Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در اجرای مفاد ماده ٢٣٢ اصلاحیه قانون تجارت، مصوب اسفند ماه ١٣۴٧ و مادة ۴۵ قانون بازار اوراق بهادار بدینوسیله گزارش درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت برای سال مالی منتهی به ١٣٩٩.٠٩.٣٠ بر پایه سوابق، مدارک و اطلاعات موجود تهیه و به شرح ذیل تقدیم میگردد.

«ساینا» اینگونه به مجمع رفت...

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام

شرکت صنایع بهداشتی ساینا (سهامی عام)

در اجرای مفاد ماده 232 اصلاحیه قانون تجارت، مصوب اسفند ماه 1347 و مادة 45 قانون بازار اوراق بهادار بدینوسیله گزارش درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت برای سال مالی منتهی به 1399.09.30 بر پایه سوابق، مدارک و اطلاعات موجود تهیه و به شرح ذیل تقدیم می‌گردد.

گزارش حاضر به عنوان یکی از گزارش‌‌های سالانه هیئت مدیره به مجمع، مبتنی بر اطلاعات ارائه شده در صورت‌های مالی بوده و اطلاعاتی را در خصوص وضع عمومی شرکت و عملکرد هیات مدیره فراهم می‌آورد.

به نظر اینجانبان اطلاعات مندرج در این گزارش که درباره عملیات و وضع عمومی شرکت می‌باشد، با تاکید بر ارائه منصفانه نتایج عملکرد هیات مدیره و در جهت حفظ منافع و انطباق با مقررات قانونی و اساسنامه شرکت تهیه و ارائه می گردد. این اطلاعات هماهنگ با واقعیت‌های موجود بوده و اثرات آنها در آینده تا حدی که در موقعیت فعلی می‌توان پیش‌بینی نمود،به نحو درست و کافی در این گزارش ارائه گردیده و هیچ موضوعی که عدم آگاهی از آن موجب گمراهی استفاده‌کنندگان می‌شود،از گزارش حذف نگردیده و در تاریخ 1399.11.25به تایید هیات مدیره رسیده است.

حمد و سپاس خداوند متعال که به ما فرصتی دوباره داد تا گزارش خود در خصوص فعالیتها و وضع عمومی شرکت طی سال مالی گذشته را که به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده و در چارچوب اساسنامه صورت پذیرفته است ، به استحضار برسانیم واطمینان میدهیم که شرکت ساینا همواره خود را مفتخر و متعهد به رعایت ضوابط و مقررات و ملزم به حفظ و صیانت منافع همه افراد ذینفع میداند و این راه را با جدیت ادامه خواهد داد. افتخار ما تحقق خواسته های به حق مشتریان، همراه با ارائه خدمات و محصولات متنوع در صنعت شوینده میباشد.

شرکت ساینا به منظور کسب شرایط برتر در رقابت ، با استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود اقدام به تدوین برنامه های مناسب در راستای بهبود تصمیم سازی و تصمیم گیری نموده و برای ارتقاء بازدهی و افزایش کیفیت محصولات و خدمات ، کاهش زمان واکنش نسبت به نیاز مشتریان ، شناسایی محدودیتها ، رفع تنگناها ، شناسایی و حذف هزینه های بدون ارزش افزوده مناسب و ارزیابی فعالیتهای جدید که انجام آن بر عملکرد شرکت موثر بوده و همچنین برنامه ریزی در جهت پژوهش ، تحقیقات و آموزش نیروی انسانی ، نموده است و بیشترین تلاش کارکنان ما بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای بهبود کمی و کیفی محصولات وعرضه محصولات جدید ، متناسب با نیاز های مشتریان بوده به طوری که در سال مالی آتی نتیجه اقدامات و بسترسازیهای انجام شده در سال مالی کنونی ، به نتیجه خواهد رسید و محصولات جدید و متنوع با برندهای جدید و محصولات فعلی با کیفیت بهترو متناسب با نیاز بازار مصرف عرضه خواهد شد .

