Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سیدابوتراب فاضل شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در گفت و گو با بورس ٢۴ : فولاد شاهرود و غدیر ایرانیان درج نماد شده اند و احتمالا تا شهریور ماه عرضه خواهند شد. بورسی شدن غدیر نیریز با افتتاح پروژه فولاد سازی به سرانجام می رسد و لذا برنامه زود هنگامی برای ورود به بورس نداریم. در مورد هلدینگ غدیر هم برنامه ورود به بازار سرمایه پس از عرضه فولاد غدیر ایرانیان ، در دستور کار است.

تحول در «فولاژ» با عرضه اولیه «فغدیر» و «فرود» ؛ عرضه اولیه تا شهریور ؛ هلدینگ معدنی غدیر هم در راه است

بورس24 : شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به عنوان یکی از هلدینگ های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری غدیر در حوزه تخصصی صنعت و معدن  است که در دل خود شرکت های فولاد آلیاژی ایران، فولاد غدیر ایرانیان، موتوژن، فولاد شاهرود و شرکت های معدنی و صنعتی زیاد دیگری را گنجانده است. این هلدینگ به تازگی سه کرسی مدیریتی در فولاد آلیاژی ایران کسب و کرده و کنترل فولاد غدیر ایرانیان را در اختیار دارد و با توجه به درج غدیر ایرانیان، به زودی عرضه اولیه خواهد شد.  از سیاست های دیگر هلدینگ معدنی غدیر، احیا و راه اندازی پروژه های نیمه تمام است. سید ابوتراب فاضل مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در خصوص برنامه ها و استراتژی های این شرکت در گفت و گو با بورس24 توضیح داد :

از پروژه مهم آهن و فولاد غدیر ایرانیان شروع کنیم این شرکت چه برنامه های تولیدی در پیش دارد؟

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان از لحاظ انضباط مالی و بنگاه داری بسیار شرایط مطلوبی دارد.این شرکت امسال به یک میلیون تن تولید آهن اسفنجی رسیده و امیدواریم در سال 1400 طی عملیات فنی ، آمادگی شرکت برای رسیدن تولید 1میلیون و 200هزار تن به در سال 1401 قطعی شود.

پروژه فولاد شاهرود به کجا رسیده است؟

 در  فولاد شاهرود برنامه تولید ۱۰۰ هزار تن ورق و ۱۰۰ هزار تن شمش را دنبال می کنیم که کوره سوم آن وارد شده و به زودی نصب می شود.

وضعیت ورود شرکت های زیر مجموعه به بازار سرمایه  چگونه است؟

فولاد شاهرود و غدیر ایرانیان درج نماد شده اند و احتمالا تا شهریور ماه عرضه خواهند شد. بورسی شدن غدیر نیریز با افتتاح پروژه فولاد سازی  به سرانجام می رسد و لذا برنامه زود هنگامی برای ورود به بورس نداریم. در مورد هلدینگ غدیر هم برنامه ورود به بازار سرمایه پس از عرضه فولاد غدیر ایرانیان ، در دستور کار است.

غدیر ایرانیان، غدیر نیریز و پروژه بهاباد چه میزان پیشرفت داشته اند؟

در فولاد غدیر ایرانیان، پروژه تولید ۵ میلیون تن گندله بهاباد تاکنون به ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و بیشتر تجهیزات آن در سایت پیاده سازی شده است و در سال ۱۴۰۱ به  تولید خواهد رسید، همچنین تولید  کنسانتره دو میلیون تنی در مرحله آغازین ساخت است.

 شرکت هلدینگ معدنی غدیر از طریق غدیر ایرانیان سهامدار غیر مستقیم در معادن بافق است.ما با سنگ آهن مرکزی در بافق شریک هستیم که این شرکت، میشدوان و آنومالی شمالی و دو طرح کنسانتره را در اختیار دارد که تا شهریور ماه ساخت آن آغاز می شود.در حال حاضر هم طرح تولید گندله پنج میلیون تنی سنگ آهن را در دستور کار دارد.

در  شرکت غدیر نیریز، تولید مستمر  ۸۰۰ هزار تن اسفنجی ادامه دارد و وضعیت تولید ثابت است.در این شرکت یک پروژه فولاد سازی یک میلیون تنی داریم که با اتفاقاتی که در چند ماه گذشته افتاده است پس از ده سال،  وضعیت شرکت متحول می شود و تا شهریور ماه خبرهای خوبی از این شرکت خواهیم داشت. این پروژه  اسفندماه تمام می شود و پایان بهار ۱۴۰۱ به تولید می رسد.

