Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

برنامه های بزرگ کادر جدید مدیریتی برای حل مشکلات شرکت مدیرعامل جدید: مطمئن باشید که تمام اعضای هیئت مدیره منتخب و دستگاه های حاکمیتی اجرایی، قضایی و اطلاعات استان همه با هم دست به دست هم داده اند تا بخشی انبوه از مشکلات را به صورت ریشه ای مرتفع نمایند و در این مسیر از هر نوع عافیت طلبی و مصلحت اندیشی که نفع شرکت و کارکنان و سهام داران بازار سرمایه در آن رعایت نشود خودداری و پرهیز خواهد شد.

تحولی بزرگ در پلی اکریل؛ استقرار هیات مدیره جدید توسط شورای تامین استان

بورس24 : استراتژی مدیریت جدید شرکت پلی اکریل اصفهان اعلام شد. امیر رحیمی که پیش از این سکان مدیریت شرکت صنایع شیمیایی ایران را بر عهده داشت و در طول دوران مدیریت خود توانست با بازدهی بالای 600 درصد سهم روی تابلو و افزایش حدود 300 درصد سود سالانه شیران یکی از درخشان ترین دوران شیران را برای سهامداران آن در تاریخ شیران ثبت کند، از آخرین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تیم جدید در "شپلی" با خبرنگار بورس24 صحبت کرد.

*چطور شد که شما به شرکت پلی اکریل رفتید؟

در پاسخ به این سوال باید بیان نمایم بر اساس قرار قضایی صادر شده توسط مرجع محترم قضایی و خلع ید هیات مدیره سابق، شورای تامین استان 5 نفر را به عنوان هیات مدیره منتخب برای دوران گذار انتخاب نمود و اینجانب نیز که به علت پرداختن به وظایف دانشگاهی از شرکت صنایع شیمیایی ایران کناره گیری کرده بودم به اصرار و تکلیف مسئولان استان یکی از این 5 نفر بودم که بعد هم با اعتماد سایر دوستان به عنوان مدیر عامل منتخب شرکت پلی اکریل انتخاب شدم.

*ارزیابی تان از وضعیت فعلی شرکت پلی اکریل چیست؟

شرکت پلی اکریل به عنوان یکی از صنایع با سابقه استان صنعتی اصفهان و به عنوان یک صنعت استراتژیک، در واقع صنعت بالا دستی صنایع نساجی کشور، دارای پیشینه درخشانی است اما متاسفانه طی سالیان گذشته به علت مشکلات متعدد که در این فرصت امکان پرداخت به آنها نیست با وضعیت نابسامان و پیچیده مزمنی مواجه شده است که ترکیبی از مسائل حقوقی، بدهی های تجاری، مشکلات تولید و تامین مواد اولیه، مشکلات نقدینگی و عدم شفافیت در تامین مواد اولیه و فروش محصولات و برخی ابهامات مالی در شرکت اصلی و شرکت های تابعه است که هیئت مدیره جدید در حال شناسایی، بررسی و ارزیابی آنها بوده و در مجمع عمومی گزارش مبسوط و شفافی به کارکنان و سهامداران ارائه خواهد شد. در این مرحله فقط می توان گفت که عدم پرداختن ریشه ای به حل این مشکلات در طی دهه گذشته کار را دشوار کرده و توان بالایی باید صرف حل این مسائل شود که با توجه به عزم جدی مسئولین استانی و کشوری در این زمینه این مسایل با همراهی و همدلی حل خواهد شد.

*با توجه به شرایطی که توصیف کردید برنامه شما و هیئت مدیره منتخب برای ساماندهی امور چیست؟

اعضای هیئت مدیره منتخب با توجه به ماموریت محول شده از سوی شورای تامین و مراجع قضایی و امنیتی چندین اولویت برای ساماندهی به امور شرکت تعریف کرده اند و آنها را در قالب برنامه های کوتاه مدت برای دوره های سه ماهه و میان مدت برای دوره شش ماهه و بلند مدت برای دوره یکساله و آینده شرکت تقسیم بندی کرده اند. همچنین باید بگویم هیئت مدیره منتخب یک هیئت مدیره موقت بوده که مصمم است با تمام توان ظرف مدت سه ماه برنامه کوتاه مدت را اجرا نموده و ریل گذاری صحیح برای برنامه میان مدت شش ماهه و برنامه بلند مدت یکساله و آینده شرکت را انجام دهد.

در برنامه کوتاه مدت اولویت اول اشراف بر وضعیت پیچیده شرکت و شفاف سازی آن است که بدین منظور مقرر گردیده است حسابرسی ویژه ای از شرکت اصلی و شرکت های تابعه توسط حسابرس منتخب انجام گرفته و هیئت مدیره منتخب براساس این حسابرسی آخرین وضعیت شرکت را در موقع تحویل گیری ثبت و ضبط نموده و برای سهام داران نیز شفاف سازی های لازم صورت دهد.

