Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت توسعه صنایع بهشهر یکی از شرکت‌های است که در پرتفوی خود صنایعی از جمله: شوینده، مواد غذایی و بانکداری را جای داده است و برندهای مطرح مواد غذایی و شوینده زیرمجموعه این شرکت هستند.این مجموعه با سابقه با توجه به پرتفوی ارزشمند خود و برنامه‌ها و استراتژی‌هایی که به‌منظور توسعه و افزایش سهم بازار خود دارد قطعاً روزهای خوبی را برای سهامداران خود رقم می‌زند. نادر جعفر یوسفی مدیرعامل «وبشهر» در گفت و گو با بورس ٢۴ برنامه‌ها و خط‌مشی این مجموعه را تبیین کرد که در ادامه می‌خوانید...

استراتژی های جدید «وبشهر» اعلام شد / احتمال تجدید ارزیابی دارایی برخی زیرمجموعه ها

بورس24 : شرکت توسعه صنایع بهشهر یکی از شرکت‌های است که در پرتفوی خود صنایعی از جمله: شوینده، مواد غذایی و بانکداری را جای داده است و برندهای مطرح مواد غذایی و شوینده زیرمجموعه این شرکت هستند.این مجموعه با سابقه با توجه به پرتفوی ارزشمند خود و برنامه‌ها و استراتژی‌هایی که به‌منظور توسعه و افزایش سهم بازار خود دارد قطعاً روزهای خوبی را برای سهامداران خود رقم می‌زند.

نادر جعفر یوسفی مدیرعامل «وبشهر» در گفت و گو با بورس24 برنامه‌ها و خط‌مشی این مجموعه را تبیین کرد که در زیر می‌خوانید.

با توجه به این­ که صنایع شیر ایران بخش بزرگی از دارایی­ های غیربورسی شرکت توسعه صنایع بهشهر را به خود اختصاص داده است، آیا برنامه ای برای وارد کردن شرکت صنایع شیر ایران به بورس دارید؟

در حال حاضر مجموعه ما با سهم 34 درصدی در این شرکت دو کرسی هیئت مدیره را در اختیار دارد و سه کرسی دیگر در اختیار صندوق بازنشستگی است. ورود شرکت به بورس در راستای تصمیمات هیئت مدیره شرکت است البته که ما تمایل داریم این مجموعه را بورسی کنیم اما باید در این راستا به جمع بندی برسیم و در حال توسعه تعاملات خود با مجموعه صندوق بازنشستگی هستیم.

در خصوص شرکت سرآمد بهشهر توضیح دهید و آیا در شرایط فعلی مراودات بین المللی به واسطه شرکت‌های زیرمجموعه تداوم دارد؟

سرآمد بهشهر مجموعه بسیار بزرگی است و در بحث واردات محصولات مورد نیاز کشور فعال است ، از قبیل سویا، ذرت، روغن خام و مجموعاً کالاهای اساسی تمام تلاش بر این است که با تمرکزی که در جهت اقتصادی کردن فرآیندها وجود دارد این شرکت سودآور باشد در شرکت‌های زیرمجموعه هم فعالیت های اقتصادی صورت می گیرد.

با توجه به این که جریانات نقدی برخی شرکت‌های گروه منفی شده و برخی شرکت‌های گروه منفی شده نظیر صنایع بسته بندی ایران، به پخش، مارگارین و نو اندیشان زیان انباشته در صورت های مالی ارائه کرده اند راهکار خاصی برای خروج از زیان این شرکت ها دارید؟

برای بحث تأمین نقدینگی و خروج از ماده 141 برنامه داریم. برای مثال صنایع بسته بندی با تجدید ارزیابی که داریم مشکل حل می‌شود که این برنامه در حال طی روال است، برای همه شرکت ها تقریبا همین برنامه را داریم علی الخصوص آنهایی که امکان این اقدام برایشان وجود دارد.