از فولاد گل گهر چه خبر؟

 شرکت فولاد گل گهر  آینده ورق ایران و یکی از بهترین شرکت های کشور است و از سال ۱۴۰۲ حتما اخبار خوبی خواهد داشت. این شرکت ۴ میلیون تن آهن اسفنجی تولید می کند و به یکی از مدرن ترین شیوه ها از طریق هات شارژ، سه و نیم میلیون تن ورق به قطر شش دهم تا بیست تولید خواهد کرد که پس از فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده ورق ایران خواهد شد، شیوه تولید هات شارژ ، در نگهداری انرژی و  در نحوه تولید  شرکت موثر خواهد بود فولاد گل گهر نیز جزو شرکت های در حال پذیرش در بورس است.

دو پروژه مهم شرکت فولاد آلیاژی ایران چه زمانی عملیاتی می شود؟

وضعیت شرکت از لحاظ تولید کاملا خوب است و بعد از دو سال، می توانیم بگوییم که در این شرکت ، فولاد آلیاژی تولید می شود و ساخت فولادهای ساختمانی را به سه درصد کل تولید رسانده ایم. این شرکت ، دو پروژه مهم در اختیار  دارد. پروژه  یزد یک که با همه موانع،  تا آخر امسال به اتمام رسیده  و آخر بهار ۱۴۰۱ تولید ذوب خواهیم داشت. غیر از پروژه فولاد سازی یزد یک، پروژه تولید ۷۰۰ هزار تن کلاف در دستور کار است ، امیدواریم که پاییز آغاز عملیات اجرایی کلاف را کلنگ بزنیم ، فولاد آلیاژی جزء شرکت های درجه یک است و احتمالا وضعیت سهامداری آنجا بهبود پیدا می کند.

شرکت سالکو از زیر مجموعه های آلومینیومی شما است؟ این شرکت از نظر تولیدی در چه شرایطی است؟

شرکت سالکو از بزرگترین پروژه های آلومینیوم سازی کشور است. اگر وضعیت برق مناسب تر بود، آخر خرداد امسال ، تولید به ۲۰۰ هزار تن می رسید، ولی در حال حاضر تولید  ۱۷۵ هزار تن شمش با استاندارد بالا  در اختیار است . ظرفیت این پروژه  ۳۰۰ هزار تنی است و تا آخر پاییز به این عدد می رسیم . برای شرکت مجوز احداث نیروگاه در نظر گرفته ایم و کارهای مطالعاتی آن برای احداث نیروگاه  ۵۰۰ مگاواتی آغاز شده است.

از موتوژن چه خبر؟ برنامه اصلاح ساختار برای این شرکت در دستور کار است؟

شرکت موتوژن از زیرمجموعه های ما است که علی رغم این دو سال تحریم شرایط خیلی خوبی پیدا کرده است. شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارد که مصوبات آن دریافت شده و به زودی گزارش کارشناسی زمین ها آغاز خواهد شد.شرکت از لحاظ سوددهی وضعیت خیلی خوبی دارد و برند خوبی است.شرکت موتوژن برای تولید موتور کولرهای کم مصرف، با توجه به تکنولوژی دانش بنیاد برنامه تولید و تعویض موتور کولرهای آبی پر مصرف را در دستور کار قرار داده است که با این پروژه ، حدود ۶ هزار مگاوات برق صرفه جویی می شود .تولید آزمایشی آن را انجام دادیم و امیدواریم در دولت جدید تولید انبوه را شروع کنیم. در خصوص واگذاری این شرکت هم برنامه ای برای واگذاری نداریم و بیشتر به دنبال اصلاح ساختار هستیم.

از سایر شرکت های زیر مجموعه چه خبر؟

شرکت مس زاگرس از شرکت های غیر بورسی زیر مجموعه در حوزه معدن غیر از فولاد و تولید کننده کاتد مس است که  کلوخه هایش را از معادن اطرف و  معادن تازه استخراج شده سمنان دریافت می کند.

هلدینگ غدیر مالک صد درصدی یک شرکت اکتشافی است  که  به شدت در حوزه اکتشاف و معادن فعال است. در این دوره طی یک تفاهم نامه با چادرملو ،  وارد یک شرکت استراتژیک شدیم، اولین نتیجه این شراکت، تاسیس شرکت تولیدی ممبران آب شرین کن بود که با چادرملو و شرکت آب آسیا مشترکا ممبران تولید خواهیم کرد چرا که‌ حجم آبی که در آینده از خلیج فارس می آید، خیلی زیاد است.

مشارکت دیگری  با چادرملو و گل گهر در تولید الکترود گرافیکی در کرمان  داشته ایم که امیدواریم تا پایان  تابستان کلنگ زنی عملیات اجرایی فاز یک آن انجام و تولید آغاز شود و امیدواریم  با لایسنس های معتبر در دنیا این کار را انجام دهیم که به مصرف فولاد کشور کمک شایانی می کند ، به هر حال  سالانه ۱۰۰ هزار تن واردات الکترود مصرف فولاد ایران است  و با این روش به مصرف فولاد خرید مواد اولیه ارزان کمک خواهیم نمود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24