دستاوردهایی که دراین گزارش ملاحظه می فرمایید نتیجه تلاش خالصانه مدیران وهمکاران پرتلاش و متخصص، اعتماد مشتریان محترم و همراهی سهامداران ارجمند بوده است. امید داریم در تداوم این راه با تولید محصول با کیفیت ایرانی موجبات افتخار، سرافرازی و بهره وری بیشترشرکت ساینا را فراهم آورده و سهمی هر چند کوچک در راه خودکفایی و بالندگی ایران عزیز برداریم .

در پایان هیات مدیره انتظار دارد با حمایتها و رهنمودهای سهامداران محترم و با تکیه بر الطاف خداوند متعال گام های موثر و مفیدی برای رشد و ارتقای شرکت برداشته شود.

کلیاتی درباره شرکت

تاریخچه

شرکت صنایع بهداشتی ساینا (سهامی عام) درتاریخ 1380.12.08به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و طی شماره 181802 ثبت نموده است. شرکت به موجب صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1394.02.07و مجوز شماره121.453123 مورخه 1394.03.05به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ 1394.05.11درفرابورس سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است. در حال حاضر، شرکت صنایع بهداشتی ساینا جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر است و واحد تجاری نهایی شرکت توسعه صنایع بهشهر (سهامی عام )می باشد.

نشانی :

مرکز اصلی شرکت : تهران، بلواراصلی تهرانسر، قبل از میدان کمال الملک، پلاک 306، طبقه اول

کارخانه : استان زنجان، 17 کیلومتری شهرستان ابهر روبروی روستای قروه

موضوع فعالیت :

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از:

الف- موضوعات اصلی :

1- تهیه و تولید انواع مواد شوینده و پاک کننده، محصولات بهداشتی، آرایشی و شیمیائی و مواد اولیه مرتبط با انواع آیروسل ها.

2- انجام کلیه امورخدمات بازرگانی و نیز انجام امور صادرات و واردات کالاهای موضوع اساسنامه شرکت.

ب- موضوعات فرعی :

1- سرمایه گذاری در سایر شرکت ها و ایجاد شرکت های جدید.

2- انجام کلیه امورمربوط به تامین مالی درچارچوب قوانین و مقررات مربوطه و درجهت منافع شرکت .

3- انجام خدمات فنی و آزمایشگاهی .

4-انجام کلیه امورکه به نحوی که با موضوع شرکت ارتباط داشته باشد و درچارچوب قوانین و مقررات موضوع کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و مفید و نافع باشد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه اولیه شرکت طبق ماده 5 اساسنامه مبلغ ده میلیارد ریال منقسم به یک میلیون سهم با نام ده هزار ریالی بوده که طی سه مرحله به 100 میلیارد ریال (صد میلیون سهم با نام 1000ریالی) افزایش یافته است .

همچنین سهام داران دارای مالکیت بیش از 1% سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1398.09.30 و تاریخ تائید گزارش به شرح جدول زیر است:

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 1394.06.01در فرا بورس اوراق بهادار تهران در گروه شوینده با نماد ساینا درج شده است.

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی درآمد هر سهم و عملکرد واقعی منتهی به تاریخ 1399.09.30

شرکت در صنعت شوینده و مواد شیمایی فعالیت میکند و محصولات خود را از طریق شرکت بهپخش (سهامی عام) که یکی از شرکتهای گروه می باشد ، عرضه می نماید .

لازم به ذکر است این مجموعه درتولید و بسته بندی 4 گروه محصول فعالیت دارد که شرایط تکنولوژیک آن به شرح ذیل می باشد:

1-در تکنولوژی تولید مایعات ظرفشویی فرایند آن از خطوط تمام اتوماتیک از مرحله بطری گذاری تا بسته بندی محصول توسط ماشین آلات مدرن بهره مند می باشد .

