Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برنامه خروج از «وگردش» و عرضه دو زیرمجموعه در بازار سرمایه پروژه صدف عسلویه به پیشرفت ۴٠ درصدی رسید، مشکل ارزی آن هم حل شد گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با نماد «پترول» یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس است که جدای از حجم بزرگ سهامدار عمده، خود این شرکت نیز وزن خوبی در بازار سرمایه دارد...

درباره شرکتی که قصد دارد جزو سه کمپانی بزرگ صنعت پتروشیمی باشد ؛ «پترول»

بورس24 : گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با نماد «پترول» یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس است که جدای از حجم بزرگ سهامدار عمده، خود این شرکت نیز وزن خوبی در بازار سرمایه دارد.

این شرکت سرمایه گذاری با چند پتروشیمی از جمله ایلام، لردگان، ارومیه، جم، کرمانشاه و صدف عسلویه به شهرت رسیده و طبق آخرین استراتژی های مدیریت، علاوه بر راه اندازی و بهره برداری برخی پروژه ها «برون سپاری تامین مالی» به شکل ورود به بازار سرمایه نیز در این شرکت ها محتمل است.

خبرهایی در راه است که گمان می رود بیش از پیش هلدینگ خلیج فارس و در راس آن «پترول» مورد توجه بازار باشد. بورس24 با رسول اشرف زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در مورد جدیدترین اتفاقات و رویدادهای این گروه گفتگو کرده است.

آیا شرکت بازرگانی پتروشیمی (pcc)، سهامدار پترول است؟

بازرگانی پتروشیمی هیچ سهمی در شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ندارد. ( PCC ) هیچ سهمی در شرکت ندارد و بر خلاف تصور همه، هیچ ارتباط و دخالتی با ما ندارد.

در این صورت سیاست گذاری پترول توسط کدام مجموعه انجام می شود؟

در حال حاضر مدیریت و استراتژی های شرکت، بر عهده هلدینگ خلیج فارس است.

در مورد شرکت های زیر مجموعه خود کمی توضیح بدهید. از صدف عسلویه کمی بگویید.

صدف در عسلویه از جمله طرح های پتروشیمی در دست ساخت توسط پترول است. شرکت صدف عسلویه محصول استراتژیک تولید خواهد کرد که برای صنایع لاستیک سازی استفاده می شود. این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر مشکل ارزی آن حل شده، که امیدواریم مشکل ریالی آن نیز به زودی حل شود. از نکات مهم پروژه سرعت پیشرفت آن است که تا دو ماه آینده سریع تر نیز خواهد شد.

در مورد لردگان نیز توضیح می دهید؟

فاز اول پروژه تولید اوره و آمونیاک شرکت کود شیمیایی اوره لردگان شامل راه اندازی سرویس های جانبی پتروشیمی در شهریور ماه راه اندازی شد و بهمن ماه به تولید محصول می رسد. واحد اوره این طرح نیز آبان‌ماه راه‌اندازی خواهد شد.

این شرکت مشکل خوراک ندارد؟

شرکت مشکل خوراک ندارد و با توجه به اینکه در منطقه کمتر توسعه یافته قرار دارد از تخفیف خوراک بهره مند خواهد شد.

از پتروشیمی ایلام چه خبر؟

بخش شیرین سازی پتروشیمی ایلام در مدار تولید قرار گرفته است. همچنین واحد الفین آن در بهمن ماه وارد مدار می شود.

از ورود سهام ایلام و ارومیه به بورس خبر جدیدی نیست؟

برای دو شرکت پتروشیمی ایلام و ارومیه برنامه ورود به بازار سرمایه در دستور کار است که تلاش می کنیم تا سال آینده این اتفاق بیافتد. تمامی امور مربوط در خصوص ساختار سازمانی، ساختار عملیاتی و امور اولیه برای این شرکت ها ، در حال انجام است.

شرکت مدبران اقتصاد سرمایه گذاری جدیدی انجام نداده است؟

شرکت مدبران اقتصاد در راستای سیاست های هلدینگ خلیج فارس حرکت می کند، که البته خرید و فروش سهام از طرف کمیته سرمایه گذاری این شرکت انجام می شود. شرکت در یک سال اخیر نیز در بازار تحرکاتی داشته است که بر اساس سیاست های خود شرکت این سرمایه گذاری ها پیگیری می شود. مدبران اقتصاد، 184 میلیارد تومان سود تا کنون ایجاد کرده که بخشی از آن سهام غیر کنترلی (عمدتا بابت واگذاری سهام) بوده است. این شرکت طی سال جاری بازده خوبی ایجاد کرده و در حال حاضر بازارگردانی سهام بورس خلیج فارس را نیز انجام می دهد. مدبران اقتصاد در حوزه های دیگر هم سود کسب کرده و پس از آن خارج شده است. به طور کلی مدبران به عنوان شرکت سرمایه گذاری در بلند مدت بر روی سهام خارج از هلدینگ سرمایه گذاری نمی کند.

در مورد سهام غیر کنترلی پترول هم توضیح می دهید؟

پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان سهام های غیر کنترلی مانند پتروشیمی جم ، کرمانشاه ، شیراز ، گچساران، ممسنی و سایر سهام پر بازده بازار را شناسایی کرده و واگذاری برخی از سهام با هماهنگی هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس بوده است. همچنین این شرکت ها امسال به مدد جهش نرخ ارز رشد خوبی داشته اند. انتظار می رود این روند برای پیشرفت شرکت ها ادامه دار شود.

در بخشی از پرتفوی شرکت، سهم بانک گردشگری دیده می شود. برنامه پترول برای سهام بانک گردشگری چیست؟

بانک گردشگری از گذشته در پرتفوی ما بوده و مهمترین برنامه شرکت، واگذاری سهام این بانک است.

نظر شما در مورد قیمت سهم پترول در حال حاضر چیست؟

پترول از سهم های خوب صنعت پتروشیمی است و امیدواریم در آینده نزدیک، یکی از سه شرکت بزرگ پتروشیمی شود. از لحاظ ارزش سهام نیز به نظر می رسد بیشتر از قیمت های کنونی ارزندگی داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24