Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پس از عرضه موفق سهام شرکت آتیه داده پرداز در میانه مرداد ماه سال جاری، توجه به صنعت انفورماتیک جلب شد؛ به خصوص آن که از اوایل مهر ماه خبرهایی مبنی بر حضور آسان پرداخت در فرابورس شنیده شد. شرکتی که درآمد تکرار شونده از صنعتی مهیج داشت و از همان ابتدا بسیاری بر بنیادی بودن این شرکت صحه می گذاشتند.

تمام آن چیزی که باید در مورد «آپ» بدانید!

بورس24 : پس از عرضه موفق شرکت آتیه داده پرداز در میانه مرداد ماه سال جاری ، توجه به صنعت انفورماتیک جلب شده بود به خصوص آن که از اوایل مهر ماه خبرهایی مبنی بر حضور آسان پرداخت در فرابورس شنیده می شد . خرید «آپ» از همان ابتدا برای بسیاری از گروه های حقیقی و حقوقی جذاب بود ، اول این که به تحولات و تکانه های ارز مقاوم بود و دوم ریسک های مترتب با کومودیتی ها را نداشت . شرکتی که درآمد تکرار شونده از صنعتی مهیج داشت و از همان ابتدا بسیاری بر بنیادی بودن این شرکت صحه می گذاشتند . «آپ» با شیوه جدید سازمان برای تخصیص سهم به کاربران آنلاین پا به معاملات فرابورس گذاشت . بسیاری اولین نقطه تعادل آسان پرداخت پرشین را 2 هزار تومان می دانستند ، اما انتظار شکل گرفته پس از رشد سریع «اپرداز» در «آپ» اتفاق نیافتاد و سهم در 17451 ریال سقف تاریخی خود را ثبت کرد . طی حدودا 2 ماه اخیر آپ 15 درصد از قیمت خود را از دست داده است .

در مقطع فعلی برخی ابهامات در خصوص آسان پرداخت پرشین وجود دارد که سعید جهان شاهلو، معاون مالی و اقتصادی و فرشاد سپاسی مدیر روابط عمومی آسان پرداخت در حضور رسانه پرمخاطب بورس24 به آنها پاسخ دادند.

به رغم انحراف اندک در فروش پین، مسیر روشن است

سعید جهانشاهلو معاون مالی و اقتصادی آسان پرداخت پرشین در ابتدای این دیدار عنوان کرد : شرکت روند منطقی خود را طی می کند و آنچه در اطلاعیه ها نقش بسته است واقعیت درون شرکت آسان پرداخت پرشین است .

در گزارشات ارسالی از جانب آپ تمام موارد طبق پیش بینی ها رقم خورده است تنها انحراف کوچکی در بحث فروش پین وجود دارد که از کنترل شرکت خارج بود . این انحراف کوچک به دلیل محدودیت هایی که درussd  ها وجود دارد ایجاد شده است. با وجود این که قرار بر بسته شدن دایمی ussd  ها نیست اما با محتمل بودن تغییرات این بخش ، ussd  ها در گزارش 6 ماهه صفر در نظر گرفته شده اند .

این محدودیت احتمالا یک کاهش موقت در نمودار فروش پین را ایجاد کند اما پس از بازه زمانی کوتاهی رشد می کند و به حالت قبل باز می گردد و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد .

اصل اساسی محافظه کاری است

جهانشاهلو با تاکید بر اصل محافظه کاری در شناسایی درآمدها تاکید کرد: اگر چه برنامه ها و اتفاقات بنیادی مناسبی در آستانه بروز است اما فعلا تا نهایی شدن اقدام به حرکات نمایشی و تبلیغی نخواهیم داشت .

تعدیل زیر 20 درصد حساب شده بود ؟

با در نظر داشتن توقف پرتعداد نمادها در معاملات بازار سرمایه ، و توقف نماد در صورت تغییر بیش از 20 درصدی سود هر سهم ،  عدد تعدیل مثبت آسان پرداخت برای بسیاری از فعالان بازار سهام قابل توجه بود . معاون مالی و اقتصادی آپ در این خصوص گفت ، این تعدیل ( عدد تعدیل اعلام شده) کاملا اتفاقی و براساس رویدادهای شرکت بوده است، در شرکت آسان پرداخت بر اساس مستندات موجود بررسی های لازم صورت گرفت و عدد بدست آمده برای تعدیل اعلام گردید.

پتانسیل بالای شرکت در پیشرفت / منتظر سایر بخش های اقتصادی هستیم

جهانشاهلو درخصوص پتانسیل های شرکت عنوان کرد : با توجه به نوپا بودن صنعت پرداخت در کشور و عدم آشنایی بسیاری از بخش ها با این امکانات ، آپ توانایی فراهم آوردن امکانات و خدمات نوینی را دارد که فعلا به دلیل عدم آمادگی برخی قسمت ها مانند شبکه بانکی کشور، توانایی ایجاد درآمد از این بخش ها را ندارد .

اما در صورت مهیا شدن زیرساخت ها به سرعت آمادگی افزایش درآمد از طریق ارائه خدمات نوین را خواهیم داشت .