2- در تکنولوژی تولید مایعات البسه خط تولید از طریق ماشین آلات مدرن و کنترل دقیق حجم استفاده می شود .

3- در تولید محصولات پاک کننده ها با ماشین آلات بسیار مدرن که به طور انحصاری در این مجموعه نصب گردیده است فرآیند تولید صورت می گیرد.

4-در تولید محصولات اسپری خطوط تمام اتوماتیک کلیه مراحل را پوشش می دهد.

مهم ترین قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت شرکت عبارتند از:
* قانون تجارت
*قوانین مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده
*قانون کار و تامین اجتماعی
*قانون بازار اوراق بهادار

* قانون مبارزه با پولشویی

تغییرات در وضعیت نقدینگی

منبع اصلی نقدینگی ومصارف نقدی عمده و تغییرات آنها در مقایسه با سال قبل به شرح زیر است:

بیان سیاست های تامین مالی و سیاست های اعتباری شرکت

رقابت گسترده و رشد تولیدات در سال مالی 1400-1399 به طور مشخص اثر خود را در دوره بازپرداخت فروش نشان داده است . لذا اتخاذ سیاست تامین مالی مناسب به عنوان یک رویکرد محوری، در دستورکار شرکت قرار گرفته و شکی نبود که تامین وجه ارزان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و این مطلب به لحاظ دوره گردش موجودها که حدودا 88 روز می باشد، دقت بیشتری را می طلبید. دراین ارتباط سیاست مالی شرکت در سه محور حرکت نموده است:

الف)تامین مالی از طریق بستانکاران

ب)تامین از طریق بانک ها

ج)تامین از طریق فروش و بدهکاران

در سال مالی مورد گزارش ، شرکت ساینا کوشید با بهره گیری از اعتبار دریافتی از بستانکاران (فروشندگان مواد اولیه ) و دریافت کوتاه مدتر مشتریان شرکت ، فشار روی سرمایه در گردش را متعادل کند .

اطلاعات مربوط به ساختار هیات مدیره

الف) ترکیب اعضای هیات مدیره

براساس ماده 27 اساسنامه شرکت ، شرکت به وسیله هیات مدیره ای مرکب از 5 نفرعضو اصلی اداره میشود و میتوان علاوه بر اعضای اصلی دونفر نیز به عنوان اعضای علی البدل نیز داشته باشند ،کلیه اعضای هیات مدیره شرکت اعضای حقوقی بوده و نمایندگان اشخاص حقوقی به صورت موظف و غیرموظف اداره شرکت را به عهده دارند و هیات مدیره ،مدیرعامل را از میان اعضاء انتخاب نموده اند.

ب) اطلاعات در مورد تعداد جلسات هیات مدیره و حضور اعضا در جلسات

کلیه اعضاء هیات مدیره به جز دو نفرهمگی عضو موظف می باشند . تعداد جلسات سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1399 معادل 16 جلسه می باشد که در اکثر جلسات کلیه اعضاء حضور داشته اند.

حقوق و مزایای مدیر عامل بر اساس ضوابط و احکام حقوقی شرکت هلدینگ مدیریت صنعت شوینده صادر و با تصویب هیات مدیره تعیین شده است .

حقوق و مزایای مدیران ارشد اجرایی توسط مدیر عامل و طبق آیین نامه های موجود تعیین می گردد.

