Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امسال هم با ورود مدیر عامل جدید هلدینگ دستور برای تکمیل پروژه تا پایان سال صادر شده و و در صورت عدم بروز مشکل باید منتظر افتتاح این پروژه تا آذر ماه سال جاری باشیم.تزریق نقدینگی جهت تکمیل پروژه کنسانتره هم از دیگر قول های مساعدی بود که برای تکمیل پروژه تا پایان امسال داده شده است...

معادن و فلزات غول کک ساز ایران را رونمایی می کند

بورس24 : «زمین های بکام، به کام سهامدران شیرین می شود.فولاد خراسان زودتر از زیر مجموعه های دیگر تکمیل خواهد شد.این شرکت مشکل تامین آب نخواهد داشت.کک طبس با تخصیص30 میلیارد تومان امسال آماده بهره برداری است.»این آخرین خبرهای مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص زیر مجموعه های این هلدینگ است.گفت و گو با این مقام مسئول در «ومعادن» را در ادامه بخوانید:

بورس24 :شرایط فولاد خراسان را چطور ارزیابی می کنید؟

فولاد خراسان قبل از این که طرح های توسعه ای خود را آغاز کند.واحد 600 هزار تنی نورد،560 هزار تنی ساخت فولاد و واحد 800 هزار تنی تولید گندله را در اختیار داشت.

تولیدآهن اسفنجی منوط به تولید گندله است و فولاد خراسان از این بابت برای راه اندازی  واحد 2.5 میلیون تنی تولید گندله اقدام به  سرمایه گذاری نموده بود. این پروژه در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای تکمیل زنجیره تولید فولاد خراسان تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.فولاد خراسان تنها شرکتی خواهد بود که درآینده نزدیک زنجیره تولید خود را تکمیل می کند.

بورس24 :تولید کنسانتره فولاد خراسان در چه مرحله ای است؟

فولاد خراسان طی رایزنی هایی که با ایمیدرو داشته توانسته معدن مناسبی را برای تولیددر اختیار بگیرد و برای تولید 2.5 تا 5 میلیون تن کنسانتره اقدام کند. به همین منظور شرکت تهیه و تولید شرق فولاد خراسان که 35 درصد از سهام آن متعلق به فولاد خراسان و 55 درصد از آن متعلق به شرکت توسعه معادن وفلزات است به عنوان متولی اجرای پروژه در نظر گرفته شد. درحال حاضر روند فعالیت هم به خوبی در حال طی شدن است.طبق مذاکرات قبلی این شرکت 77 میلیون دلار اعتبار به منظور اجرا وتوسعه طرح های معدنی دریافت خواهد کرد. پس از دریافت اعتبار لازم مراحل لازم برای خرید ماشین آلات را انجام می دهد.

از بزرگترین مشکلات برای فرآیند تولید در منطقه سنگان تامین آب است که فولاد خراسان از گذشته آب مورد نیاز را خریداری کرده و نسبت به سایرین یک گام جلوتر است. فولاد خراسان مشکلی در خصوص تامین آب ندارد و با راه اندازی این پروژه زنجیره تولید این مجموعه هم تکمیل خواهد شد.در حال حاضر فولاد خراسان دو پروژه تولید 2.5 میلیون تن گندله و  تولید 700 هزار تن فولاد را برای افتتاح آماده می کند که پروژه فولاد سازی زود تر از گندله تکمیل خواهد شد.

بورس24 :شرایط فروش فولاد خراسان در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد؟

فولاد خراسان در حال حاضر صادرات قابل قبولی به افغانستان دارد و در صورتی که قیمت شمش در همین سطوح قرار داشته باشد شرکت عواید خوبی خواهد داشت. دپوی انبار فولاد خراسان هم تقریبا در حداقل خود قراردارد و شرکت تمام تولیدات خود را بفروش می رساند.

بورس24 :برنامه فروش زمین های بکام به کجا رسید؟

شاید بتوان پاشنه آشیل بکام را زمین های این شرکت دانست.در حال حاضر میزان تولید و فروش بکام خوب است اما متاسفانه تمام در آمد بکام صرف پرداخت سود تسهیلات می شود.تنها قوت قلب سهام داران در خصوص این شرکت زمین های آن است که با مطالعات انجام شده و بررسی لازم آقای اعصاری اهتمام ویژه برای فروش هر چه زود تر زمین های این شرکت دارند.

بکام در حدود 700 هزار متر مربع زمین با کاربری صنعتی دارد. این زمین ها در صفاییه یزد واقع شده است و با فروش این زمین ها قطعا عایدی خوبی نصیب شرکت خواهد شد. شرکت هم فروش یا تغییر کاربری زمین را در دستور کار قرارداده است.