در مارگارین هم بررسی ها در خصوص افزایش سرمایه در حال مطالعه است همچنین با بعضی شرکا در حال فعالیت هستیم تا با سرعت پرونده های حقوقی به اتمام برسد و همه پرونده ها را شناسایی و رصد کردیم تا مطالبات خود را دریافت کنیم، به دنبال افزایش بهره وری در شرکت‌های زیرمجموعه هستیم .

و تمام تلاش ما این است که شرکت ها را از ماده 141 خارج کنیم تأمین نقدینگی چند شرکت تولیدی به‌طور مستقیم با «به پخش» رابطه دارد بنابراین برای این شرکت ها تمرکز بر پخش مویرگی را در دستور کار قرار دادیم چرا که با فروش مویرگی و خرده فروشی این امکان که نقدینگی بیشتری جذب کنیم وجود دارد. همچنین از دیگر هدف گذاری های ما برای شرکت ها فروش دارایی ها غیر مولد است،مثلا زمین یا ساختمانی دارند که مازاد تلقی شود در جهت افزایش بهره وری به کار ببریم.در حوزه صادرات هم تمرکز داریم تا شرکت‌هایی که توان صادراتی دارند حجم صادرات را افزایش دهیم.

سال مالی گذشته در حدود 45 درصد از سود «وبشهر» از «شوینده» بوده فروش بخشی از سهام این شرکت چه تغییراتی در وضعیت آینده مجموعه خواهد داشت و وجوه ناشی از فروش در چه بخش هایی مورد استفاده قرار گرفته است؟

فروش 10 درصد شوینده به واسطه ضرورت حضور در بورس بوده و تمایلی به فروش بیش از این نداریم، رقم فروش هم رقمی بود که بهینه سرمایه گذاری شود بخشی از رقم فروش در پاکسان ایروان به‌منظور ارتقا تجهیرات و خرید مواد اولیه مورد استفاده قرار گرفته است و بخشی هم سود سهامدارانی بوده که باید پرداخت می شد. که در این حوزه ها مصرف شد و در برخی موارد هم عواید این عرضه اولیه به‌منظور مشارکت در افزایش سرمایه زیرمجموعه ها بوده است.

تمرکز ما بر صنعت شوینده و سایر حوزه ها خواهد بود و تمام تلاش ما بر این است که تمام زیرمجموعه ها پر بازده شود. برای مثال در بخش ساختمان تمرکز ویژه داریم به‌منظور اقتصادی شدن پروژه ها و در بخش سرمایه گذاری از طریق شرکت «وصنا» متمرکز هستیم،اگر نیاز باشد در یک شرکت سرمایه گذاری شود حمایت می کنیم و صرفا متمرکز بر شوینده نیستیم، در تمام زیرمجموعه ها که بتوانیم حمایت کنیم کار می کنیم و تمایل داریم همه شرکت ها به صورت همگن رشد کنند حتی شرکت‌هایی هم که کرسی مدیریتی نداریم، با جدیت بیشتری حضور داریم مثل بانک اقتصاد نوین و پگاه تا از این سرمایه گذاری ها هم سود خوبی عاید ما شود .

«وبشهر» قدری با تاخیر نسبت به تحرکات مثبت بازار حرکت کرده است علت چیست و چه برنامه ای دارید؟

رشد بازار بعضا در صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد است که دلاری است شرکت‌های ما چون با محدودیت هایی در بحث قیمت گذاری روبرو است قدری با تاخیر در رشد ارزش سهام روبرو است، در برنامه داریم تا بتوانیم در کنار افزایش هزینه درآمد های بیشتری داشته باشیم در شرکت‌های تولیدی صادراتی در نظر داریم بازارهای صادراتی را توسعه دهیم در شرکت‌های تولیدی که امکان عرضه محصولات جدید در بازار دارند افزایش سهم بازار را در دستور کار داریم و با اقدامات این چنینی در تلاشیم تا به صورت بنیادی تغییراتی ایجاد کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24