به تغییر نرخ ارز وابسته نیستیم

معاون مالی و اقتصادی آپ در خصوص تاثیر افزایش نرخ ارز گفت: به دلیل این که صنعت payment  در محدوده ریال است و مردم که از این خدمات استفاده می کنند تماما بر اساس ریال خدمات دریافت می کنند پس به نرخ ارز وابستگی خاصی نداریم .

برنامه های آتی سودساز

جهانشاهلو به برخی از قراردادهای آتی سود ساز شرکت اشاره کرد و گفت :

Micro payment  ها مانند : پرداخت قبوض در پارکینگ ها تماما به psp  احتیاج دارند که آپ می تواند در این زمینه ها حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد .

پشتیبانی کارت های اعتباری ، سرویس های خاص در اپلیکیشن ها مانند : بیمه شخص ثالث و تله پرداز که نهایی شده ولی پرداختش هنوز نهایی نشده است .

تمام 12 هزار دفتر قوه قضاییه مجهز به سیستم تله پرداز شده اند که در مراحل پایانی اجرایی قرار دارد . در استان تهران دو تا  سه دفتر کار خود را آغاز کرده اند .

ماژول های خرید درون برنامه ای هم طراحی شده است؛ این امکان سبب می شود کسانی که از اپلیکیشن ها مثل zoodfood  خرید می کنند دیگر نیاز به باز کردن browser  ندارند و در همان جا با قراردادن cvv2  و رمز دوم خرید خود را نهایی می کنند که این نیز هم با bamilo  و هم با zoodfood  اجرایی شده است .

افزایش سهم از بازار از 15 به 26 درصد

معاون مالی و ادارای آپ در ادامه عنوان کرد : 15 تا 17 درصد از سهم از بازار را در اختیار داریم که رتبه دوم یا سوم هستیم . هدف گذاری رسیدن به 26 درصد و رتبه اول است که در سال آتی پیش بینی می کنیم به آن برسیم .

سهامدار جدید وارد می شود ؟

جهانشاهلو در خصوص فروش بلوک به سهامداران جدید داخلی و خارجی عنوان کرد : هیچ یک از سهامداران عمده مایل به خروج نیست ، چرا که در همه شاخص ها در حال پیشرفت هستیم برای مثال در نیلسون ریپورت دائما در حال ارتقا هستیم .

با توجه به این موضوع که فعالیت تجاری شفافی در اختیار داریم که اصلا اشباع نشده ، سهامداران درصدی خروج از شرکت را معقول نمی دانند اما در صورت ورود یک سهامدار جدید می توانند به تناسب به او سهم بفروشند .

حاشیه سود فروش پین تا 4 درصد

معاون مالی و اداری آسان پرداخت در خصوص حاشیه سود ناخالص انواع مختلف پین عنوان کرد : انوع logical  و physical پین موجود هستند که رگلاتوری اجازه داده تا سقف 4 درصد حاشیه سود داشته باشیم که این 4 درصد در مواقع مختلف می تواند بین اجزا متفاوتی تقسیم شود .

حاشیه سود فروش پین در صورت های مالی سال جاری 3.6 درصد بود . این موضوع که به واسطه کدام کانال به فروش برسد حاشیه سود فروش را تغییر می دهد. اگر از طریق پوز یا موبایل فروش برود حاشیه سودهای متفاوتی برای آپ دارد . مثلا در پوز این درآمد بین آپ و اجزا دیگر تقسیم می شود اما از طریق موبایل و اپلیکیشن سهم بیشتری متعلق به آسان پرداخت خواهد بود .

در سال های اخیر حاشیه سود فروش پین بین 2 تا 3.7 درصد بوده است .

میانگین فروش هر پین چند تومان است ؟

معاون مالی و اقتصادی آپ گفت : در سال قبل 2300 تومان بود اما در سال جاری در حدود 3000 تومان است ، با توجه  به مناسبت ها میانگین فروش پین متفاوت است و میانگین خریداران شارژ در کشور با میانگین خریداران از آپ تفاوتی ندارد.

75 تا 80 درصد سود تقسیم می شود

جهانشاهلو در خصوص برگزاری مجامع آپ عنوان کرد : با توجه به همگرایی با بانک کشاورزی و طبق سنوات گذشته ، سعی می کنیم اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه مجامع را برگزار نماییم و بین 75 تا 80 درصد از سود را تقسیم کنیم .

حاشیه سود فروش پین تغییر نمی کند 

جهانشاهلو در خصوص حاشیه سود پین ها عنوان کرد : خیر تغییر نمی کند، تنها نکته ای که وجود دارد آن است که مصرف کننده نهاییend user  باید یک مراجعه به بانک انجام دهد که برآورد ما آن است که ظرف یکی دو ماه این مراجعه انجام شود.

اما در نظر داشته باشید اگر به هر دلیلی ussd  محدود شود جایگزین آنapp  ها هستن که ما بهترین های بازار را در اختیار داریم .

آسان پرداخت هیچ نگرانی از هر اتفاقی در خصوص ussd  بیافتد ندارد؛ چرا که  شبکه پوز قوی و اپلیکیشن های پویایی در اختیار دارد.

منبع خبر: سازمان خبری و تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24