گزارشات و موضوعات مورد بررسی در طی سال مالی 1399 توسط کمیته حسابرسی و واحد حسابرسی داخلی به شرح زیر می باشد:

  • گزارش خلاصه وضعیت جلسات و موضوعات مطروحه در کمیته حسابرسی سال مالی 1398.09.30.
  • بررسی گزارش حسابرس داخلی در خصوص رسیدگی صورتهای مالی حسابرسی نشده منتهی به 1398.09.30
  • بررسی پیش نویس گزارش حسابرس مستقل برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1398.
  • گزارش نقاط ضعف کنترل های داخلی سرفصل " خرید و سفارشات ".
  • بررسی و تصویب برنامه سالانه کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی برای سال مالی 1399.09.30.بازنگری و ارزیابی کفایت منشور کمیته حسابرسی و منشور فعالیت حسابرسی داخلی.
  • بررسی آخرین وضعیت شرکت توسعه آرسین قشم.
  • گزارش وضعیت فروش صاداراتی و بررسی نامه بورس.
  • بررسی دستورالعمل حاکمیت شرکتی ابلاغی توسط بورس.
  • بررسی گزارش آخرین اقدامات در راستای تکالیف مجمع سال مالی 1398.09.30
  • بررسی گزارش توجیه افزایش سرمایه 60 درصدی از محل سود انباشته.
  • بررسی آیین نامه اعتبار سنجی مشتریان( در راستای بند 5-9 تکالیف مجمع عادی سال مالی 1398.09.30)
  • گزارش آخرین اقدامات در خصوص شرکت توسعه آرسین قشم.
  • گزارش وضعیت فروش صادراتی و بررسی بسته سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال1399 و رفع تعهدات ارزی سال 1398، ابلاغی توسط بانک مرکزی.
  • گزارش بررسی دستورالعمل حاکمیت شرکتی، ابلاغی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار.
  • گزارش بررسی چک لیست ارزیابی مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بازار سرمایه، ابلاغی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار.
  • بررسی آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده در خصوص مطالبات از شرکت توسعه آرسین قشم.
  • گزارش بررسی آخرین اقدامات در راستای رفع تکالیف مجمع سال مالی 1398.09.30.
  • بررسی گزارش " کنترل داخلی سرفصل موجودی مواد و کالا "
  • بررسی آخرین اقدامات در راستای تکالیف مجمع سال مالی 1398.09.30.
  • بررسی گزارش انبار گردانی میان دوره ای مورخ 1399.03.31
  • بررسی پیش نویس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص صورتهای مالی میان دوره ای منتهی به 1399.03.31
  • بررسی صورتهای مالی حسابرسی نشده میان دوره ای منتهی به 1399.03.31.
  • بررسی گزارش حسابرسی داخلی در مورد صورتهای مالی حسابرسی نشده میان دوره ای منتهی به 1399.03.31
  • بررسی "دستورالعمل اعتبار سنجی مشتریان "
  • بررسی و آخرین اقدامات در خصوص گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی؛ برای صورت‌های مالی میان‌دوره منتهی به 1399.03.31.
  • ابلاغ اهم انتظارات از کمیته‌های حسابرسی و حسابرسی داخلی در شرکت‌های گروه توسعه ملی
  • بحث و بررسی مسائل اساسی پیرامون مسائل گزارشگری مالی، کنترل‌های داخلی شرکت صنایع بهداشتی ساینا
  • بررسی گزارش بودجه تعدیلی سال مالی منتهی به 1399.09.30
  • گزارش نقاط ضعف کنترل های داخلی سرفصل" تولید ".
  • گزارش " آخرین اقدامات در راستای تکالیف مجمع سال مالی 1398.09.30"
  • گزارش " عدم رعایت قوانین و مقررات "
  • گزارش " آخرین اقدامات انجام شده در خصوص بندهای گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت "
  • گزارش "ردیابی مفاد صورت جلسات کمیته حسابرسی در مصوبات هیات مدیره "
  • گزارش " آخرین وضعیت تعهدات ارزی فروش صادراتی، در راستای بخشنامه بانک مرکزی "
  • بررسی گزارش " بودجه سال مالی 1399.09.30"
  • گزارش انبارگردانی پایان سال مالی 1399.09.30
  • به‌روزآوری کنترل داخلی "سرفصل فروش"
  • برنامه سالانه کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی برای سال مالی منتهی به 1399.09.30
  • اطلاعات مربوط به حسابرس مستقل و بازرس قانونی

بر اساس الزامات سازمان بورس اوراق بهادار و مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 21/12/1398موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی هوشیار بهمند به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردیدند.و تعیین حق الزحمه بازرس قانونی و حسابرس به عهده هیات مدیره شرکت می باشد.