بخش دیگر برنامه کوتاه مدت و ضرب الاجلی هیئت مدیره منتخب حل ریشه ای مشکلات تولید شرکت و به ظرفیت رساندن تولید خطوط مختلف تولیدی است. در این زمینه باید بیان کنم که علیرغم تلاش های هیئت اجرایی منصوب از طرف هیئت حمایت از صنایع طی سال های گذشته متاسفانه هنوز بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید و بخش اعظمی از مشکلات شرکت همچنان لاینحل مانده است. از نظر هیئت مدیره منتخب همزمان با انجام حسابرسی ویژه و به موازات آن بایستی تولید شرکت با تامین مناسب مواد اولیه لازم از جمله ماده AN به ظرفیت اسمی و طراحی شرکت ارتقا یافته تا بر اساس تولید محصولات و فروش شفاف آنها به بهای مناسب و رقابتی و با حذف دلالها و کارگزاریهایی که نیازی به حضور آنها احساس نمی شود منابع مالی لازم برای سایر اصلاحات و رفع مشکلات و تعهدات فراهم آید.

به همین منظور اعضای هیئت مدیره منتخب از روزهای اول مذاکرات و پیگیری های لازم برای تامین ماده اولیه خط تولید الیاف اکریلیک را از منابع معتبر بین المللی در حجم مناسب در دستور کار قرار داده و به صورت ویژه پیگیری نموده است و نتایج بسیار خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است که به زودی اخبار آن به کارکنان و سهام داران اطلاع رسانی خواهد شد و امید آن است با تامین مواد اولیه مورد نیاز و به ظرفیت رساندن خطوط تولید و فروش شفاف محصولات بار دیگر شاهد رونق شرکت پلی اکریل در پایان برنامه کوتاه مدت باشیم.

اولویت دیگر برنامه کوتاه مدت هیئت مدیره منتخب برگزاری مجمع عمومی شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن است که پیگیری های آن در دست اقدام هست و امید داریم به زودی همه سهام داران را در مجمع عمومی سالانه ملاقات نموده و با همفکری برنامه های آتی شرکت را برنامه ریزی نماییم و ان شاءالله هیئت مدیره منتخب مجمع نیز در همین مجمع بر اساس قانون تجارت برای مدیریت امور انتخاب گردند.

*در صحبتهای خود به فروش شفاف محصولات و حذف دلالها و واسطه ها اشاره کردید. می توانید این موضوع را برای سهام داران بیشتر توضیح دهید؟

از نظر هیئت مدیره منتخب، فروش محصولات شرکت بایستی در بورس کالا صورت پذیرد که در حال حاضر اینگونه نیست و محصولات شرکت به علل مختلف از جمله مشکلات حقوقی مربوط به حساب ها توسط واسطه ها و دلالها خرید و به مشتریان یعنی اعضای انجمن نساجی فروخته می شود. از آنجایی که شفافیت در خرید مواد اولیه و فروش محصولات از نظر آن هیئت مدیره منتخب امری ضروری و واجب است در پی آن هستیم تا کلیه محصولات را به ترتیب و براساس برنامه زمانی در بورس کالا عرضه نماییم و اقدامات اولیه آن آغاز شده است و امیدواریم در برنامه کوتاه مدت این امر محقق شود.

*برنامه های میان مدت و بلند مدت، شامل چه مواردی است؟

هیئت مدیره منتخب با توجه به موقت بودن ایام حضور خود سعی دارد برنامه ریزی برای فعالیت های میان مدت و بلند مدت را نیز صورت داده و اقدامات اولیه آن را شروع نماید تا هیئت مدیره منتخب مجمع عمومی بتواند به راحتی طی مسیر نموده و سریع تر مشکلات شرکت را رفع نماید. از جمله مهمترین برنامه های میان مدت طراحی شده که بایستی ظرف شش ماه آینده به انجام برسد ارزیابی مجدد دارایی های شرکت به منظور اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه شرکت و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت است که در این راستا هیئت مدیره منتخب در جلسات اول ارزیابی دارایی ها را توسط هیئت کارشناسی رسمی دادگستری مورد تصویب قرار داده و امیدواریم به زودی این کار آغاز گردد.

از جمله دیگر برنامه های میان مدت ساماندهی وضعیت شرکت های تابعه از جمله شرکت الیاف مصنوعی، شرکت بازرگانی و شرکت خدمات بندری و استفاده از ظرفیت های بسیار بالای این شرکت ها جهت رونق مجدد شرکت اصلی است.

