Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

صبح دیروز مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه با حضور ۶۰.۴۹ درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد. این مجمع در خصوص تصمیم گیری در رابطه با پروژه گلستان خیام واقع در منطقه ۲۲ تهران برگزار شد.این پروژه که با توجه به قرار گرفتن آن در موقعیت خاص جغرافیایی شهر تهران دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد از جمله موقعیت مشرف بر دریاچه خلیج فارس،نزدیکی به واحدهای مسکونی،طراحی و معماری خاص و همچنین در نظر گرفته شدن کلیه امکانات رفاهی از جمله تعداد ١٢٠٠ پارکینگ،شهربازی،فود کورت و... می باشد و با توجه به داشتن سهم بالا در پرتفوی وبیمه از اهمیت خاصی برخوردار است.

برگزاری یک مجمع موفق

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در روز یکشنبه مورخ 26 اردیبهشت 1400برگزار شد.

صبح دیروز مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه با حضور ۶۰.۴۹ درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

این مجمع در خصوص تصمیم گیری در رابطه با پروژه گلستان خیام واقع در منطقه ۲۲ تهران برگزار شد.این پروژه که با توجه به قرار گرفتن آن در موقعیت خاص جغرافیایی شهر تهران دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد از جمله موقعیت مشرف بر دریاچه خلیج فارس،نزدیکی به واحدهای مسکونی،طراحی و معماری خاص و همچنین در نظر گرفته شدن کلیه امکانات رفاهی از جمله تعداد 1200 پارکینگ،شهربازی،فود کورت و... می باشد و با توجه به داشتن سهم بالا در پرتفوی وبیمه از اهمیت خاصی برخوردار است.

امیرحسین ارضاء مدیرعامل "وبیمه" در این مجمع گفت: امیدواریم با همت سهامداران این پروژه کامل شده و بتوانیم مجمع شرکت در دی ماه سال جاری را در محل این پروژه برگزار کنیم. این پروژه در تاریخ ۳۰ آبان ماه سال ۸۸ بین شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه و آقای امان الله لالوی منعقد شد. مبلغ اولیه ۶۷ میلیارد تومان و سهم شرکا در این پروژه ۵۰ درصد بود. این پروژه که یک مجتمع تجاری اداری است در دو زمین با دو پلاک و سند مجزا ایجاد شده؛ در حقیقت ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع یک زمین و متعلق به "وبیمه" و ۲ هزار و چند متر مربع دیگر نیز زمین دوم و متعلق به آقای لالوی است.

او در ادامه افزود: در سال ۹۱ قراردادی را منعقد کردیم که به موجب آن فروش سهم ما به آقای لالوی انجام شود که این مهم رخ نداده و هفت میلیارد تومان خسارت از آقای لالوی اخذ شد. در سال ۹۴ مدیران وقت شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه قرارداد جدیدی را منعقد کردند که در این قرارداد ایشان به عنوان شریک و سازنده معرفی شده و ۶۷ میلیارد تومان نیز هزینه پروژه شناسایی شد. ۷۲.۵ درصد به "وبیمه" به میزان ۴۹ میلیارد تومان سهم ما و ۲۷.۵ درصد نیز متعلق به آقای لالوی بوده و مدت این قرارداد نیز ۳۰ ماهه بوده است. بنای مفید این پروژه ۱۶ هزار و ۲۶۰ متر مربع و دارای دو برج اداری است. یکی از این برج ها متعلق به شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه و دیگری متعلق به آقای لالوی است.

وی در ادامه اظهار کرد:به طور کلی نیز ارزش دفتری پروژه گلستان خیام ۷۹ میلیارد تومان عنوان شده است. از دو سال گذشته تیم جدید مدیریتی در شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه مستقر شد و از آن تاریخ در خصوص این پروژه آسیب شناسی هایی انجام شده و چهار مشکل اساسی شناسایی شد. در درجه اول راکد بودن پروژه و هزینه های استهلاک و هزینه های فرصتی که ایجاد کرد، در درجه دوم غیر نقد شونده بودن این قسمت از پرتفوی شرکت، در درجه سوم اینکه قراردادهایی که طولانی می شوند مشکلاتی را ایجاد می کنند و باید ادعاهای مطرح شده از سوی دو طرف تعیین و تکلیف شود و در درجه چهارم نیز الزامات سازمان بورس بود که باید رعایت کنیم.

او افزود: در این راستا جلسات متعددی با مدیران ارشد بیمه مرکزی برگزار کردیم و هفت راهکار در نظر گرفتیم؛ ۱) تمدید قرارداد سال ۹۴ همراه با ایجاد اصلاحاتی در آن، ۲) سهم الشریکه آقای لالوی از سوی "وبیمه" خریداری شود،۳) انتقال پروژه به شرکت توسعه عمران بیمه،۴) هزینه های ساخت از سوی شرکت بیمه مرکزی تامین شود و در ازای آن واحدهایی را تحویل دهیم، ۵)شرکت بیمه مرکزی سهم ما در این پروژه خریداری کند،۶)شرکت پروژه شدن آن،۷) طرح شکایت

بعضی از این موارد را شریک ما و برخی دیگر را بیمه مرکزی قبول نداشت. نهایتا رسیدیم به دو راهکار ادامه فعالیت پروژه با انجام اصلاحاتی و یا مراجعه به دادگاه و طرح دعوا،که راهکار دوم نیز با توجه به نظر مشاوران حقوقی شرکت بنا به دلایلی همچون:طولانی شدن و هزینه بر بودن هزینه دادرسی منتفی گردید.

در نهایت در این مجمع طرفین با قبول الحاقیه ، تصمیم به ادامه فعالیت پروژه با انجام اصلاحاتی گرفتند. در این جلسه ابراز امیدواری شد، با تکمیل این پروژه عظیم که بخش زیادی از دارایی شرکت را دارا می­ باشد و موجب عدم گردش نقدینگی و نقدشوندگی نیز شده است،موجبات بهبود نسبت­ های مالی و افزایش بازدهی دارایی­ ها و رعایت الزامات سازمان بورس اوراق بهادار و انتفاع کلیه سهامداران فراهم آید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24