Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به نظر می رسد جو حاکم بر بازارهای مختلف کمی مثبت شده و عواملی که سبب این خوشبینی شده اند پایدار هستند. هفته پیش شاهد رکورد شکنی شاخص های مالی در بورس آمریکا و انتشار اخبار مثبت از مذاکرات ..

نمای بازارها در هفته پیش رو؛ تابلوها سبز باقی خواهند ماند؟

بورس24 : هفته گذشته قیمت طلا و شاخص های مالی در اکثر بورس های بزرگ رشد کردند اما قیمت نفت و شاخص دلار کمی کاهش یافت. نوسان قیمت فلزات پایه بزرگ نبود و قیمت هر تن سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد در چین در محدوده ۸۷ دلار قرار گرفت. هفته گذشته داده های بسیار مهم از اقتصاد های اروپایی، چین و آمریکا منتشر شد و نیز بانک مرکزی آمریکا برای سومین بار از ماه ژوئیه نرخ‌های بهره را پایین آورد. در هفته پیش رو نیز گزارش‌های اثرگذار بر بازارها منتشر خواهد شد و انتظار می‌رود نوسان شاخص های مالی، قیمت مواد خام و ارزش ارزها بزرگ باشد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش‌رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه شاخص فعالیت های تولید کارخانه ای در منطقه یورو در ماه گذشته میلادی منتشر می شود. همچنین در آمریکا تغییرات سفارش کارخانه‌ای در ماه سپتامبر اعلام خواهد شد. هفته قبل کاهش نرخ بهره در آمریکا و برخی داده‌های مربوط به اقتصاد این کشور سبب افت شاخص دلار شد و در نظرسنجی از تحلیلگران پیش بینی شده روند کاهش ارزش دلار ادامه پیدا خواهد کرد. رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنان خود پس از نشست سیاست‌گذاری این نهاد گفت: "وضعیت سیاست های پولی بانک مرکزی مناسب است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نرخ های بهره دیگر بالا برده نخواهد شد." اما تحلیلگران معتقدند مجموعه سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی زمینه کاهش ارزش دلار در آینده را فراهم خواهد کرد. عملکرد شاخص دلار در سال جاری میلادی اندکی مثبت است اما عملکرد شش ماهه آن منفی است. توقعات سرمایه گذاران و فشارهای ترامپ سبب می‌شود بانک مرکزی در مسیر کاستن از ارزش دلار حرکت کند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه‌شنبه شاخص کایکسین از فعالیت های خدماتی در چین در ماه گذشته، شاخص بهای تولیدکننده در ماه سپتامبر در منطقه یورو و شاخص فعالیت های خدماتی در آمریکا در ماه گذشته مشخص خواهد شد. هفته قبل کاهش نرخ های بهره در آمریکا و گزارش مثبت از بازار کار این کشور مربوط به ماه گذشته به رشد شاخص های مالی در اکثر بورس های بزرگ منجر شد. همچنین روز جمعه در خبرها آمده بود که چین و آمریکا بر سر امضاء فاز اول توافق تجاری هم نظر هستند و به زودی قرارداد مربوط به آن امضا خواهد شد. اگرچه تحلیلگران معتقدند حصول توافق تجاری فراگیر بین دو کشور بسیار بعید است اما پیشرفت های اخیر در مذاکرات خبری مثبت است که بر ریسک پذیری سرمایه گذاران افزوده است. ترامپ برای انتخابات سال آینده به یک دستاورد بزرگ اقتصادی نیاز دارد و چین مایل نیست تنش های تجاری شدت پیدا کند در نتیجه زمینه برای مذاکرات بیشتر فراهم است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه شاخص فعالیت های خدماتی و تغییرات خرده فروشی در منطقه یورو و تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته گذشته اعلام خواهد شد. قیمت نفت هفته قبل به رغم اخبار مثبت از مذاکرات تجاری چین و آمریکا کمی کاهش یافت. رشد ذخایر نفت آمریکا در دو هفته پیش و پیش بینی هایی که درباره کند بودن رشد تقاضا برای نفت مطرح شده بر قیمت‌ها فشار وارد می‌کند. عملکرد بازار نفت در ۴ هفته اخیر در مجموع مثبت بوده و اوپک پلاس در نشست ماه آینده خود به بررسی وضعیت بازار نفت می پردازد تا در صورت لزوم تدابیری برای بالا بردن قیمت ها اتخاذ شود. بعید نیست سال آینده میزان عرضه این گروه بیش از پیش کاهش یابد. از ابتدای امسال برنامه کاهش 1.2 میلیون بشکه ای عرضه نفت در حال اجراست و تا مارس سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد. برخی تحلیلگران معتقدند این برنامه تمدید می شود. سال آینده وضعیت اقتصاد جهان بهتر از امسال است و احتمال رشد قیمت‌ها وجود دارد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه تغییرات تولید صنعتی در آلمان اعلام می شود و در انگلستان نشست سیاستگذاری بانک مرکزی این کشور برگزار خواهد شد. همچنین وضعیت بازار کار آمریکا در هفته قبل مشخص می شود و یکی از مقامات بانک مرکزی سخنرانی خواهد کرد. اگر آنطور که پیش بینی شده این هفته شاخص دلار کاهش یابد زمینه برای رشد قیمت طلا فراهم می شود اما اخبار مثبت از مذاکرات تجاری چین و آمریکا از رشد قیمت ها جلوگیری می کند. در نظرسنجی این هفته کیتکو درباره تغییرات قیمت طلا در هفته پیش رو، سرمایه گذاران پیش بینی کردند قیمت طلا افزایش خواهد یافت اما تحلیلگران نظر خاصی نداشتند. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در بازار طلا ترجیح داده اند مدتی با احتیاط رفتار کنند زیرا هر روز اخبار موثر بر بازار منتشر می شود و پیش بینی آینده دشوار است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه روزی مهم برای سرمایه‌گذاران در بازار فلزات پایه است زیرا وضعیت صادرات و واردات چین در ماه گذشته اعلام خواهد شد. همچنین در آمریکا تغییرات موجودی عمده‌فروشی در ماه سپتامبر اعلام می شود. در هفته های اخیر موضوع استیضاح ترامپ و مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا بر بازارها اثرات بزرگ داشته و انتظار می رود این اثرات ادامه پیدا کند. دیدگاه کلی سرمایه گذاران به آینده منفی نیست.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24