نگاه بلندمدت هیات مدیره منتخب که ریل گذاری آن توسط این هیات مدیره انجام و توسط هیات مدیره منتخب مجمع پیگیری خواهد شد ارتقا بهره وری و نوسازی و توسعه خطوط تولید و تنوع بخشی محصولات بر اساس وضعیت بهینه مورد انتظار برای شرکت و همچنین تامین پایدار مواد اولیه و سامان دهی وضعیت حقوقی شرکت به لحاظ مالکیت و ثبات است، که به طور موازی با فعالیت های کوتاه مدت و میان مدت در حال پیگیری و برنامه ریزی است.

*برنامه هیئت مدیره برای ارتقا جایگاه مهم در بازار سرمایه با توجه به رونق بازار سرمایه طی سالهای اخیر چیست؟

از نظر هیئت مدیره منتخب جایگاه فعلی سهم در بازار سرمایه به هیچ وجه در شان ظرفیت ها و پتانسیل های شرکت پلی اکریل نیست. بدین منظور با استقرار کامل هیئت مدیره منتخب طی روزهای آینده و ثبت تغییرات در کدال و همچنین در اداره ثبت شرکت ها و شروع عملیات فعالیتهای کوتاه مدت به خصوص در زمینه تامین مواد اولیه فعالیت های لازم و مرسوم قانونی برای ارتقا جایگاه سهم نیز صورت پذیرفته و امیدواریم با تحقق برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تا قبل از آذر 99 که پایان سال مالی شرکت است، نهاد شپلی به عنوان یکی از موفق ترین نهادهای بورس در شش ماه آینده شناخته شود.

*اگر نکته ناگفته ای با سهام داران و کارکنان این شرکت دارید، بفرمایید؟

به عنوان عضو هیات مدیره منتخب و مدیر عامل با کارکنان زحمت کش و صبور پلی اکریل که طی سال های گذشته مشکلات و ناهمواری های زیادی را تحمل نمودند، نکته ای که می گویم آن است که به اعضای هیئت مدیره منتخب اعتماد نموده و کمی صبوری نمایند و مطمئن باشند که تمام اعضای هیئت مدیره منتخب و دستگاه های حاکمیتی اجرایی، قضایی و اطلاعات استان همه با هم دست به دست هم داده اند تا بخشی انبوه از مشکلات را به صورت ریشه ای مرتفع نمایند و در این مسیر از هر نوع عافیت طلبی و مصلحت اندیشی که نفع شرکت و کارکنان و سهام داران بازار سرمایه در آن رعایت نشود خودداری و پرهیز خواهند کرد. باور بنده آنست که بجای تزریق مسکن های مقطعی و آرام کننده و خرید فرصت تا فردا و فرداها برای فرار از مشکلات امروز باید این صنعت استراتژیک کشور به شرایط پایای خوداتکا برسد. در این شرکت باید توان ماهی گیری حرفه ای زنده شود و از تامین مقطعی خوراک ماهی برای آن پرهیز کرد. تحقق این هدف همراهی و همکاری همه جانبه کارکنان و سهامداران عزیز را می طلبد. در این راستا بنده به عنوان مدیر عامل موقت و منتخب حاکمیت متعهد می شوم هر ماهه به صورت شفاف گزارش کار را از طریق رسانه ها به سمع و نظر کارکنان و سهامداران ارائه نمایم زیرا پاکدستی، شفافیت و صداقت سرلوحه کار هیئت مدیره منتخب است.

موضوع دیگری که در پایان به آن باید اشاره کنم مسائل و پرونده های متعدد حقوقی، بدهی ها و مطالبات شرکت است که ان شاءالله هیئت مدیره منتخب با تشکیل یک شورای حقوقی ویژه از حقوق دانها این موضواعات را به نحوی که حقوق سهامداران و کارکنان استیفا شود مورد پیگیری قرار خواهد داد.

امید آن است که با اجرای فعالیت های برنامه ریزی شده در کوتاه مدت (دوره سه ماهه) بتوانیم تحول مناسبی در وضعیت شرکت ایجاد نموده و کارکنان و سهامداران آن را به صورت ملموس احساس نمایند.

سوابق اعضای هیئت مدیره خود به تنهایی برای اعتماد بخشی به کارکنان و سهامداران کافی است و تمام اعضای محترم هیئت مدیره منتخب از سرانجام تکلیف در سال جهش تولید به امید احیا شرکت پلی اکریل و رونق تولید در این عرصه حضور یافته اند و امید آنها به فضل و لطف و یاری الهی است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علی خان
    علی خان

    عالیه

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24