Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

صف خرید ذوب آهن اصفهان و معاملات پرحجم این فولادی در روزهای اخیر توجه اهالی بازار سهام را به خود جلب کرده است.اما بازار مشغول تحلیل دلیل صف خرید «ذوب» بود که به طور کاملا ناگهانی مدیرعامل این شرکت فولادی تغییر کرد. حال فرصتی دست داد تا بورس ٢۴ با منصور یزدی زاده مدیرعامل جدید ذوب آهن گفت و گو داشته باشد.او در این گفت و گو درباره همه چیز صحبت کرده از جمله استراتژی های جدید ، دلیل رونق سهام و البته فشار فروش برخی از سهامداران عمده.... ذوب آهن برند بزرگی است که باید از آن صیانت کرد.من فکر می کنم با تحولات قیمتی در بازار آهن و فولاد و وضعیت با ثباتی که شرکت دارد ، در این مقطع سهامداری کردن در ذوب آهن با منافعی برای ذی نفعان می تواند همراه باشد.ان شا الله بزودی برنامه های جدید را عملیاتی خواهیم کرد.

گفت و گو با مدیرعامل جدید ذوب آهن / شرایط این برند قدیمی صنعت فولاد در حال تغییر است

بورس24 : صف خرید ذوب آهن اصفهان و معاملات پرحجم این فولادی در روزهای اخیر توجه اهالی بازار سهام را به خود جلب کرده است.اما بازار مشغول تحلیل دلیل صف خرید «ذوب» بود که به طور کاملا ناگهانی مدیرعامل این شرکت فولادی تغییر کرد.

حال فرصتی دست داد تا بورس24 با منصور یزدی زاده مدیرعامل جدید ذوب آهن گفت و گو داشته باشد.او در این گفت و گو درباره همه چیز صحبت کرده از جمله استراتژی های جدید ، دلیل رونق سهام و البته فشار فروش برخی از سهامداران عمده....

با توجه به حضور شما به عنوان سکاندار جدید شرکت ذوب آهن برنامه و استراتژی شما برای ادامه مسیر چیست؟

آنچه مورد توجه سهامدارن است، رسیدن به سود بیشتر بوده که برای رسیدن به آن نیاز به داشتن ابزارها و کار هایی است که موجب افزایش تولید و اصلاح ساختار مالی و کاهش هزینه ها خواهد شد.

در این زمینه چه اقداماتی لازم است؟

به هر حال باید کارهایی به صورت یک پکیج انجام شود تا نظر سهامدار را جلب نماید. ما در شرایط خاصی هستیم کمبود بارندگی و سایر مشکلات وجود داشته، اما نباید اجازه بدهیم این رخدادها تاثیری در وضعیت شرکت داشته باشد.

در خصوص تهیه مواد اولیه چطور؟

امیدواریم در زمینه تهیه مواد اولیه نیز به مرحله ای برسیم که بحث افزایش تولید را حاصل نماییم. به هر صورت چیزی که در حال حاضر می توان عنوان کرد، این است که بنده تمام تلاش خود را  برای رضایت خاطر سهامداران انجام می دهم. اگر کاری انجام می دهیم برای آن کار توجیهی داشته باشیم و یا اگر کاری انجام نمی شود باز هم قابل توجیه باشد. یعنی بدانند که ذوب آهن از روی عقلانیت پیش می رود. شفافیت اطلاعات حق همه سهامداران است که به صورت یکسان از آن برخوردار شوند و ما تلاش می کنیم تا در این زمینه همه سهامداران به حقوق خود برسند.

 از نظر عملکردی چطور؟ چه برنامه ای برای سود دهی شرکت دارید؟

قائدتا نمی توانیم بگوییم که ما تداوم سود دهی نخواهیم داشت اما، باید تمام تلاش خود را متمرکز کنیم که سود دهی شرکت را افزایش دهیم یعنی باید منطقی فکر کرد و به دور از احساسات حرف زد. شرایط پایداری یوتیلیتی ها و بحث های کمکی و غیره باید همه موارد بررسی شود تا  با این شرایط پیش بینی در مورد وضعیت شرکت چگونه خواهد شد؟

با توجه به نزدیک شدن به مجمع شرکت سیاست شما برای اداره شرکت و به طور کلی افزایش سود آوری 96 چیست؟

باید با هیات مدیره بیشتر در مورد این موضوعات بحث کنیم تا به یک جمع بندی برسیم که دور از احساسات باشد. در حال حاضر نمی توان نظر قطعی در مورد سیاست های مجمع اعلام کرد.

سهامدار عمده (سرمایه گذاری فرهنگیان) در این سال ها همکاری  با ذوب آهن نکرده  و حتی در شرایط مختلف صف خرید ، سهام می فروشند. نظر شما چیست؟

به هر حال آن هایی که به بازار سرمایه آشنایی دارند می دانند به همین سادگی نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد. باید همه موارد بررسی شود و احساسی به این موضوع پرداخته نشود.

آیا این شرکت به عنوان سهامدار عمده فعال است یا قصد خروج دارد؟

باید بررسی کرد که اساسا به عنوان فروشنده حضور دارند یا سهامدار؟  این موضوع در آینده بررسی می شود و تلاش می کنیم که اگر حرفی زده می شود بر اساس یک مبانی باشد و احساسات حاکم نشود.

امیدواریم که تعاملی با سهامداران عمده برقرار شود تا از سوی هر سهامدار عمده علاوه بر توجه به سهامدارن خرد ،  اخلاق حرفه ای هم حفظ شود و علاوه بر سایر سهامدارن ، توجه به ذوب آهن هم در اولویت قرار بگیرد. به هر حال در این خصوص به دنبال تعامل با سهامدار عمده خواهیم بود تا بستری برای حمایت بیشتر از ذوب آهن فراهم شود.

آیا سهامداری در ذوب آهن منطقی است؟

ذوب آهن برند بزرگی است که باید از آن صیانت کرد.من فکر می کنم با تحولات قیمتی در بازار آهن و فولاد و وضعیت با ثباتی که شرکت دارد ، در این مقطع سهامداری کردن در ذوب آهن با منافعی برای ذی نفعان می تواند همراه باشد.ان شا الله بزودی برنامه های جدید را عملیاتی خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24