Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد قراردادهای باز مربوط به قرار گرفتن خریداران در وضعیت مارجین کالی به دلیل نوسان رو به پایین قیمت های بازار آتی سکه در روزهای گذشته بود که موجب تشدید فشارهای نزولی بر قیمت های بازار آتی سکه به رغم اصلاح قیمت اونس طلا از قیمت های کف دیروز بود...

آتی سکه دوباره حاشیه نشین شد

قیمت های بازار آتی سکه در معاملات روز پنج شنبه طبق روال روزهای پنج شنبه تحت تاثیر تعطیلات پایان هفته و در پیش بودن اخبارموثر بر روند قیمت جهانی طلا در وضعیت ریسک گریزی و احتیاط قرار داشتند.

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،افزایش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ های بهره درکنارلحن قوی و جنگ طلبانه اعضای کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا (FOMC) چشم انداز نزولی اونس را در میان سرمایه گذاران تقویت کرده است، همانطور که پیش تر نیز اشاره شده بود تغییرات نرخ بهره و نوسانات ارزش دلارآمریکا بیشترین تاثیر را برروند قیمت جهانی دارند.

علاوه براین انتظار برای سیاست یکسان سازی نرخ ارز و عرضه های صرافی بانک ها برای کنترل نوسانات ، انتظارات برای تداوم افزایش قیمت دلار را کاهش داده است و از سویی دیگر نیز انتظار می رود با نزدیک شدن به ماه رمضان شاهد کاهش تقاضای فصلی برای سکه نقدی و تشدید فشارهای نزولی و تشکیل حباب منفی (کمتر بودن قیمت بازاری از ارزش ذاتی ) باشیم.

در پیش بودن اخبار موثر بروند قیمت جهانی اونس طلا (آمار رشد اقتصادی وسخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا ) و ریسک عدم پوشش ساعات کاری روزهای پایاتی هفته بازارهای مالی جهان توسط بازار آتی سکه بر تشدید فضای ترس و ریسک گریزی بر معاملات روز پنج شنبه سایه افکنده بود.

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

در معاملات روز پنج شنبه بازار آتی سکه از تعداد قراردادهای باز کاسته شد که ناشی از قرار گرفتن معامله گران بازار آتی سکه در وضعیت احتیاط وریسک گریزی به دلیل تشدید جو انتظاری و ابهام درروند قیمت اونس طلای جهانی با توجه به انتشار آمارهای اقتصادی تاثیر گذار ونوسان قیمت سکه نقدی درمرزروانی یک میلیون تومان درنبود چشم اندارصعودی درقیمت دلار بود.

یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد قراردادهای باز مربوط به قرار گرفتن خریداران در وضعیت مارجین کالی به دلیل نوسان رو به پایین قیمت های بازار آتی سکه در روزهای گذشته بود که موجب تشدید فشارهای نزولی بر قیمت های بازار آتی سکه به رغم اصلاح قیمت اونس طلا از قیمت های کف دیروز بود.

بازار اونس طلای جهانی :

قیمت اونس طلای جهانی که در روز سه شنبه با تقویت ارزش دلار در سطح بین المللی به بالاترین سطح خود در دوماه گذشته ، به کمترین سطح خود در هفت هفته اخیر سقوط کرده بود. در معاملات روز پنج شنبه بازارهای جهانی با افزایش قیمت های جهانی نفت وعبور از قیمت 50 دلار برای اولین بار در هفت ماهه گذشته وشناسایی سود از سوی فروشندگان اونس طلای جهانی از قیمت های کف خود فاصله گرفت و با افزایش مواجه شد.

تازه ترین نظر سنجی انجام شده از معامله گران طلا در جهان نشان از افزایش احتمال افزایش نرخ های بهره به 32% در نشست ماه ژوئن و 60% در نشست ماه جولای بانک مرکزی آمریکا دارد.تحلیل های فنی اونس طلا پس از اصلاح قیمت اونس طلا و درحالی که هم چنان در نزدیکی کمترین سطوح خود در هفت هفته اخیر در حال نوسان می باشد نشان از مقاومت اونس طلا در محدوده 1230 دلار در کوتاه مدت دارد.

علی رغم افزایش قیمت اونس طلا در معاملات روز پنج شنبه ، تشدید تمایلات نزولی ناشی از هراس وسراسیمه ای معامله گران از افزایش نرخ های بهره موجب باقی ماندن سایه سنگین سیاست های بانک مرکزی اونس طلا در مسیر صعودی قیمت اونس طلا دارد. به نظر می رسد اونس طلا برای برگشت از روند نزولی خود نیاز به محرک های قوی دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24