Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برای ما خیر. من در این خصوص اظهار نظری ندارم. مبین باید در مورد قیمت خرید و سایر موارد خودش صحبت کند. من به نوبه خودم تبریک گفته ام و آرزوی موفقیت هم دارم...

رکوردهای تازه معادن روی/دلیل تمرکز بازار در سهام سرب و روی چیست؟؟

بورس24 : با افزایش قیمت جهانی روی،هلدینگ توسعه معادن روی با کمک شرکت های زیر مجموعه توانست در 6ماهه اول جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10درصد رشد تولید به همره داشته باشد. به طور مثال ذوب و روی بافق با رشد تولید بی سابقه به عدد 2هزارو 93تن تولید در شهریور ماه دست یافت. سایر شرکت های هلدینگ از جمله کالسیمین،ملی سرب و روی، فرآوری مواد معدنی، ذوب و احیای روی قشم هم با رشد تولید مواجه شده اند و در نهایت رکورد تولید روزانه 300 تن را برای غول سرب و روی کار کشور رقم زده اند.

اردشیر سعد محمدی، مدیر عامل هلدینگ توسعه معادن روی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ، در خصوص آخرین وضعیت این هلدینگ و زیر مجموعه توضیحاتی داده است...

*آخرین وضعیت توسعه معادن روی و شرکت های زیر مجموعه را توضیح می دهید؟

توسعه معادن یک شرکت هلدینگ است و زمانی شرایط مناسبی خواهد داشت که شرکت های زیر مجموعه آن هم شرایط مناسبی داشته باشند. البته طی دو هفته آینده گزارش عملکرد 6ماهه شرکت مشخص خواهد شد.

*شرکت های زیرمجموعه وضعیت خوبی دارند؟

شرکت های زیر مجموعه در حال پوست اندازی هستند و امیدواریم که این استدلال خود را در عدد و رقم به نمایش بگذاریم ،حال آن که پس از انتشار گزارشات تحلیلگران می توانند وضعیت شرکت را بررسی نمایند.

*شنیده شده توسعه معادن در یک روز 300تن تولید داشته،تولید 300تن در یک روز رکورد بالایی نیست؟

خیر . این مجموعه شرایط رشد بسیاری دارد و این ظرفیت موجود است . ما باید برنامه ریزی کنیم و اعداد بیشتر از این ها را رکورد بزنیم و قطعا به این سمت حرکت خواهیم نمود و رکوردهای جدیدتری را به سهامداران وعده می دهیم.

*تولید در 6ماهه چگونه بوده است؟

شرکت معادل 7هزارو 979تن در شهریور ماه تولید نموده که عملا در چند سال گذشته چنین تولیدی نداشته ایم. مجموع تولید 6ماهه شرکت حدود 37هزار و 19تن شده که نسبت به تولید 6ماهه سال گذشته 10درصد افزایش و رشد تولید داشته ایم.

*درخصوص وضعیت معادن مهم شرکت و ذخایر آن هم توضیح می دهید؟

معدن انگوران درحال حاضر در اختیار دولت و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است و استخراج توسط این نهاد ها انجام می شود و به تمام کارخانجات خاک به نسبتی خاص داده می شود. واقعیت این است که معدن انگوران در روباز خود حدود تقریبا 8تا 7میلیون تن ماده معدنی دارد و قسمت سولفوره آن هم که به صورت زیر زمینی استخراج می شود معادل 5میلیون تن خاک روی سولفوره دارد.

*تا چه زمانی انگوران قابل بهره برداری است؟

می توان گفت این معدن عمر طولانی را نخواهد داشت که حداکثر بتوان برای 10سال آینده برنامه ریزی استخراج انجام داد و این نیاز دارد که برنامه ریزی برای تامین ماده معدنی خاکی که نزدیک به خاک کارخانه ها است ، اتفاق بیفتد.

*مهدی آباد نمی تواند جبران کند؟

معدن مهدی آباد معدن بزرگی در خاور میانه است. به دلیل عیار پایین و بالا بودن هزینه حمل و نقل جابجایی آن کمی دشوار است.

*توسعه معادن روی چه میزان از انگوران سهم دارد؟

ظرفیت تولید ما حداقل سه و نیم برابر خاکی است که به شرکت داده می شود. بنابر این نشان می دهد که شرکت های زیرمجموعه ظرفیت فعالیت بیشتر را دارند که با افزایش تولید قطعا قیمت تمام شده تولید روی کاهش می یابد و در تمام کارخانجات بخش های بزرگ و کوچک به عنوان چالش محسوب می شود.

*سهیمه خاک را می فروشید؟

خیر خاک را تبدیل می کنیم.به نظر می رسد که به شرکت هایی که سهمیه خاک را می فروشند نباید سهمی تعلق بگیرد.

*شرکت مبین برنده مزایده معدن مهدی آباد شده، نظر شما در این خصوص چیست؟

ما نیز در مناقصه بودیم که کنسرسیوم مبین برنده مناقصه شد و باید این کنسرسیوم و کارفرما که ایمیدرو است در این خصوص اظهار نظر داشته باشد که چه برنامه ای دارند .

*قیمت برای شما مناسب نبود؟

برای ما خیر. من در این خصوص اظهار نظری ندارم. مبین باید در مورد قیمت خرید و سایر موارد خودش صحبت کند. من به نوبه خودم تبریک گفته ام و آرزوی موفقیت هم دارم.

*برای شرکت برنامه طرح توسعه ندارید؟

اعتقاد دارم که شرکت ها با طرح توسعه زنده می شوند. برای سال 95 حدود یکصد میلیارد تومان پروژه جدید تعریف کرده ایم که امیدواریم در سال 95 سه طرح را به بهره برداری برسانیم که شامل آهک هیدراته در کارخانه روی زنگان،سیستم bzs در شرکت کالسیمین است که طرح جدیدی است ومی تواند سود دهی خوبی هم داشته باشد. اما در مجموع برای شرکت توسعه معادن روی هزارو صد میلیارد تومان پروژه جدید تعریف کرده ایم که امیدواریم بتوانیم از طریق دریافت فاینانس و سرمایه گذاری با هزینه ارزان این پروژه ها را اجرا کنیم.

*این پروژه ها عمدتا در چه مناطقی است؟

پروژه ها تبدیل به شمش می شود که در قشم یزد و بندر عباس، زنجان و کالسیمین و یک کارخانه ذغال شویی هم در شاهرود به بهره برداری خواهد رسید.

*صف خرید کالسیمین از شرکت های زیر مجموعه توسعه معادن روی به چه دلیل است؟

همانطور که اشاره شد، شرکت های زیر مجموعه در حال پوست اندازی هستند و وضعیت مناسبی دارند.که عملکرد واقعی آن ها در 6ماهه مشخص خواهد شد. این شرکت ها طرح های توسعه خوبی در دستور کار دارند که امیدواریم به نتایج خوبی هم برسند.

*سرمایه گذاری و خرید معدن هم در برنامه دارید؟

سرمایه گذاری در معدن روی در خاک ترکیه در دستور کار است که امیدواریم عملیات راه اندازی آن در سال 96 اجرایی شود. معدنی در حال خریداری است که در حال نهایی شدن کارهای اکتشافی آن هستیم و معدن هم شامل سرب و هم روی است. در حال حاضر حدود 10میلیارد تومان سرمایه گذاری شده ولی نیاز به سرمایه گذاری بیشتری است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24