  • گزارش عملکرد شرکت درخصوص مسائل زیست محیطی
  1. قرارداد جهت حمل کیک پساب جهت آجر پزی
  2. استفاده از آب تصفیه شده جهت مصارف کشاورزی
  3. کنترل حجم آب ورودی به واحد تصفیه پساب جهت صرفه جویی در مصرف آب
  4. جمع آوری و فروش ضایعات شرکت
  5. انهدام ضایعات غیر قابل فروش طبق دستورالعمل های زیست محیطی
  6. ارائه دستورالعمل جهت جمع آوری آب های حاصل از ضدعفونی تولید و مخازن جهت مصرف مجدد
  • گزارش عملکرد اجتماعی شرکت
  • رعایت کلیه قوانین حاکم بر فضای کسب و کار
  • توجه به رعایت مصرف کنندگان و ذینفعان
  • بهبود مستمر در کاهش مصرف انرژی
  • رعایت استانداردهای محیط زیست
  • توجه به مسئولیت های اجتماعی
  • تولید محصولات و خدمات سلامت محور
  • استفاده از بیمه های تکمیل درمان، حوادث عمر برای پرسنل شرکت
  • انعقاد قراردادهای مربوط به خدمات ورزشی
  • انجام منظم معاینات ادواری پرسنل
  • تقویت سیستم بهره وری شرکت به جهت افزایش همیت شغلی کارکنان

  • طرح های تحقیقاتی

محوریت عملیات واحد تحقیقات جدول برنامه استراتژیک شرکت به شرح ذیل میباشد:

الف: تکمیل سبدمحصولات ظرفشویی با توجه به تغییر اشکال ظروف مصرفی

ب: جایگزین محصولات وارداتی به ویژه درحوزه اسپری برمبنای مزیت گازکشور و تکنولوژی بی بو نمودن در داخل کارخانه

آنچه که در بحث انتقال تکنولوژی و دانش قابل ذکر است بهره گیری از آخرین فرمولاسیون وفرآیند تولید در جهان می باشد.

  • طرح های بهینه سازی محصولات:
  • بهبود کیفی فرمولاسیون مایعات ظرفشویی گلی
  • بهینه سازی مایعات نرم کننده
  • بهبودکیفی فرمولاسیون مایع توالت شوی
  • بهینه سازی گروه اسپری
  • طرح های توسعه شرکت

فرآیند تکنولوژیک با محوریت اتوماسیون و کاهش عملیات دستی همراه می باشد که مبین موارد ذیل هست:
الف) در واقع طرح ریزی فرآیند براین اساس صدمات ناشی از خطای انسانی را به حداقل می رساند و شرایط لازم را بر تدوین دقیق تر و اجرای استانداردهای تولید و فنی ممکن می نماید.
ب) تکمیل فرآیند تولید محصولات به ویژه در حلقه ظروف حجیم ،حفظ کیفیت و کاهش زمان تولید و هزینه حمل و نقل عنصر تعیین کننده در بهره وری و توسعه کنترل کیفیت جامع و مدیریت کنترل کیفیت جامع میباشد.

اهم پروژه های انجام شده شرکت به قرار زیر می باشد:

  • طرح های توسعه آینده شرکت

پروژه های در مرحله طرح ریزی :

1- اصلاح سیستم فاضلاب و بهبود افزایش ظرفیت سپتیک پساب

2- تولید محصولات شرکت با نامهای تجاری جدید

3- تولید مایع دستشویی

4- تولید فوم ریش

5-تولید خوشبو کننده هوا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24