بورس24 :پروژه کک طبس در چه مرحله ای است؟

شرکت توسعه معادن و فلزات تاکید ویژه برای راه اندازی این پروژه دارد.کک طبس در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین مالی 30 میلیاردی تومانی در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه کک طبس 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 51 درصد از سهام این شرکت متعلق به ومعادن است و این امر از جانب مدیر عامل ومعادن به صورت جدی حمایت می شود..درتلاش هستیم تا برای پایان سال این پروژه راه اندازی شود و حمایت و پیگیری قطعی برای راه اندازی کک طبس داریم. موفق شدیم 20 میلیارد تومان از بانک ها برای این مجموعه وام اخذ کنیم. بخشی هم توسط سهامداران تامین خواهد شد. با 30 میلیارد تومان کار ادامه داده می شود و امیدواریم تا پایان سال این شرکت به بهره  برداری برسد. این پروژه بزرگترین تولید کننده کک در ایران خواهد بود.

بورس24 :اوضاع احوال تولید در صبا نور چطور است، سهامداران منتظر افتتاح چه پروژه هایی در آینده نزدیک باشند ؟

پروژه تولید 320 هزار تن کنسانتره کنور در حال حاضر در معدن شهرک فعال می باشد. شرکت برای توسعه تولید خود پروژه تولید 675 هزار تن کنسانتره را در دستور کار دارد. این پروژه  در حال حاضر با پیشرفت 60 درصدی روبرو است. البته به دلیل شرایط بد صنعت توسعه این پروژه متوقف بود و در حال حاضر به دلیل رشد نقدینگی طرح های توسعه ای تسریع شده اند.

در حال حاضر تمرکز اصلی شرکت برای اجرای سریعتر پروژه تولید 550 هزار  تنی گندله سازی است . این پروژه در مرحله پیشرفت 80 درصدی قرار دارد و به رغم تمام مشکلات موجود در سال 94 هیچ توقفی نداشت.

 امسال هم با  ورود مدیر عامل جدید هلدینگ دستور برای تکمیل پروژه تا پایان سال صادر شده و  و در صورت عدم بروز مشکل باید منتظر افتتاح این پروژه تا آذر ماه سال جاری باشیم.تزریق نقدینگی جهت تکمیل پروژه کنسانتره هم از دیگر قول های مساعدی بود که برای تکمیل پروژه تا پایان امسال داده شده است.

کنور طرح های دیگری هم دارد که پیشرفت فیزیکی چندانی ندارد برای مثال پروژه گندله سازی 1میلیون تنی کنورکه تنها 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تا پایان سال 96 به بهره برداری  خواهد رسید.از دیگر مواردی که برای ایجاد سود در شرکت ایجاد شد این است که در حال حاضر کنور سنگ آهن دانه بندی را برای صادرات استفاده نمی کند و عمده تولید این شرکت به جهت تولید کنسانتره مورد استفاده قرار می گیرد به جای سنگ آهن دانه بندی کنسانتره صادر می شود، کالای تولید شده هم با قیمت مناسبی صادر می شود.

امیدواریم که برای مجموعه صبانور تا پایان سال دو پروژه به افتتاح برسد که پروژه گندله سازی قطعا به سال 95 خواهید رسید.

بورس24 : قیمت صادراتی چقدر است ؟

در آخرین محموله ای که گل گهر برای صادرات ارسال کرده قیمت هر تن FOB در حدود66 دلار بود که این قیمت حاکی از آن است که بازار فعلا کشش این قیمت ها را دارد و ما راه را اشتباه نرفته ایم.

بورس24 :شرایط ملی مس را چطور ارزیابی می کنید؟

البته ومعادن در ملی مس سهام زیادی ندارد اما شرکت ملی مس سال گذشته شرایط خوبی نداشت. از طرفی هزینه های تامین مالی واز طرف دیگر افت قابل توجه فروش این مجموعه را با مشکل روبرو ساخت و این امر منجر به بالا رفتن هزینه های شرکت و افزایش دپو کالا در انبار ها شد. اما خوشبختانه در سال جدید ملی مس تمام کالا های دپو شده را به فروش رساند و انبارها تا حد محسوسی کاهش ذخیره دارد. ملی مس در سال جاری قرارداد های خوبی دارد و تا پایان سال از نظر فروش مشکلی نخواهد داشت و روند تولید سود در شرکت بهبود قابل قبولی خواهد داشت. طرح های توسعه ای در ملی مس در حال اجراست و شرایط نسبت به گذشته بسیار بهبود داشته است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24