانی استفاده می کنم و یکی از معدود رسانه هایی است که با خدمات خودش توانسته است بیشتر مخاطبان خود را قانع کند.

به تازه واردها هم کمک کردید

در این بین، محسن بازارنوی، عضو هیات مدیره شرکت صادراتی زرین و سهامدار عمده دو شرکت قندی قند نیشابور و شکر شاهرود نیز تصریح کرد: پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس ایران در سال های گذشته توانست به کسانی که در بورس تازه وارد بودند و همچنین برای کسانی که می خواستند در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند، کمک کند.

حرف اول را می زنید

از سوی دیگر هجرتی مدیر امور بودجه و سهام شرکت آذراب نیز بورس24 را سایتی به روز و همه چیز تمام دانست و افزود: از نظر اطلاع رسانی و تحلیل ها شما حرف اول را می زنید.

خدمت بورس24 به بازار سرمایه

دبیر کل کانون کارگزاران نیز درباره حضور چند ساله بورس24 در بازار سرمایه گفت: تحلیل های بورس24 در این سال ها به نوعی بوده که هم برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری بلندمدت و حتی کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کوتاه مدت کنند، بسیار مناسب و سودمند است.

روح الله میرصانعی با اشاره به این که هم نظر خودم و هم نظر کسانی که از این رسانه استفاده می کنند، تاکنون نسبت به آن مثبت بوده است، تصریح کرد: بورس24 تنها رسانه بورسی بوده که توانست بازار سرمایه را به سمت تحلیل محوری بکشاند و این موضوع نشان دهنده پیشرفت مناسب پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 است.

بورس24 چرا محبوب است...؟

افزون بر این، آذرده دست مدیر مالی سیمان غرب ضمن تائید صحت مطالب منتشره در بورس24 عنوان کرد: بورس24 بالاترین سرعت را در سال های گذشته برای ارائه اطلاعات داشته است و همین موضوع باعث محبوبیت بورس24 شده است.

پیامک ها تقویت شوند

همچنین محمدنبی، مدیر امور سهام و مجامع کشتیرانی جمهوری اسلامی با ابراز رضایت از عملکرد بورس24 ، تغییر کارکرد رسانه ها را بسیار مهم دانست و افزود: پیامک ها و نحوه متفاوت اطلاع رسانی، باعث افزایش مخاطبان رسانه ها خواهد شد و به نظر می رسد که این بخش های بورس24 باید بیشتر تقویت شوند.

چند خصوصیت بارز بورس24

مدیر مالی و دبیر هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک ایران نیز ضمن بیان این موضوع که خبر ها و تحلیل ها و نوآوری در نحوه اطلاع رسانی بورس24 چند خصوصیت بارز این رسانه است، گفت: طراحی سایت و عملکرد اطلاع رسانی بورس24 در سال گذشته بسیار مناسب بوده است.

سید رضا ناصری در خصوص تحلیل ها نیز پیشنهادی ارائه کرد و افزود: گستردگی تحلیل های بورس24 و همچنین جامع تر بودن تحلیل ها می تواند اقدامی باشد تا تکیه مخاطبین بورس24 به تحلیل ها بیشتر و بیشتر شود.

شما 100 درصد قبولید

ابوذری، مدیر مالی ایران ترانسفو هم از پیشرفت قابل توجه بورس24 طی سال های گذشته خبر داد و افزود: این رسانه  نمره قبولی را به صورت 100 درصد کسب می کند و حتی می توان گفت که عملکردش آن قدر مناسب بوده است که نمره بالایی را می توان به این رسانه تخصصی داد.

بورس24 و شیب ملایم پیشرفت

اما الیاس کهزادی مدیر مالی البرز دارو  هم در این بین به عملکرد مناسب و ارائه خدمات مناسب بورس24 اشاره کرد و افزود: هنوز جای پیشرفت برای بورس24 زیاد است و سطح کار و گستردگی بالای کار بورس24 هنوز باید بیشتر شود.

معاون اقتصادی گروه صنعتی بهمن نیز با بیان این که بورس24 در مقایسه با سایر رسانه های بورسی حرفه ای تر عمل کرده است، گفت: پیشرفت بورس24 به صورت یک شیب ملایم است.

سعید موحدی ادامه داد: امروزه رسانه ها به دلایلی نمی توانند به صورت جهشی پیشرفت داشته باشند، اما بورس24 مطابق این موضوع توانسته با بیشترین سرعت پیشرفت ملایمی نسبت به سال های قبل تر داشته باشد که این موضوع باعث جذابیت آن شده است.

او با تاکید بر این موضوع که بورس24 به جایگاهی رسیده است که می توان از این رسانه برای فرهنگ سازی و توسعه بورس استفاده کرد، اظهار داشت: در بسیاری از رسانه ها، ویژگی های تحلیلی و خبری، سرعت بالا، کیفیت و متنوع بودن روش اطلاع رسانی را نمی یابیم، اما بورس24 توانسته است تمامی این ویژگی ها را یک جا در خود ایجاد کند.